Spring naar inhoud

- - - - -

Plasje

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Xnelextje
Xnelextje
  • 117 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 17 september 2010 - 09:55

Hallo,

Ik heb thuis een katertje van 1 jaar en 4 maanden oud.
Hij woont nu sinds 14 september een jaartje bij ons en heeft nog nooit in huis geplast. Nu kom ik juist de slaapkamer in, zie ik daar een klein geel plasje,
maar het ruikt niet zo fel naar plas. Ik ben gisteren wel naar mijn ouders gegaan en daar hebben ze honden en ook poezen waarvan er 2 katers zijn.
Het plasje lag dicht bij mijn schoenen. Ik begrijp er niks van!
Is hij nu opeens jaloers, want hij heeft dit eerder nog nooit gedaan,
of zal er iets anders zijn dat ik met hem eens langs moet gaan bij de dierenarts? Wat denken jullie hiervan?!

Groetjes
Nele

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 17 september 2010 - 10:09

Is hij gecastreerd? Mss heeft hij een medisch probleem, anders mss toch effe bij de da langsgaan.  

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#3 Geplaatst 17 september 2010 - 10:11

goeiemorgen ! je bent gisteren naar je ouders gegaan en je hebt daar de geur van de poezen (waaronder twee katers : gecastreerd ?) en de honden opgenomen, ook op je schoenen.
Jouw poesje ruikt dat en wil zijn reukspoor er over zetten.
Is jouw katertje al geholpen ? Want dat kan een mede oorzaak zijn.

Wel opvolgen dat dit geen slechte gewoonte wordt

Persoonlijk zou ik niet direct naar de dierenarts lopen en eens kijken wat hij vandaag doet of hopelijk niet doet :)

Bewerkt door YvVanRoyen, 17 september 2010 - 10:11.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 17 september 2010 - 10:21

Die heeft misschien willen zeggen "die is van mij en daar moeten jullie afblijven"! :LOL:

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#5 Geplaatst 17 september 2010 - 10:40

is niet zo plezant..
mss inderdaad als hij nog niet gecastreerd s..

Xnelextje
Xnelextje
  • 117 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 17 september 2010 - 11:36

catherine zei:

Is hij gecastreerd? Mss heeft hij een medisch probleem, anders mss toch effe bij de da langsgaan.  

Nee, hij is niet gecastreerd

Xnelextje
Xnelextje
  • 117 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 17 september 2010 - 11:41

YvVanRoyen zei:

goeiemorgen ! je bent gisteren naar je ouders gegaan en je hebt daar de geur van de poezen (waaronder twee katers : gecastreerd ?) en de honden opgenomen, ook op je schoenen.
Jouw poesje ruikt dat en wil zijn reukspoor er over zetten.
Is jouw katertje al geholpen ? Want dat kan een mede oorzaak zijn.

Wel opvolgen dat dit geen slechte gewoonte wordt

Persoonlijk zou ik niet direct naar de dierenarts lopen en eens kijken wat hij vandaag doet of hopelijk niet doet :)

Eén kater bij ons thuis is al gecastreerd. Degene die gisteren in de buurt was is een katertje van 10 weken oud dat nog niet gecastreerd is, maar wat we wel binnen een paar weken laten doen. Vorige week was ik bij een vriendin die ook nog een jong katertje had en die aan mijn schoenen zat en toen ik thuis kwam was Jake de ganse tijd over mijn schoenen aan het wrijven om de geur weg te krijgen en nadien was hij met mijn schoenen aan het vechten :)

In juli zijn we voor jaarlijks onderzoek wel al naar de dierenarts geweest en was er geen enkel probleem. Hij weet in ieder geval wel dat hij iets verkeerds gedaan heeft. Ik ga inderdaad kijken of hij vandaag nog iets doet of één van de volgende dagen zowel ga ik toch eens langs de dierenarts.

Xnelextje
Xnelextje
  • 117 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 17 september 2010 - 11:49

veerlevs zei:

Die heeft misschien willen zeggen "die is van mij en daar moeten jullie afblijven"! :LOL:

Ja, hij is inderdaad wel wat jaloers, want als ons mama op bezoek komt met haar hondje en ik geef die wat aandacht je moet onze Jake maar eens zien hoe jaloers hij dan is. Maar hij moet het wel gewoon worden, want later wil ik ook een hondje kopen. Ik zal hem altijd even veel aandacht blijven geven, maar hij moet het ook aanvaarden dat ik dan mijn aandacht ook wat moet verdelen

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#9 Geplaatst 17 september 2010 - 21:38

Ja,dan is de eerste stap castratie,denk ik.Is sowieso beter om dit in de toekomst te vermijden.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#10 Geplaatst 18 september 2010 - 05:49

Zo snel mogelijk castreren en urine laten nakijken op gruis.