Spring naar inhoud

- - - - -

Een verhaal over een blauw poezenmeisje... (update p 9 Vrijdag sterilisatie!)

• Log in om te reageren
266 reacties op dit onderwerp
Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 17 september 2010 - 16:54

Prachtig, ontroerend, overdonderend! Echt, super dat je dit voor kleine Dea gedaan hebt! :flower: :flower: Ze is een enorm mooi, schattig meisje geworden. :heart: :heart: Geen energie steken in die negatieve opmerkingen. Ik begrijp dat deze enorm frustrerend zijn voor een goede en verantwoorde fokker als jij, maar ze verdienen het niet om tijd en aandacht van je te krijgen.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 17 september 2010 - 17:40

Hier word ik stil van...heel stil... Hanne, jij bent fantastisch :loveshower: . En Dea? Dea is een vechtertje :love: :love: :love:

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 17 september 2010 - 18:16

Fantastisch dat dit klein prutske het gehaald heeft, niet te geloven wat een gevecht en wat een zorgen zeg.
Super dat jullie haar erdoor hebben gehaald. :thumb:

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 17 september 2010 - 18:23

Super dat je dat gedaan hebt! Niet iedereen zou zoiets doen. En je meisje zal je er altijd dankbaar voor zijn :d
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#20 Geplaatst 17 september 2010 - 18:25

echt prachtig dat er toch mensen zijn die dat voor katjes over hebben :heart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#21 Geplaatst 17 september 2010 - 18:30

Dankjewel iedereen!

Er zijn verschillende redenen waarom ik dit verhaal heb geplaatst! Eerst en vooral ben ik gewoon apetrots op Dea en ben ik zo dankbaar dat ik de kans heb gekregen haar te leren kennen. Het is letterlijk en figuurlijk een katje dat goud waard is! :heart:

Verder wou ik uiteraard ook deze kant van het fokken aan de mensen laten zien. Het is niet alleen "Leuk kittens!" maar het draait ook om verantwoordelijkheid. Naar je kittenkopers toe, naar je katten toe en zeker ook naar het leven dat je op de wereld zet toe. Mensen denken wel eens dat wij fokkers lekker veel geld binnenrijven met onze kittens maar dat is niet zo. Hier toch niet en bij veel andere fokkers ook niet. Het verdriet, de angst, de zorgen, de hoge kosten etc blijven vaak bedekt, maar zijn er wel.
Iemand die verder kijkt dan zijn neus lang is die heeft dat ook wel snel door, maar helaas zijn er heel veel die niet verder kijken dan hun neus lang is.

Telkens weer moeten opboksen tegen mensen die denken dat ze alle fokkers over eenzelfde kam kunnen scheren is soms ontzettend vermoeiend. Op een goede dag lach ik met zoveel achterlijke leeghoofdigheid. Op een slechte dag raakt het me meer dan het zou mogen...

En last but not least hoop ik heel oprecht dat Dea's verhaal andere mensen aan het denken zet, en dat zij die deze info willen vinden, deze info zullen vinden. Het is een enorme zoektocht geweest om een klein beetje info te vinden over het groot brengen van een kitten met een open gehemelte en ik zou het voor andere mensen toch een beetje gemakkelijker willen maken. Vele, vele momenten heb ik doorgebracht aan de computer, met een suffe kop door slaaptekort, op zoek naar de gouden tip om Dea te kunnen redden. Helaas was er bijna niets te vinden, zeker niet over katten. Honden worden er dan nog relatief vaak aan geopereerd, maar katten worden veel gemakkelijker ingeslapen.

Ik ken uit eigen ervaring de angst, de onzekerheid, het verdriet dat het met zich meebrengt en als iemand anders ooit ook voor deze keuze staat hoop ik dat Dea's verhaal het iets gemakkelijker zal maken.

Bewerkt door Smitten Kitten, 17 september 2010 - 18:38.

