Spring naar inhoud

* * * * * 3 stemmen
Kittens

I wish my Little Stars all the best of love en healthiness!!!!!!

• Log in om te reageren
1851 reacties op dit onderwerp
Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#61 Geplaatst 24 september 2010 - 22:52

Solotje zei:

Je mag mij altijd bellen! ;)

Dat is super lief van je :hug: . Weet je ik heb al wel één bevalling meegemaakt maar ik heb niets moeten helpen die heeft dat toen helemaal zelf gedaan. Ik heb opgezocht i.v.m. de navelstreng wat te doen wanneer ze er ééntje niet zelf door doet (dat zie ik wel zitten om te doen daar ben ik niet vies van).
Maar i.v.m. die slijmpjes heb ik gelezen om best een slijmzuiger te hebben wanneer ze moeite hebben om te ademen. Is dat nodig? Dan ga ik er maandag zoéén halen.
Dat is zo raar maar ik heb nu meer zenuwen dan toen met Summer en dat komt gewoon doordat ik nu hier ZOVEEL heb liggen lezen over wat er allemaal mis kan gaan. Niet dat ik me daaraan verwacht maar nu ik weet wat er "kan" gebeuren wil ik er zeker de info over zodat ik het spoedig kan opvangen.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#62 Geplaatst 24 september 2010 - 23:13

Even toch in dit topic mijn vorige nestje tonen (ik heb dat toen niet kunnen doen omdat ik nog geen lid was :oops: ).
Bij deze Summertje haar SUPER nestje van 5 prachtige en vooral gezonde kittens (een snelle selectie uit de 100de foto's die ik van hun heb ;) ):
En als 1ste onze toen uit karton zelf gemaakte katten ren.

Bijgevoegde thumbnails

• 3154_1144743863201_1365630940_363759_3858751_n.jpg
  • 3154_1145932212909_1365630940_367571_3859663_n.jpg
  • 3154_1145933772948_1365630940_367575_5957057_n.jpg
  • DSC00642.JPG
  • DSC00638.JPG
  • n1365630940_390376_7521763.jpg
  • n1365630940_390378_1277037.jpg
  • DSC00258.JPG
  • DSC00273.JPG
  • DSC00284.JPG
  • DSC00342.JPG
  • DSC00341.JPG
  • 4906_1170593989438_1365630940_443106_3065870_n.jpg

Bewerkt door Fairness, 24 september 2010 - 23:14.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#63 Geplaatst 24 september 2010 - 23:15

Fairness zei:

Dat is super lief van je :hug: . Weet je ik heb al wel één bevalling meegemaakt maar ik heb niets moeten helpen die heeft dat toen helemaal zelf gedaan. Ik heb opgezocht i.v.m. de navelstreng wat te doen wanneer ze er ééntje niet zelf door doet (dat zie ik wel zitten om te doen daar ben ik niet vies van).
Maar i.v.m. die slijmpjes heb ik gelezen om best een slijmzuiger te hebben wanneer ze moeite hebben om te ademen. Is dat nodig? Dan ga ik er maandag zoéén halen.
Dat is zo raar maar ik heb nu meer zenuwen dan toen met Summer en dat komt gewoon doordat ik nu hier ZOVEEL heb liggen lezen over wat er allemaal mis kan gaan. Niet dat ik me daaraan verwacht maar nu ik weet wat er "kan" gebeuren wil ik er zeker de info over zodat ik het spoedig kan opvangen.

Die navelstreng heb ik al een paar keer met mijn nagel door gedaan wat ook het beste is maar deze keer lukte het mij niet en heb ik het voor de eerste keer afgeknipt met een gedesinfecteerde schaar, wel goed zien waar je knipt, zeker 2 a 3 cm van het buikje en ook die navelstreng dichtnijpen zodat het kitten niet teveel bloed verliest.
Over die slijmzuiger, ik heb dat niet, mijn da raad dat af, zij heeft dat nog nooit nodig gehad, als er echt slijmen in zou zitten dan moet je  ofwel zelf uitzuigen of met zwaaien, zwaaien is naar schijnt niet zo gemakkelijk, uiteindelijk is die slijmzuiger de kost niet hoor, misschien 5 euro.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#64 Geplaatst 24 september 2010 - 23:16

Wat een scheetjes. :loveshower: :love2: :loveshower:

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 24 september 2010 - 23:33

Solotje zei:

Die navelstreng heb ik al een paar keer met mijn nagel door gedaan wat ook het beste is maar deze keer lukte het mij niet en heb ik het voor de eerste keer afgeknipt met een gedesinfecteerde schaar, wel goed zien waar je knipt, zeker 2 a 3 cm van het buikje en ook die navelstreng dichtnijpen zodat het kitten niet teveel bloed verliest.
Over die slijmzuiger, ik heb dat niet, mijn da raad dat af, zij heeft dat nog nooit nodig gehad, als er echt slijmen in zou zitten dan moet je  ofwel zelf uitzuigen of met zwaaien, zwaaien is naar schijnt niet zo gemakkelijk, uiteindelijk is die slijmzuiger de kost niet hoor, misschien 5 euro.

Ik dacht er ook aan om het op die manier te doen indien nodig. Hoe snel nadat ze haar kittentje geworpen heeft mag/kan je wachten tot je best zelf ingrijpt (Summertje deed het dadelijk zelf)? Dus je pitst het ongv 2a3cm van het buikje af en het bloed duw je dan wat in de richting van de mamapoes (zo heb ik het toch ergens gelezen) en dan pits je het door hé? De slijmpjes heb ik ookal gehoord dat je beter niet met een sluimzuiger werkt wanneer je het niet gewent bent... Laten we hopen dat dat niet nodig zal zijn dan. Anders zal ik het zelf wel doen in geval van nood zeker. Ok en anders geef ik je wel een belleke ;) . Bedankt dat je paraat wil staan :) . Maar laten we ervan uitgaan dat alles prima verloopt ;) !

