Spring naar inhoud

- - - - -

Welke brokjes voor binnenkat?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_*Jana*_*
Guest_*Jana*_*

#1 Geplaatst 14 september 2010 - 20:30

Hey!

Ik heb twee binnenkatten van ca 6 & 7 jaar oud.
Sinds twee maanden (verhuis) zijn het binnekatten daarvoor konden ze binnen en buiten.
Vroeger aten ze vooral whiskas of friskies met kip.
In het begin gaf ik het hen ook na de verhuis maar ben sinds een week of twee overgeschakeld naar friskies binnenhuiskat.
Louis had de laatste tijd nogal last van zijn maagje en er was een week waarin hij een viertal keer heeft overgegeven dus overgeschakeld in de hoop dat het tuingras in de brokjes misschien helpt.
Tot nu toe geen last meer van 'geschenkjes' :d
Zijn sommige merken echt veel beter dan andere?
Iams of witte producten/aldi/lidl zal ik nooit nemen maar dan bestaan er nog zoooooveeeel soorten! :trance:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 16 september 2010 - 14:26

Friskies is niet bepaald een goed merk van voeding O:) . Als je echt hoogwaaridg voer wil geven, dan kijk je best naar de ingrediƫnten lijst. Het belangrijkste ingrediƫnt staat altijd eerst vernoemd en dat is dus best vlees, ook het percentage is best zo hoog mogelijk.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_*Jana*_*
Guest_*Jana*_*

#3 Geplaatst 17 september 2010 - 16:06

hmm,
Is er een bepaald merk dat echt wel goed is?
ps ze lusten absoluut niets met vis :oops:
Ik had over Iams eens gelezen dat ze proeven op dieren...dus die liever niet
Royal canin misschien? of terug naar whiskas??? :catnoknow

Guest_SnowWhite_*
Guest_SnowWhite_*

#4 Geplaatst 17 september 2010 - 16:26

Mijn katten krijgen Royal Canin en ik ben daar super tevreden over. ;)

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#5 Geplaatst 17 september 2010 - 17:00

Whiskas is ook niet zo goed...
Hill's en Royal Canin dan weer wel;
Maar als je wilt weten wat goede voeding is en wat mindere,
ga dan es naar deze site:
Kattenvoer goedkoop bij zooplus
Degene die vanboven staan zijn de beste, de categorie eronder de iets mindere
en die daaronder minder goede maar wel wat goedkopere merken.
zo heb ik het es bekeken wat te geven :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 17 september 2010 - 17:25

*Jana* zei:

hmm,
Is er een bepaald merk dat echt wel goed is?
ps ze lusten absoluut niets met vis :oops:
Ik had over Iams eens gelezen dat ze proeven op dieren...dus die liever niet
Royal canin misschien? of terug naar whiskas??? :catnoknow
mijn kater heeft ongeveer sedert zijn komst hier op ca.7 weken niks anders gekregen dan wiskas toit hij een jaar of 6 was dan begon hij ook braakproblemen te krijgen bleek een maagwandontsteking te hebben .. ben overgeschakeld op royal canin sensible33 en royal canin outdoor.. deze twee zakken (ik koop van elk 2kg) meng ik dan weer en sedert hij deze eet braak hij niet meer.Mss toch RC te overwegen waard het is natuurlijk veel duurder dan wiskas.

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#7 Geplaatst 17 september 2010 - 18:11

Ik voer hier hill's indoor cat voor de oudsten, super tevreden over en 'propere' stoelgang zonder nare geurtjes.
Indien je gaat overschakelen , vergeet niet dat niet iedere kat alles lust en dat het mogelijk is dat je een beetje gaat moeten zoeken waar je kat en ook jij tevreden van zijn. Wees wel voorzichtig met overschakelen dat je goed mengt een weekje. Dadelijke verandering kan erge diarree veroorzaken :o

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 17 september 2010 - 20:20

DAmbiorix zei:

Ik voer hier hill's indoor cat voor de oudsten, super tevreden over en 'propere' stoelgang zonder nare geurtjes.
Indien je gaat overschakelen , vergeet niet dat niet iedere kat alles lust en dat het mogelijk is dat je een beetje gaat moeten zoeken waar je kat en ook jij tevreden van zijn. Wees wel voorzichtig met overschakelen dat je goed mengt een weekje. Dadelijke verandering kan erge diarree veroorzaken :o

dit kan idd.... ik ben ineens overgeschakeld zonder problemen, maar het is opletten geblazen.