Spring naar inhoud

- - - - -

Plagen of vechten?

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_*Jana*_*
Guest_*Jana*_*

#1 Geplaatst 14 september 2010 - 20:12

Hey iedereen!!

Ik ben een twee tal maanden geleden verhuisd.
De katten waar voorheen gewoon aan een grote tuin en omliggende bossen maar nu zitten ze op een appartement in het midden van de stad.
Toen ik het huis uitging vond ik het beter om mijn twee katten (2 gecas. katers van nu ca 6 &7 jaar) thuis te laten bij mijn moeder aangezien ze het daar zo gewoon waren.
Nu is mijn moeder zelf naar een appartement verhuisd en dus moest er een oplossing uit de bus komen... :onzeker:
Ik heb lang gezocht naar iets met een tuin, in antwerpen is dit bijna onmogelijk dus heb ik nu een redelijk groot appartement waar de katten een eigen slaapkamer hebben.
Het is op een eerste verdieping en ze gaan graag op het balkon waar ze zicht hebben op de tuin van de buurvrouw en haar katten ;)
Af en toe springt Jules naar beneden om een wandeling te doen en komt dan terug, Louis daarintegen blijft liever veilig op het balkon.
Jules heeft sinds een week of twee ook de neiging om louis te besluipen en er dan op te springen en vervolgens in zijn nek te bijten...
Louis is een bangerik en ligt dan heel zielig op de grond en als jules te hard bijt dan hoor ik louis piepen...
Nu was jules een paar dagen geleden ook bij de bovenbuurman binnengekropen en die man vond hem zo vriendelijk dus vond hij het niet erg. Jules heeft toen zijn kat zo hard doen verschieten dat die andere kater de vensterbank onder plaste.... :misselijk:
Ik heb speeltjes, twee kattenpalen.....en toch lijkt hij zijn energie niet kwijt te kunnen...
Enige tips???
En is het echt maar spelen of is het pure dominantie?
p.s. Louis was er eerst (maar is wel een jaar jonger) :catnoknow

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 16 september 2010 - 14:05

Goh, ik denk wel dat een ruime aanpassingstijd vraagt voor een kat van 6-7 jaar als ze altijd buiten konden en nu niet meer. Dus je zal nog wat geduld moeten hebben denk ik, maar uiteindelijk zullen ze wel wennen hoor. Heb je al Feliway geprobeert ? Anders zou ik op hun kamer een feliway stekker insteken, dit verminderd de stress. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 16 september 2010 - 14:10

En misschien ook bach druppels in het drinkwater doen? Verder sluit ik me aan bij Peggy, ze zullen tijd nodig hebben om zich aan te passen aan hun nieuwe situatie.
Geplaatste afbeelding

Guest_*Jana*_*
Guest_*Jana*_*

#4 Geplaatst 17 september 2010 - 15:55

waar vind je zo een feliway? In een dierenwinkel? of is het iets van bij de apotheker?
Vind het nogal raar om zoiets in hun drinken te doen....

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#5 Geplaatst 17 september 2010 - 16:09

feliway is okay
bach druppels kunnen helpen
bij de dierenarts Royal Canin Calm (droogvoer) halen en eventueel mengen onder andere brokken of puur.

Maar wat ik zeker zou doen is bekijken om je balkon af te maken. Dat je kat "eens" bij de buurman komt vindt hij niet erg. Maar wat als hij daar elke dag langsloopt ? Wat als hij elke dag zijn kat doet schrikken zodat ze de vensterbank onderplast ?

Bij elke verandering in de leefgewoonten van een kat, zoeken zij een nieuw evenwicht.
Verhuizen valt daar zeker onder.
De hiƫrarchie tussen dieren wordt regelmatig "getoetst". (ook zonder dat de levenomstandigheden veranderen) Jules durft blijkbaar wat meer en wordt een beetje dominanter. Niets ergs.
Normale evolutie. Louis past zich wel aan. Veel succes. :)