Spring naar inhoud

- - - - -

Chopin is halfjarig

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 15 september 2010 - 18:19

Een half jaartje geleden (15 maart) bracht SmittenKitten mama Zsazsa een tweeling ter wereld :love4: . Smitten Kitten Cheesecake Brownie (Beatle) en zijn broertje Smitten Kitten Chubby Hubby (Chopin: 135gr :d ) Wie is er eigenlijk eerst geboren?.
Op 19 juni kwam Chopin bij ons wonen en zet hier regelmatig on kot op stelten, worstelt met de mopshond Ibse, wil vriendjes zijn met "ons Mimi" O:) , heeft geleerd op welke manier je het beste behangpapier van de muur krijgt, kan een vol wasrek in elkaar doen klappen,....
Maar ik wil hem nooit meer missen :love: :love: :love:
Met zijn kroontje (hm stilzitten??? wat is dat????)
Geplaatste afbeelding

Dit gaat al wat beter :LOL:

Geplaatste afbeelding

Maar zonder gaat nog beter :x
Geplaatste afbeelding

Bijgevoegde thumbnails

• DSC02320.JPG
  • DSC02319.JPG
  • DSC02322.JPG

Bewerkt door Kathleen, 15 september 2010 - 18:20.

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#2 Geplaatst 15 september 2010 - 18:22

:heart: :heart: :heart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 15 september 2010 - 18:25

Kathleen zei:

Wie is er eigenlijk eerst geboren?

[COLOR=#000000]

Wie denk je???? ;) Mijn kittens staan op de nestjes pagina altijd gerangschikt op tijdstip dat ze geboren zijn. Het moet juist zijn he :oops:

Maar Brownie (Beatle) was eerst en toen volgde Chubby (Chopin)

Gelukkige halve verjaardag kerel!

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 15 september 2010 - 18:27

Smitten Kitten zei:

Wie denk je???? ;) Mijn kittens staan op de nestjes pagina altijd gerangschikt op tijdstip dat ze geboren zijn. Het moet juist zijn he :oops:

Maar Brownie (Beatle) was eerst en toen volgde Chubby (Chopin)

Gelukkige halve verjaardag kerel!

da's natuurlijk logisch (sorry, vroeger was ik blondt :ha ) en om hoe laat is hij geboren :d
En ons kereltje woog vandaag 4,7 kg (begin dat toch wat veel te vinden :oops: )
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 15 september 2010 - 18:31

Oooh! :loveshower: Gelukkige halve verjaardag mooie Chopin! :loveshower:

Amai Hanne, super dat alles zo juist is ;) :thumb:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 15 september 2010 - 18:32

Kathleen zei:

da's natuurlijk logisch (sorry, vroeger was ik blondt :ha ) en om hoe laat is hij geboren :d
En ons kereltje woog vandaag 4,7 kg (begin dat toch wat veel te vinden :oops: )

Amai! Ons Anaïs weegt er momenteel (iets meer dan een jaar oud), 4,650 kg!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#7 Geplaatst 15 september 2010 - 18:32

18u25

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 15 september 2010 - 18:33

:bday:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#9 Geplaatst 15 september 2010 - 18:34

Je moet echt opletten met dat gewicht, Kathleen, te veel ineens is ook niet gezond en hij heeft me toch een dik achterwerk. Je dierenarts had me al gewaarschuwd dat het een beetje uit de hand liep :LOL:

Nee, maar even serieus. 2 weken geleden zei je dat hij 4 kilo woog, in tussentijd op 2 weken 700 gram erbij is echt gewoon VEEL te veel! Dat is 17,5 procent lichaamsgewicht. Dat is alsof iemand van 50 kilo 8,75 kilo bij komt op twee weken. Echt een beetje mee opletten, obesitas zit in de familie en zou niet willen dat het bazeke een vet varken wordt ipv een lief zwijntje :(

Bewerkt door Smitten Kitten, 15 september 2010 - 18:41.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 15 september 2010 - 18:52

Smitten Kitten zei:

