Spring naar inhoud

- - - - -

Een verhaal over een blauw poezenmeisje... (update p 9 Vrijdag sterilisatie!)

• Log in om te reageren
266 reacties op dit onderwerp
Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#121 Geplaatst 11 januari 2011 - 22:29

Een wonder , heb er geen andere woorden voor , en dat zeker dank zij jullie inzettingsvermogen en heel veel liefde voor deze kleine schat.

Met al men respect , proficiat :thumb:

Chriske :catwalk2

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#122 Geplaatst 11 januari 2011 - 23:04

Inderdaad, wat een ongelooflijk succesverhaal. Ik ontdekte dit topic nu pas. En wat een doorzettertje is die mooie Dea :trance: :love3: !
Chapeau Hanne, je bent een fokker naar mijn hart :) ! Het zal pijn voor je doen om dit meisje te zien vertrekken, zeker nu ze zo lang bij jullie is mogen blijven en je er zovéél voor gedaan hebt. Kijk eens wat er van haar geworden is, ongelooflijk :o :LOL: !!M'n hoedje af voor jullie 8) !

Bewerkt door papaver, 11 januari 2011 - 23:04.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#123 Geplaatst 26 januari 2011 - 22:59

Ik moet eigenlijk nog eens een update geven over Dea, want er staat nog vanalles te gebeuren de komende maanden en er is weer vanalles besproken met de Nederlandse da. Maar dat is allemaal een lang verhaal en daar moet ik dus eens uitgebreid mijn tijd voor nemen.

Wat ik nu al wel even kwijt wil is dat het tijd wordt om Deetje Feetje te laten steriliseren.
't Is UITERAARD geen fokkatje en katjes waarmee niet gefokt wordt laat je het beste helpen VOOR de eerste krolsheid. Om diverse redenen (gezondheid, maar ook voor hun emotionele welzijn).

Aangezien de lente eraan komt en Dea er ook de leeftijd naar krijgt is het dus tijd geworden om haar te laten helpen. Ik wou dit al eerder, maar omdat het allemaal onzeker was hoe het allemaal zou lopen met haar gehemelte (Lees: wanneer zou ze klaar zijn voor  nog een keer onder het mes te gaan?) konden we deze beslissing nog niet nemen (je wilt uiteraard niet dat ze op korte tijd te vaak onder narcose moet gaan).

Vandaag heb ik dan naar onze algemene (Belgische) dierenarts gebeld om nog een aantal zaken te overleggen en we hebben dan samen beslist om de sterilisatie deze vrijdag te laten door gaan. Ik mag er gewoon bij blijven (hij grapte zelfs dat ik het ook zelf mag doen als ik wil :ha ) en mag bij haar blijven tot ze mee naar huis komt met mij.

Dat is voor mij uiteraard een grote geruststelling, want Dea ligt mij zeer nauw aan het hart en als het over Dea gaat verander ik in een leeuwin die haar welpen wilt verdedigen :oops:

Ik vind het uiteraard allemaal heel spannend en heel akelig. Ik heb al genoeg katten "langs de binnenkant" gezien en heb geen schrik van bloed en operaties zien, maar hier gaat het uiteraard niet over zomaar "een" kat, maar wel om "MIJN" Dea. Dus we zullen wel zien of ik het aan kan of niet. Ik heb gezegd dat als ik me ineens niet goed voel wel gewoon uit de operatiekamer zal gaan ;)

Gelukkig begrijpt mijn da dat Dea zo belangrijk voor mij is en dat ik wat haar betreft een enorme controlefreak ben en duldt hij mij ook in de operatiekamer (stelde het zelf ook voor). Dat maakt het voor mij toch al ietsje gemakkelijker om vrijdag met haar naar daar te gaan.

't Is nooit leuk om een kat onder het mes te moeten laten gaan en ik heb wel schrik, maar we moeten er maar op vertrouwen dat het allemaal goed komt... We hebben al zo gevochten samen met dit dappere meisje en ook dit kan ze ook weer aan en wij ook, maar wel met schrik in het hart :8 Maar dat is logisch he... ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 26 januari 2011 - 23:00.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#124 Geplaatst 26 januari 2011 - 23:07

Goed dat het wonderkindje Dea het zo goed doet! :thumb:

Na alles wat je met haar meegemaakt hebt kan ik wel geloven dat je een speciale hechte band met Dea hebt!
Jullie hebben samen al heel wat doorgemaakt!

