Spring naar inhoud

- - - - -

Een verhaal over een blauw poezenmeisje... (update p 9 Vrijdag sterilisatie!)

• Log in om te reageren
266 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#166 Geplaatst 28 januari 2011 - 12:48

ik ben ook aan het duimen!
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#167 Geplaatst 28 januari 2011 - 12:56

Deetie is thuis. De sterilisatie is heel goed verlopen. Nu ligt ze lekker warm in een box naast mij. Snugglesafe en warmwaterkruik tegen haar aan, dekentje tegen het afkoelen en al haar vriendjes zijn al eens dag komen zeggen.

Jalo waakt over haar:

Bijgevoegde thumbnails

• Ampes-16.jpg

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#168 Geplaatst 28 januari 2011 - 12:56

tof zeg!!! alles is weer goed verlopen... sterke meid!

Bewerkt door wea, 28 januari 2011 - 12:57.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#169 Geplaatst 28 januari 2011 - 12:56

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#170 Geplaatst 28 januari 2011 - 12:57

super!!!!!!! :heart:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#171 Geplaatst 28 januari 2011 - 12:57

Oooh knuffel voor Deetie :hug: en ben je zelf de hele tijd erbij gebleven Hanne?

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#172 Geplaatst 28 januari 2011 - 12:58

:thumb: :thumb: :thumb:
Super dat alles goed verlopen is!

Was net aan het denken dat het tegen nu al wel over zou zijn!

Schattige Jalo, de engelbewaarder!

Bewerkt door haemoglobine, 28 januari 2011 - 12:59.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#173 Geplaatst 28 januari 2011 - 13:04

:hug: oef, verwen ze maar goed
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#174 Geplaatst 28 januari 2011 - 13:06

Wat fijn, dat het goed verlopen is!!
Zo lief, dat Jalo zo op Deetie past!!

Bewerkt door Guschi, 28 januari 2011 - 13:07.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#175 Geplaatst 28 januari 2011 - 13:08

Solotje zei:

Oooh knuffel voor Deetie :hug: en ben je zelf de hele tijd erbij gebleven Hanne?

Ja, eerst werd Dea grondig onderzocht (hartje) en heb ik nog meegekeken naar een castratie van een 3/4 siamees. En toen was Dea aan de beurt. Het viel me allemaal heel goed mee eigenlijk, heb me niet misselijk of raar gevoeld ;) Sommige mensen zien het liever niet, maar ik voel me er gewoon gerust bij als ik het kan zien. Dat is voor iedereen anders he.

Was wel boeiend om te zien, want Dea had aan een kant nog een klein extra "bobbeltje" aan haar eierstokken. Je hoort zo soms wel eens dat er katten na sterilisatie nog steeds krols worden en dat is dan als er zo'n stukje eierstok achter is gebleven he.

Gelukkig was de da heel oplettend en is dat stukje er dus mee uit gehaald. (Nu ja om 100 procent zeker te zijn dat dat inderdaad nog een stukje aparte eierstok is moet je dat laten onderzoeken, maar de kans is toch groot dat het dat was dus gelukkig maar dat het eruit is. Stel je voor dat de da het niet had gezien en Dea toch krols zou geworden zijn en dat ze weer haar buik hadden moeten open doen! Dat kan ik niet nog eens aan :ha )

Ahja, en haar inwendig voortplantingsapparaat was dus wel al een beetje gezwollen, wat er toch wel op wijst dat de hormonen in het werk aan het treden waren en dat ze dus wel binnenkort eens krols zou geworden zijn. Ik ben ZO blij dat we dat voor zijn geweest en dat het nu allemaal achter de rug is.

Maar 't is me dus heel goed meegevallen. Dea kan nu rustig hier wakker worden en hopelijk heeft onze kleine meid straks niet te veel pijn en is ze dit alles snel vergeten. Ze is in elk geval al goed proper, want iedereen heeft haar hier al zitten wassen :ha

Bewerkt door Smitten Kitten, 28 januari 2011 - 13:09.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#176 Geplaatst 28 januari 2011 - 13:51

Dea staat niet bij je "aantal katten" , kan dat of zie ik er zo over? :s

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#177 Geplaatst 28 januari 2011 - 13:57

Jessie_A&A zei:

Dea staat niet bij je "aantal katten" , kan dat of zie ik er zo over? :s

Nee hoor, je ziet dat goed ;) Mijn kattenprofielen zijn niet allemaal aangevuld ;) Maar los daarvan... Dea is niet "MIJN" kat. Ze is hier geboren en we doen zoals bij elk katje dat hier geboren wordt ons best om haar de beste start in het leven te geven. Bij Dea is dat wat ingewikkelder als bij het gemiddelde kitten hier geboren, maar ook dat lukt wel weer ;)

Maar dat houdt ook in dat Dea naar alle waarschijnlijkheid niet hier zal blijven wonen. Ons clubje is voorlopig compleet.

Hoe graag ik haar ook zie, ik moet ook realistisch blijven en we zullen dus als de tijd daar rijp voor is op zoek gaan naar een superdeluxe-geweldige definitieve thuis voor Dea. (Al breekt dat mijn hart dan vast, maar ik wil gewoon het beste voor Dea en voor mijn kattenclubje. Niet dat er ruzie is of spanningen, maar ik wil gewoon niet dat de groep te groot wordt en bovendien wil ik ook dat ik dezelfde inzet kan blijven geven aan kittens die hier geboren worden als die ik aan Dea heb kunnen geven.)

Bewerkt door Smitten Kitten, 28 januari 2011 - 13:59.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#178 Geplaatst 28 januari 2011 - 14:00

:duim:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#179 Geplaatst 28 januari 2011 - 14:14

Ooh zo lief van Jalo, hoe hij zo mooi waakt over Deetje!! :heart:
Fijn dat alles goed verlopen is :duim: !

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#180 Geplaatst 28 januari 2011 - 14:34

:thumb: :thumb: :thumb: , fijn dat alles goed verlopen is  
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag