Spring naar inhoud

- - - - -

Carnibest & overgeven

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
5 reacties op dit onderwerp
Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#1 Geplaatst 14 september 2010 - 15:41

Hallo allemaal,

Na het lezen hier van de positieve "kritieken" van Carnibest als voeding wilden wij dit ook eens proberen.
Onze Gucci heeft een voedingsallergie gehad waarvoor ze nu al een tweetal maand op Hill's Z/D staat (alleen brokjes).
Ze is echter gek op natvoer wat ze vroeger ook dagelijks kreeg en "zaagt" me nog steeds de oren van het hoofd om wat natvoer.

Daarom wilden wij de Carnibest ook eens proberen, het was eigenlijk onmiddellijk een groot succes, ze hebben een klein beetje gekregen met wat warm water over.  

Ook ons kittentje begon er met smaak van te eten, maar dit kleine maagje kon er niet tegen, ze begon meteen en de hele avond door over te geven.   In haar vorige huisje was ze wel enkel brokjes (friskies) gewend.
De volgende dag was het spugen gedaan, dus vermoed ik wel dat het aan de carnibest ligt.  

Wat nu ?  
Ik wil het eigenlijk wel verder geven.  
Nog even wachten tot ze wat ouder is of kleinere porties ?

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 14 september 2010 - 15:46

Ik zou zeker doorgaan maar dan met kleinere porties. Eventeel een klein beetje mengen met blikvoer waarvan je weet dat ze er tegen kan. (of je geeft haar eerst 3 eetlepels verspreid over de dag, echt kleine porties dus)
Zorg er wel altijd voor dat je het op kamertemperatuur geeft en dat je kitten het niet opschrokt. (schokken en zeker bij kittens levert vaak dit soort problemen op)
Ook zou ik niet beginnen met bijv. een eendenvariant want eend is een vette diersoort.

Bewerkt door Ester, 14 september 2010 - 15:47.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#3 Geplaatst 14 september 2010 - 16:42

Het beste is doorgaan. Maar hele kleine beetjes tussen het droogvoer mengen. Net zo doen alsof je van merk korrels veranderd. geleidelijk aan overgaan, niet te vlug.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#4 Geplaatst 14 september 2010 - 17:00

Ik sluit mij aan bij Ester en verwacht meer nieuws over dat kittentje ;) En foto's aub! ;) In elk geval proficiat!!!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#5 Geplaatst 14 september 2010 - 17:03

De hele dag door heel kleine porties.

Mijn Ceylan verdroeg geen vaste voeding (braken en diarree) en kreeg als kittentje al dieƫtvoeding en als medicijn pancrex... Die dierenarts had ik wel willen afschieten... Ze kwam hier met dertien weekjes en ik heb haar onmiddellijk van de medicatie gehaald en over gezet op rauw (kuiken/kipvleugel/pit/kippenmaagjes/kip en lamshart/levertjes/muisjes/diverse vissoorten).
Wel steeds heel kleine beetjes om de paar uur.

Als bij toverslag verdroeg mijn meisje voedsel en verteerde ze het ook goed. Lanneke is nu 5 jaar en heeft nooit meer probs gehad.

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#6 Geplaatst 14 september 2010 - 17:15

Smitten Kitten zei:

Ik sluit mij aan bij Ester en verwacht meer nieuws over dat kittentje ;) En foto's aub! ;) In elk geval proficiat!!!

Is in de maak ;)

Bewerkt door Mika, 14 september 2010 - 17:15.