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#66 Geplaatst 24 september 2010 - 23:54

Fairness zei:

Ik dacht er ook aan om het op die manier te doen indien nodig. Hoe snel nadat ze haar kittentje geworpen heeft mag/kan je wachten tot je best zelf ingrijpt (Summertje deed het dadelijk zelf)? Dus je pitst het ongv 2a3cm van het buikje af en het bloed duw je dan wat in de richting van de mamapoes (zo heb ik het toch ergens gelezen) en dan pits je het door hé? De slijmpjes heb ik ookal gehoord dat je beter niet met een sluimzuiger werkt wanneer je het niet gewent bent... Laten we hopen dat dat niet nodig zal zijn dan. Anders zal ik het zelf wel doen in geval van nood zeker. Ok en anders geef ik je wel een belleke ;) . Bedankt dat je paraat wil staan :) . Maar laten we ervan uitgaan dat alles prima verloopt ;) !

Normaal begint ze er direkt aan dus eventjes afwachten en als het te lang duurt dan mag je ingrijpen.
Dat pitsen doe je goed. :thumb:
Ik duim dat alles goed en vlot verloopt! :thumb:

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 25 september 2010 - 09:54

Solotje zei:

Normaal begint ze er direkt aan dus eventjes afwachten en als het te lang duurt dan mag je ingrijpen.
Dat pitsen doe je goed. :thumb:
Ik duim dat alles goed en vlot verloopt! :thumb:

Ok dat zal ik doen!
Bedankt voor je hulp :) .

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 25 september 2010 - 21:59

Ik voel ze weer goed schoppen vandaag :LOL: . Nog een week :dancer: :cheer: :dancer: :cheer: :dancer: :cheer: :dancer: :cheer: :dancer: :cheer: :dancer: !!!
Maandag ga ik om een warmte dekentje voor in de kist te leggen :heart: .

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#69 Geplaatst 26 september 2010 - 10:08

spannend :geluk: , mooi buikje en wat een schatjes die kittens van je vorige nestje :love4: .
Meestal bijten ze de navelstreng wel zelf door, maar ik heb hier moeder en dochter die het niet altijd zelf doen en dan moet ik natuurlijk helpen. Ik heb een navelstreng klemmetje, die zet ik dan op de navelstreng en dan knip ik langs de kant van de moederkoek. Met je nagels kan natuurlijk ook, maar ik heb dat eens geprobeerd en lukte niet direct dus nu doe ik het standaard met een schaartje.

Bewerkt door Marina, 26 september 2010 - 10:08.

Geplaatste afbeelding

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#70 Geplaatst 26 september 2010 - 10:10

Lekker spannend dus.

Je vorige kittens waren echt scheetjes.

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#71 Geplaatst 26 september 2010 - 22:30

:love4: prachtige foto's van Summer haar kittens

Ooooh nog een weekje: spannend spannend :dancer: :dancer:

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#72 Geplaatst 26 september 2010 - 23:03

Alvast succes met je bevalling :thumb: :catwalk2

Ik gebruik ook nooit de schaar , afpitsen is het beste vind ik , nooit problemen met bloedingen .

Chriske en de poezels

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#73 Geplaatst 26 september 2010 - 23:17

Als men vriend thuis is en ik krijg de kans dan ga ik vragen of hij wat van de bevalling wilt filmen want ik vind dat zo'n mooi moment. Ik ga zowizo de laatste dagen beneden bij haar slapen ;) . Ik wil en zal bij de bevalling zijn, ik zou het voor geen geld willen missen en zou niet willen dat er wat gebeurd!! Volgens mijn berekening zou ze zelfs vroeger kunnen bevallen. Ze is naar de dekkater geweest op 27/07 (tegen de avond) t.e.m. 1/8 maar de dekkater eigenaar heeft een eerste dek "gezien op" 30/07 en is pas vanaf 31/07 beginnen tellen... Nu de 27ste zelf denk ik niet dat er wat gebeurd is maar de 28ste of 29ste kan het ook al prijs geweest zijn aangezien de mevrouw die dagen werken was... Dus nu spreek ik over een verschil van 3dagen (mogelijk). Ze heeft meerdere dekkingen gezien en zelfs toen we om haar kwamen zat meneer nog even snel op haar. Afwachten nu. Ik weet wel nog van bij Summer dat de kittens meer gaan bewegen naar gelang de bevalling korter bij komt. Maar ik hou ze goed in 't oog!!

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 27 september 2010 - 22:36

Spannend afwachten... Ze rust heel veel de laatste dagen en ik zie aan haar oogjes dat het zwaar begint te worden. Nu zou ze normaal gezien volgens de eerst geziene dek op dag 59 moeten zitten dus nog 6 dagen voor de 65ste dag. MAAR zoals ik eerder al geschreven heb kan het zijn dat ze al 2 dagen voordien een dek heeft gehad dus ik hou er rekening mee dat ze vanaf nu elke dag kan gaan bevallen. Voorlopig daarvan nog geen teken, gelukkig maar want ze kan beter nog wat wachten :heart: .

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#75 Geplaatst 27 september 2010 - 22:39

Ik hoop dat je er bij kan zijn! :thumb:

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens