Spring naar inhoud

- - - - -

Martini bijt alles door

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#1 Geplaatst 17 september 2010 - 09:31

Ons Martinike is nu een maand bij ons en ze bijt nogal graag. Niet in ons, maar alles van kabeltjes of ritsen van de kussen in de zetel moet er aan geloven. Wij hebben van die Amerikaanse stores als gordijnen en de eerste week had ze al zo één van die koordjes doorgebeten dat dient om het gordijn mee op te trekken. Gelukkig hadden we er nog reserve liggen van oude gordijnen en hebben we het kunnen vervangen. Nadien hingen we ze wat hoger zodat ze er niet aankon; maar toch was ze er een paar dagen later in geslaagd het andere koordje ook door te bijten. Weer vervangen en dan hebben we zo'n badkamerhaakje aan het raam gehangen zodat we de koordjes héél hoog konden weghangen; nu kan ze daar niet meer aan.
van mijn WII heeft ze ook al een dun kabeltje doorgebeten; met als gevolg dat we een nieuw tvmeubel hebben gekocht waar we de kabels allemaal veiliger konden wegbergen; want ik had vooral schrik voor stroomkabels natuurlijk.

nu heeft ze vanmorgen via de kast weer een ander koordje van mijn gordijn doorgebeten, eentje waarvan ik echt niet weet hoe ik het in hemelsnaam ga moeten herstellen :trance:

ik weet echt niet wat ik eraan kan doen; ik dacht dat alles wat kwaad kon nu wel zo ongeveer weggestopt was, maar ze schijnt toch telkens weer iets te vinden om door te bijten. ik kan ook niet ALLE stroomkabels wegstoppen en heb dus heel veel schrik voor die van de lampen enzo.

ze speelt veel met onze andere kat, hebben wat balletjes in huis liggen; krabpalen en af en toe haal ik zo'n rail met een balletje erin boven en dan speelt ze daarmee. ze hebben ook 24/7 droge brokjes staan, waar ze héél veel van eet; dus honger heeft ze ook niet.

maar toch blijft ze op alles knagen...

wat moet ik doen om het haar af te leren??

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 17 september 2010 - 09:35

Als ze nog jong is, zou het kunnen dat ze last heeft van haar "melktandjes".  Ze moet misschien nog wisselen of kan ontstoken tandvlees hebben.
Anderzijds kan het ook zijn dat ze misschien gewoon graag wat meer "aandacht" wilt krijgen.  Laat het even bij de DA checken of alles in orde is. :d

Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#3 Geplaatst 17 september 2010 - 09:39

ze is van half mei ongeveer (is een zwerfkitten dus we weten het niet zeker). ik ga straks sowieso langs de DA met haar, ze had medicatie via de vorige eigenaar tegen het kuchen (Ronaxan), die is nu op maar ze kucht nog altijd. Straks mag ik mijn katertje gaan ophalen na zijn castratie en ze gingen haar meteen eens nakijken.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 17 september 2010 - 09:53

Hopelijk bevestigt ze wat ik je vertelde... ;)
Veel succes straks :LOL:

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#5 Geplaatst 17 september 2010 - 10:41

succes!

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#6 Geplaatst 17 september 2010 - 10:44

Die Martini toch... Misschien heeft ze een psychologisch probleem en denkt ze dat ze een knaagdier is :lachen:

Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#7 Geplaatst 17 september 2010 - 11:20

lol :d :d Jamaar ik weet dus echt niet hoe ik dat gordijn ga kunnen maken hé :(

Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#8 Geplaatst 17 september 2010 - 13:26

er is blijkbaar geen medische reden waarom ze het doet. de dierenarts heeft een productje meegegeven dat ik op de plekken moet sprayen waar ze bijt; dat bitter smaakt. heb dus achter de tv eens op alle kabels gesprayd. maar wat de gordijnen betreft, ik weet het dus echt niet :o

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 20 september 2010 - 20:10

Voor de kabels bestaan er kabelgoten die je er rond kan doen zodat ze er niet meer op kunnen bijten. Gordijnkoordjes hang ik ook helemaal omhoog. Hopelijk lukt het ook met de spray :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 20 september 2010 - 20:27

En ... hoe is het nu?

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#11 Geplaatst 20 september 2010 - 21:47

ja, echt vervelend! Mijn dieren deden dit ook!
Het helpt om de kabels in te smeren met iets vies, ik deed dat met zo een bus "katwegjaag" spul.
En als je niet thuis bent ze ergens opsluiten waar geen kabels zijn, is misschien een beetje zielig, maar dat is een geëlektrocuteerde kat ook!
Meestal gaat het vanzelf over...
Mijn hond beet in de kasten toen hij tanden aan het wisselen was :s
Ze is gelukkig maar een chihuahua en de kasten waren me niet zo dierbaar (meer rekken dan kasten) maar allezja... :louche:

Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#12 Geplaatst 23 september 2010 - 21:38

ergens opsluiten waar geen kabels zijn; dat is wel erg drastisch; dan moet ze in de badkamer zitten; in een ruimte van 2 op 2 ofzo :s
op stroomkabels bijt ze niet gelukkig, maar de antenne van onze stereo is er ook wel aan intussen. ik heb dus niet de indruk dat de spray werkt; maar ik blijf toch achter de tv spuiten, de plek waar de meeste kabels zitten...

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#13 Geplaatst 23 september 2010 - 22:14

Jesske zei:

ergens opsluiten waar geen kabels zijn; dat is wel erg drastisch; dan moet ze in de badkamer zitten; in een ruimte van 2 op 2 ofzo :s
op stroomkabels bijt ze niet gelukkig, maar de antenne van onze stereo is er ook wel aan intussen. ik heb dus niet de indruk dat de spray werkt; maar ik blijf toch achter de tv spuiten, de plek waar de meeste kabels zitten...

Ja, das wel een erg kleine ruimte...

Ik had zo een soort spray maar eigenlijk was dat een gel, ik smeerde die (d.m.v. watjes of proppen papier) aan de kabels zodat het echt vies was, daarna deden ze dat nooit meer!

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#14 Geplaatst 23 september 2010 - 22:25

Wat ik zou doen? Rond de kabels een plakband/tape wikkelen, maar dan met de plakband naar buiten, hé.
Ik heb dat ooit als tip gelezen en het lijkt me heel logisch, want ik zou ook niet graag met m'n haren in zo'n plakkerig ding blijven hangen. ;)
Na een tijdje blijven ze er vanzelf weg en verwijder je de tape gewoon.

Bewerkt door papaver, 23 september 2010 - 22:25.