Je moet echt opletten met dat gewicht, Kathleen, te veel ineens is ook niet gezond en hij heeft me toch een dik achterwerk. Je dierenarts had me al gewaarschuwd dat het een beetje uit de hand liep :LOL:

Nee, maar even serieus. 2 weken geleden zei je dat hij 4 kilo woog, in tussentijd op 2 weken 700 gram erbij is echt gewoon VEEL te veel! Dat is 17,5 procent lichaamsgewicht. Dat is alsof iemand van 50 kilo 8,75 kilo bij komt op twee weken. Echt een beetje mee opletten, obesitas zit in de familie en zou niet willen dat het bazeke een vet varken wordt ipv een lief zwijntje :(

hij krijgt 's ochtends en 's avonds ongeveer de hoeveelheid van een klein blikje almonature, soms 's middags ook wat natvoer 1 keer per dag is dat 1/6 van een worst carnibest kitten. en hij eet het kleine restje van Mimi op.Verder eet hij (dik tegen zijn zin) een paar harde brokjes van Hills
Is dat te veel?
Ik weet van de hoeveelheid natvoer niet zo veel, onze vorige katten stonden bijna volledig op brokjes. Maar ik zie wel dat hij vrij "stevig" is, maar ik wil niet dat hij "obesitas" krijgt. Want dan zit je weer met de risicos van diabetes,nierproblemen, gewrichtsklachten :help: :help: :help:
En zoetigheid krijgt hij helemaal niet meer

Bewerkt door Kathleen, 15 september 2010 - 18:53.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#11 Geplaatst 15 september 2010 - 18:58

Kathleen zei:

hij krijgt 's ochtends en 's avonds ongeveer de hoeveelheid van een klein blikje almonature, soms 's middags ook wat natvoer 1 keer per dag is dat 1/6 van een worst carnibest kitten. en hij eet het kleine restje van Mimi op.Verder eet hij (dik tegen zijn zin) een paar harde brokjes van Hills
Is dat te veel?
Ik weet van de hoeveelheid natvoer niet zo veel, onze vorige katten stonden bijna volledig op brokjes. Maar ik zie wel dat hij vrij "stevig" is, maar ik wil niet dat hij "obesitas" krijgt. Want dan zit je weer met de risicos van diabetes,nierproblemen, gewrichtsklachten :help: :help: :help:

Tja, ik weet het eigenlijk niet. Wij hebben nog nooit kittens gehad die "te dik" waren. Maar 700 gram op 14 weken is gewoon ziekelijk veel :o
We willen ook niet dat hij zich dood eet he :o

Laat die restjes van Mimi en die brokken dat is niet nodig. Ik zou hem gewoon gewone CB geven (niet voor kitten is niet nodig) en stukjes vers vlees en kippenvleugeltjes enz voor zijn tandjes. Maar brokken dat is echt een dikmaker met al die koolhydraten.

Hij is nog jong he, als hij aan dit tempo dikker wordt pfoe.... ik zou dan vooral schrik hebben voor blaasgruisproblemen enz.

Hoe weeg je hem trouwens?

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 15 september 2010 - 19:24

Smitten Kitten zei:

Tja, ik weet het eigenlijk niet. Wij hebben nog nooit kittens gehad die "te dik" waren. Maar 700 gram op 14 weken is gewoon ziekelijk veel :o
We willen ook niet dat hij zich dood eet he :o

Laat die restjes van Mimi en die brokken dat is niet nodig. Ik zou hem gewoon gewone CB geven (niet voor kitten is niet nodig) en stukjes vers vlees en kippenvleugeltjes enz voor zijn tandjes. Maar brokken dat is echt een dikmaker met al die koolhydraten.

Hij is nog jong he, als hij aan dit tempo dikker wordt pfoe.... ik zou dan vooral schrik hebben voor blaasgruisproblemen enz.

Hoe weeg je hem trouwens?
Brokjes eet hij niet zo veel, die staan hier voor Mimi, want die eet dan weer bijna geen natvoer.
op 1 september woog hij 4.3 kg
Ik weeg altijd eerst mezelf en dan neem ik hem op en het verschil is zijn gewicht. Vandaag was wel na zijn avondeten, vorige keer niet. Maar toch, ik zie ook wel dat hij serieus stevig is (en een mollig buikje)
Hij mag groot en stevig worden maar idd niet "dik" problemen met blaasgruis en aanverwante dieten ken ik spijtig genoeg maar al te goed.
Als hij 's morgens gegeten heeft dan staat hij om 10 u al terug te klagen en te mauwen voor eten.
Pff, het is een echte smulpaap
De carnibest voor kitten was wat de dierenarts nog in voorraad had, niet zo heel veel meer, verder is het gewone vleesmix dacht ik. Maar zo rauw vlees vind ik zo eng.
OK ik weet dat katten hele muizen verslinden, maar toch. geven jullie dan gewoon een rauwe kippennek, konijnenkop, kippevleugels,...
Je weet toch dat ik hier een hevige vegetariër heb die een crisis krijgt als ze "echt" vlees ziet. En zelf heb ik schrik dat hij zich zal verslikken in een groot stuk of een botje

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#13 Geplaatst 15 september 2010 - 19:37

Kathleen zei:

Brokjes eet hij niet zo veel, die staan hier voor Mimi, want die eet dan weer bijna geen natvoer.
op 1 september woog hij 4.3 kg
Ik weeg altijd eerst mezelf en dan neem ik hem op en het verschil is zijn gewicht. Vandaag was wel na zijn avondeten, vorige keer niet. Maar toch, ik zie ook wel dat hij serieus stevig is (en een mollig buikje)
Hij mag groot en stevig worden maar idd niet "dik" problemen met blaasgruis en aanverwante dieten ken ik spijtig genoeg maar al te goed.
Als hij 's morgens gegeten heeft dan staat hij om 10 u al terug te klagen en te mauwen voor eten.
Pff, het is een echte smulpaap
De carnibest voor kitten was wat de dierenarts nog in voorraad had, niet zo heel veel meer, verder is het gewone vleesmix dacht ik. Maar zo rauw vlees vind ik zo eng.
OK ik weet dat katten hele muizen verslinden, maar toch. geven jullie dan gewoon een rauwe kippennek, konijnenkop, kippevleugels,...
Je weet toch dat ik hier een hevige vegetariër heb die een crisis krijgt als ze "echt" vlees ziet. En zelf heb ik schrik dat hij zich zal verslikken in een groot stuk of een botje

Ah uzelf op de weegschaal en dan de kat. Een heel wetenschappelijke methode dus :ha

Dat verklaart de vreemde schommelingen in gewicht enigzins. Een kat kan je echt niet wegen op een weegschaal voor mensen he :ha
Carnibest is nog bij een aantal andere verkooppunten te krijgen in het Antwerpse en kan je zelf aan huis laten leveren door lupus. Ga anders eens naar de Crié (ik weet niet hoe je dat schrijft, maar de slagerij van de spar aan de zoo) Daar kan je vanalles van vers vinden om eens te proberen. Kippennekken, lamshart enz.

Zo kan je eens voorzichtig proberen he. De meest overtuigde versvoerders die ik ken zijn trouwens vegetariërs. 8)

Je moet het beestje geven wat het beestje nodig heeft en dat is bij de kat nu eenmaal vlees.

Groot en stevig mag een brit zeker worden. Maar die dikke poep en die vetkwab die moet niet zo snel groeien, dat is niet gezond. Liever nu op zijn voeding letten en een beetje moeite doen zodat hij niet nog dikker wordt dan dat hij als hij ouder wordt op dieet moet omdat hij gezondheidsproblemen krijgt. Dat zou ik toch wel echt heel zielig vinden voor hem.

Als ik naar Beatle kijk bv, zie ik een kat die een stuk steviger van bouw is, maar minder vet, wat logisch is want hij weegt ook een stuk minder, maar het is wel een bonk spieren.

Bewerkt door Smitten Kitten, 15 september 2010 - 19:41.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#14 Geplaatst 15 september 2010 - 19:38

:love: :love: :love:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 15 september 2010 - 19:40

:cheer: :dancer: :cheer: Hij brengt toch leven in huis he :p

Geplaatste afbeelding