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#22 Geplaatst 17 september 2010 - 18:42

Ik wordt er ook stil van,een echt vechtertje is deze bijzondere meid wat heeft ze geluk met zo baasjes die mee willen vechten met haar :flower: :flower: :flower: :flower:

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 17 september 2010 - 19:54

Tis inderdaad een ontroerend verhaal en ik vind het goed van je dat je dit met zo vele deelt!
Ik had er zelf wel eens over gelezen. Ook omdat je voor jezelf moet uit maken hoe je daar mee om gaat en een grens bepalen. Al weet je het natuurlijk pas echt als je ervoor staat.
Dankjewel Hanne voor het delen :hug:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#24 Geplaatst 17 september 2010 - 20:06

Havvanur zei:

Tis inderdaad een ontroerend verhaal en ik vind het goed van je dat je dit met zo vele deelt!
Ik had er zelf wel eens over gelezen. Ook omdat je voor jezelf moet uit maken hoe je daar mee om gaat en een grens bepalen. Al weet je het natuurlijk pas echt als je ervoor staat.
Dankjewel Hanne voor het delen :hug:

Weet je wat het gekke is...
Ik was degene die altijd het luidste brulde "en als er een kitten wordt geboren met een open gehemelte dan moet je dat meteen laten inslapen". Maar ik geloofde toen ook oprecht dat het niet anders kon en dat deze kittens ten dode opgeschreven waren.

En toen had ik het zelf voor en vertelde de chirurg dat er een operatie mogelijk was. En toen ging ik zelf wat opzoeken en merkte ik dat een operatie zelfs nog niet noodzakelijk is voor zo'n kittens. Ik ken iemand met een kat van 17 jaar. Met open gehemelte! Uitstekende gezondheid, mag alleen geen natvoer eten of snottert nog een dag of twee na. Heeft nooit een operatie gehad en doet het gewoon super op brokken en water! Tja dan ga je toch nog eens nadenken...

Toen we besloten dat we het erop zouden wagen heb ik wel heel duidelijk gezegd dat dit enkel kon als ze ook effectief goed zou aankomen en levenslust had. Als het een kwakkeltje was geweest had ik misschien heel anders besloten, maar al snel was ze de sterkste, de grootste, de meest dappere van het nest...

Maar het is inderdaad zoals met alles, je weet pas hoe je zal reageren als je er in het echt mee geconfronteerd wordt!

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 17 september 2010 - 20:10

Heb het hele verhaal op je site gelezen, gewoon super van je Hanne :flower: :flower: :flower:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 17 september 2010 - 20:18

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#27 Geplaatst 17 september 2010 - 20:33

:thumb: :thumb: :thumb:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#28 Geplaatst 17 september 2010 - 20:36

En zo zouden alle fokkers moeten zijn en ik prijs me gelukkig meer fokkers ook in het echte leven te kennen die net als jij hun verantwoording nemen en voor de fokjes en alle katten die bij hen wonen te knokken!

Mooie Dea doet haar naam die Godin betekent eer... :love3: :love3: :love3:

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 17 september 2010 - 20:37

Smitten Kitten zei:

Weet je wat het gekke is...
Ik was degene die altijd het luidste brulde "en als er een kitten wordt geboren met een open gehemelte dan moet je dat meteen laten inslapen". Maar ik geloofde toen ook oprecht dat het niet anders kon en dat deze kittens ten dode opgeschreven waren.

En toen had ik het zelf voor en vertelde de chirurg dat er een operatie mogelijk was. En toen ging ik zelf wat opzoeken en merkte ik dat een operatie zelfs nog niet noodzakelijk is voor zo'n kittens. Ik ken iemand met een kat van 17 jaar. Met open gehemelte! Uitstekende gezondheid, mag alleen geen natvoer eten of snottert nog een dag of twee na. Heeft nooit een operatie gehad en doet het gewoon super op brokken en water! Tja dan ga je toch nog eens nadenken...

Toen we besloten dat we het erop zouden wagen heb ik wel heel duidelijk gezegd dat dit enkel kon als ze ook effectief goed zou aankomen en levenslust had. Als het een kwakkeltje was geweest had ik misschien heel anders besloten, maar al snel was ze de sterkste, de grootste, de meest dappere van het nest...

Maar het is inderdaad zoals met alles, je weet pas hoe je zal reageren als je er in het echt mee geconfronteerd wordt!
Dat is helemaal waar! En het geeft weer hoop dat er wederom een positief verloop is met deze aandoening. Het is niet allemaal zo zwart wit als men soms denkt. En daarom is het zo waardevol zo'n ervaring te delen.

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 17 september 2010 - 21:09

Wat een mooi verhaal, ik krijg er bijna traantjes van in m'n ogen. Ik ben superblij voor jullie dat Dea het gehaald heeft. Jammer dat het voor die twee andere kittens niet mocht zijn.

Bewerkt door Louise, 17 september 2010 - 21:10.

Geplaatste afbeelding