Spring naar inhoud

- - - - -

Een verhaal over een blauw poezenmeisje... (update p 9 Vrijdag sterilisatie!)

• Log in om te reageren
266 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#181 Geplaatst 28 januari 2011 - 14:37

Lisje zei:

Ooh zo lief van Jalo, hoe hij zo mooi waakt over Deetje!! :heart:
Fijn dat alles goed verlopen is :duim: !
Ja schattig he! Een vriendin zei dat het net het sprookje van Doornroosje is ;)

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#182 Geplaatst 28 januari 2011 - 14:41

erg lief gezicht hopelij voelt ze zich spoedig weer wat meer poes

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#183 Geplaatst 28 januari 2011 - 14:44

Doornroosje is wakker ;) Maar nog heel suf en ondertussen alweer aan het indommelen. Eigenlijk al redelijk snel dat ze weer wakker is, de da had gezegd dat het langer zou duren. Maar we weten al wel van onze vorige ervaringen dat Dea heel goed tegen narcose kan (die in slaap krijgen is geen sinecure :x ) en ook vandaag hebben ze tijdens de operatie nog een klein beetje narcose moeten bijgeven omdat mevrouw al weer enigzins responsief werd toen de tweede eierstok nog aan bod moest komen. Dame met pit zenne ;)

PS Normaal laat ik mijn katten enkel onder verdoving brengen met gasnarcose, maar deze da zag dat niet goed zitten aangezien je dan moet intuberen en Dea met haar open gehemelte niet gebaat is met weer gefoefel in haar bekje.

Bewerkt door Smitten Kitten, 28 januari 2011 - 14:49.

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#184 Geplaatst 28 januari 2011 - 15:09

Wat super dat alles goed verlopen is!

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#185 Geplaatst 28 januari 2011 - 15:13

Fijn dat alles goed is gegaan! :thumb:
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#186 Geplaatst 28 januari 2011 - 15:36

Ik ben ook eens gebleven bij een castratie en ik wou echt zien maar toen dat de dierenarts begong kreeg ik een misselijk gevoel :( , blijkbaar dat ik er niet tegen kon, raar want ik wou het echt zien... maar ale het is weeral achter de rug, veel beterschap voor dat poppemieke! :geluk:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#187 Geplaatst 28 januari 2011 - 15:37

brrr ik zou zowieso niet goed worden, ik kan er al niet tegen als ik zoiets op tv zie, dan voel ik me al flauw worden :s

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#188 Geplaatst 28 januari 2011 - 15:41

Dea is niet te stoppen... :louche:

Daarnet is ze dan "volledig" (lees: ze zwalpt rond) ontwaakt en wou ze graag een rondje door het huis lopen. De nawerking van de narcose zorgde er echter voor dat ze wat gal heeft overgegeven (lekker op mij uiteraard :x ) ze wou ook heel de tijd op de zetel springen. Ik heb dan wat met haar rondgelopen in een fleece gewikkeld, in mijn armen en haar in het holletje van de krabpaal gelegd, maar nee, dat wou ze allemaal niet. Ik heb haar dan maar laten doen, heb haar op de zetel gezet en toen werd duidelijk wat ze wou... vastberaden waggelde ze naar de plaats waar ik altijd in de zetel ga zitten met de laptop en kroop op mijn schoot... :love3: Net zoals deze morgen voordat we vertrokken.

Smitten Kitten zei:

En vandaag is het dus zo ver en terwijl ik dit typ ligt Dea op mijn schoot/arm. Ze is vandaag (en was gisteren) zo lief en aanhankelijk. Voortdurend op schoot, bij in bed,... pfff en dan begin ik dus spoken te zien he :oops:

Wat lief he, dat ze toch ondanks de misselijkheid en de pijn, net een beetje aan het ontwaken uit de narcose, koste wat het kost de zetel op wilt springen om bij mij op schoot te komen liggen... :love3: :love3: :love3:

Bewerkt door Smitten Kitten, 28 januari 2011 - 15:41.

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#189 Geplaatst 28 januari 2011 - 16:08

super dat ze het zo goed doet! :thumb:
Ik dacht dat Dea al nieuwe baasjes had gevonden? Of vergis ik mij? :oops:

Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#190 Geplaatst 28 januari 2011 - 16:08

lief eigenzinnig meisje

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#191 Geplaatst 28 januari 2011 - 16:13

Elfje zei:

super dat ze het zo goed doet! :thumb:
Ik dacht dat Dea al nieuwe baasjes had gevonden? Of vergis ik mij? :oops:

Nee hoor, daar is inderdaad sprake van geweest, maar bij nader inzien waren deze mensen niet geschikt. En al zeker niet voor zo'n bijzonder poezenkind als Dea :trance:

Mensen doen zich wel eens beter voor als ze zijn en hebben stiekem andere plannetjes helaas.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#192 Geplaatst 28 januari 2011 - 16:13

Nahs zei:

lief eigenzinnig meisje

Ja echt, ze is net in de krabpaal geklommen.... probeer haar maar eens tegen te houden :x

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#193 Geplaatst 28 januari 2011 - 16:15

Smitten Kitten zei:

Nee hoor, daar is inderdaad sprake van geweest, maar bij nader inzien waren deze mensen niet geschikt. En al zeker niet voor zo'n bijzonder poezenkind als Dea :trance:

Mensen doen zich wel eens beter voor als ze zijn en hebben stiekem andere plannetjes helaas.

ai, dat is minder.....

mja, 't is een vechtertje hé. dat zal ook de reden zijn dat ze zo vlug uit de narcose ontwaakt: ze vecht eruit.

wat een karaktertje zeg! je kan maar niet streng genoeg zijn voor de mensen die haar gaan krijgen.

Bewerkt door wea, 28 januari 2011 - 16:16.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#194 Geplaatst 28 januari 2011 - 16:19

Solotje zei:

Ik ben ook eens gebleven bij een castratie en ik wou echt zien maar toen dat de dierenarts begong kreeg ik een misselijk gevoel :( , blijkbaar dat ik er niet tegen kon, raar want ik wou het echt zien... maar ale het is weeral achter de rug, veel beterschap voor dat poppemieke! :geluk:

Ik heb 1 keer een sterilisatie gezien en ben daar echt van verschoten zeg...dat is dus niet opensnijden, eierstokken en zo eruit en dicht. Nee: opensnijden, zoeken naar de eierstokken en zo en dan dicht. Dat zoeken, daar was ik van verschoten. Ik vroeg mijn DA of dat het altijd zo zoeken is en zij zei dat de boeken maar een indicatie geven van waar het ligt, maar dat dit toch altijd net iets anders is bij elke kat en soms echt welzoeken is.

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#195 Geplaatst 28 januari 2011 - 16:20

wea zei:

wat een karaktertje zeg! je kan maar niet streng genoeg zijn voor de mensen die haar gaan krijgen.

Goh ja, inderdaad! Ik zou haar al niet meer kunnen afgeven denk ik. Ik kan me voorstellen dat het na 3 maanden al moeilijk is om kittens te zien vertrekken, maar na zo lang?

Ik vind het echt heel moedig dat je dan toch in functie van de groep beslist om haar uiteindelijk toch te laten gaan. En je kan natuurlijk niet alle speciale gevalletjes bijhouden he, want elk katje heeft zo wel zijn trekjes waarom die zo speciaal zijn ;)

Geplaatste afbeelding