Leuk dat je da je het zelf voorstelde om bij de operatie aanwezig te mogen zijn!
Hopelijk lukt het je, ik heb ook geen beetje schrik van bloed of snijden, maar als het je eigen schat is kan dat wel anders aanvoelen.
Dat zul je pas vrijdag ondervinden.

Ik wens je veel sterkte voor vrijdag, en een vlotte operatie én genezing voor Dea! :hug: :hug: :hug:

:duim: :duim: :duim:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#125 Geplaatst 26 januari 2011 - 23:17

Mijn gevoel zegt ook dat je niet stoer hoeft voor te doen door de operatie te proberen te doorstaan, als leek heb je daar geen meerwaarde als die lieverd slaapt. Er niet bij zijn zegt niets over je verbondenheid met die lieve Dea, integendeel als je het niet kan, verstoor je misschien iets essentieels. Jij kan er voor haar zijn voor en na de operatie :ki .

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#126 Geplaatst 26 januari 2011 - 23:20

Oooh :love: Deetje :love: , ze worden zo snel groot hé! Leuk dat je erbij mag zijn en het wat in het oog kan houden ;) Dat de operatie vlot mag verlopen, maar ik ben daar zeker van want Dea is een enorm sterke meid! :geluk:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#127 Geplaatst 26 januari 2011 - 23:29

Ik duim mee voor dat wonderschatje Dea :thumb: :thumb: :thumb: , komt allemaal goed! :geluk: :geluk: :geluk:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#128 Geplaatst 26 januari 2011 - 23:53

papaver zei:

Mijn gevoel zegt ook dat je niet stoer hoeft voor te doen door de operatie te proberen te doorstaan, als leek heb je daar geen meerwaarde als die lieverd slaapt. Er niet bij zijn zegt niets over je verbondenheid met die lieve Dea, integendeel als je het niet kan, verstoor je misschien iets essentieels. Jij kan er voor haar zijn voor en na de operatie :ki .

Doorgaans heb ik geen problemen met operaties hoor en ik wil zelf gewoon heel graag bij de operatie zijn. Beetje een controlefreak hoor.

Ik heb eigenhandig al katten moeten dissecteren, ik weet dat klinkt heel griezelig, maar dat is voor de studie en dat is om van te leren en je bekijkt dat allemaal op een heel wetenschappelijke wijze, niet als "een kat".
Heb ook al wel een aantal andere ingrepen mogen zien bij de da.

Dat doet me dan ook allemaal niets (ja, helemaal in het begin was dat "raar, maar dat went wel heel snel). Enerzijds denk ik dan ook dat het mij wel zal lukken om de operatie van Dea bij te wonen, het stelt me enerzijds gerust om gewoon bij haar te kunnen zijn. Anderzijds is het gewoon anders als het je eigen schatje is dat daar op de tafel ligt. Maar ik ben er ook wel zeker van dat ik op tijd naar buiten zal gaan als het toch te veel is voor mij. Enfin, ik weet niet hoe ik zal reageren (en dan bedoel ik of ik er toch bij zal blijven of mss toch naar buiten gaan), zien we wel als het zover is ;)

Ik wil eigenlijk ook sowieso een foto van het gat in haar gehemelte maken als ze slaapt. Zonder narcose is dat haast niet te doen ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 26 januari 2011 - 23:55.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#129 Geplaatst 27 januari 2011 - 06:17

:hug: :hug: :hug: voor jou en  :geluk: :geluk: :geluk: voor lieve kleine Dea :hug:

Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#130 Geplaatst 27 januari 2011 - 07:51

:hug: :hug: :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#131 Geplaatst 27 januari 2011 - 07:58

:hug: :hug: :hug:
Heel veel succes met de aankomende sterilisatie van Dea! Dat alles vlot mag verlopen! :geluk:
Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#132 Geplaatst 27 januari 2011 - 08:17

Veel succes! Komt zeker goed! :)

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#133 Geplaatst 27 januari 2011 - 10:05

:geluk:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#134 Geplaatst 27 januari 2011 - 10:10