Spring naar inhoud

- - - - -

Een verhaal over een blauw poezenmeisje... (update p 9 Vrijdag sterilisatie!)

• Log in om te reageren
266 reacties op dit onderwerp
Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#196 Geplaatst 28 januari 2011 - 16:22

Goed dat alles probleemloos verlopen is. En hopelijk vind je een goede thuis voor haar, er zijn zeker genoeg goede mensen die wel van hun woord zijn of geen bijbedoelingen hebben.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#197 Geplaatst 28 januari 2011 - 16:25

Super dat alles goed gegaan is :thumb: :thumb: :thumb: . En prachtige foto :love: :love: :love: .
Heb je trouwens een foto kunnen nemen van haar gehemelte?

En geef je doornroosje ook een dikke knuffel van mij?  :hug: :hug: :hug: en neem er zelf ook maar een :hug: :hug: :hug: . Hoe "stoer" je hier nu alles aan het vertellen bent, ik kan me voorstellen dat je het toch ook met een klein hartje hebt meegemaakt :hug: :hug: :hug: . Het gaat toch over prinses Dea he :love: :love: :love: .
Ze zal haar matrasje met de erwt wel vinden (is wel een ander sprookje ;) ).

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#198 Geplaatst 28 januari 2011 - 16:25

Smitten Kitten zei:

Dea is niet te stoppen... :louche:

Daarnet is ze dan "volledig" (lees: ze zwalpt rond) ontwaakt en wou ze graag een rondje door het huis lopen. De nawerking van de narcose zorgde er echter voor dat ze wat gal heeft overgegeven (lekker op mij uiteraard :x ) ze wou ook heel de tijd op de zetel springen. Ik heb dan wat met haar rondgelopen in een fleece gewikkeld, in mijn armen en haar in het holletje van de krabpaal gelegd, maar nee, dat wou ze allemaal niet. Ik heb haar dan maar laten doen, heb haar op de zetel gezet en toen werd duidelijk wat ze wou... vastberaden waggelde ze naar de plaats waar ik altijd in de zetel ga zitten met de laptop en kroop op mijn schoot... :love3: Net zoals deze morgen voordat we vertrokken.

Wat lief he, dat ze toch ondanks de misselijkheid en de pijn, net een beetje aan het ontwaken uit de narcose, koste wat het kost de zetel op wilt springen om bij mij op schoot te komen liggen... :love3: :love3: :love3:

Och what a cute girl :love: Ben blij dat alles goed verlopen is, ondanks mijn ex vandaag heb ik er toch aan gedacht! En hoe kwam dat? Awel, nu gaat ge mij uitlachen e Hanne, maar ik heb daar dus over gedroomd!!! En we waren bij de DA waar ge gewoonlijk gaat en weet ge hoe de katten daar moesten wakker worden?!! AL ZWEMMEND!!!! :ha Ik weet ook niet hoe ik er op kom :ha :ha :ha Maar bon, alles is goed verlopen = ik ook blij! :)

Ons Anaïs deed trouwens ook zo van die stoten O:) Toen heeft ze ook overgegeven, op ons bed :louche:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#199 Geplaatst 28 januari 2011 - 16:29

wea zei:

Ik heb 1 keer een sterilisatie gezien en ben daar echt van verschoten zeg...dat is dus niet opensnijden, eierstokken en zo eruit en dicht. Nee: opensnijden, zoeken naar de eierstokken en zo en dan dicht. Dat zoeken, daar was ik van verschoten. Ik vroeg mijn DA of dat het altijd zo zoeken is en zij zei dat de boeken maar een indicatie geven van waar het ligt, maar dat dit toch altijd net iets anders is bij elke kat en soms echt welzoeken is.

Dat is inderdaad raar he! 't Is echt zo'n beetje peuteren en dan maar hopen dat je het juiste eruit trekt (uiteraard is een da daar op den duur in getraind, maar toch...) Zeker bij een jonge poes die nog niet krols is geweest is het vaak ook nogal zoeken aangezien het allemaal echt heel mini is. Maar alle geluk eigenlijk dat ze het zo doen (al denk ik dat een kat toch ook wel beurs moet zijn van dat gepor in die buikholte brrr) want anders zou het ritsje dat ze krijgen toch ook een stuk groter zijn. Ik kan er wel goed tegen dat allemaal te zien, maar toch... ik beeld me dan automatisch in hoe dat zou voelen, en denk niet dat dat aangenaam voelt :misselijk: ) Ik heb overigens ook foto's getrokken. Ik ga die nog op mijn website zetten in de rubriek gezondheid als beeldmateriaal bij castratie/sterilisatie. In functie daarvan heeft Kathleen -eigenaar van Chopin, kitten dat hier werd geboren- ook al de castratie gefotografeerd :LOL: )

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#200 Geplaatst 28 januari 2011 - 16:31

Elena zei:

Goed dat alles probleemloos verlopen is. En hopelijk vind je een goede thuis voor haar, er zijn zeker genoeg goede mensen die wel van hun woord zijn of geen bijbedoelingen hebben.

Idd. Daar ben ik ook van overtuigd. Er komt voor haar zeker en vast een goed en eerlijk, liefdevol persoon op ons pad. En we hebben geen haast, het komt allemaal wel goed ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#201 Geplaatst 28 januari 2011 - 16:37

Joloka zei:

Super dat alles goed gegaan is :thumb: :thumb: :thumb: . En prachtige foto :love: :love: :love: .
Heb je trouwens een foto kunnen nemen van haar gehemelte?

En geef je doornroosje ook een dikke knuffel van mij?  :hug: :hug: :hug: en neem er zelf ook maar een :hug: :hug: :hug: . Hoe "stoer" je hier nu alles aan het vertellen bent, ik kan me voorstellen dat je het toch ook met een klein hartje hebt meegemaakt :hug: :hug: :hug: . Het gaat toch over prinses Dea he :love: :love: :love: .
Ze zal haar matrasje met de erwt wel vinden (is wel een ander sprookje ;) ).

Ik heb inderdaad een paar goede foto's van haar gehemelte kunnen maken. De dierenarts die de sterilisatie deed stond met de mond vol tanden :ha

Hij heeft Dea al wel onderzocht en geënt en gechipt, maar ik heb hem toen niet in haar mond laten kijken. Toen was haar operatie nog niet lang geleden en ik wou het haar niet aan doen dat er daar weer iemand haar mond open trok om eens een kijkje te nemen. Dat is voor dat beestje ook niet fijn he ;) Maar onder narcose heb ik daar geen probleem mee, dan beseft ze het toch niet en dan spartelt ze ook niet tegen.

Hij schrok er echt van en vroeg zo'n beetje beschaamd of hij anders ook een foto mocht hebben ;) :ha (waar ik uiteraard geen probleem mee heb en wat ik uiteraard ook begrijp, als da vind je zo'n dingen uiteraard boeiend. Net zoals ik ook "graag" operaties zie. Ik vind dat boeiend.)

Ik zal hier ook onder een linkje een foto van haar gehemelte posten en ik vermoed dat ook jullie serieus zullen schrikken. Uiterlijk zie je niets raars aan Dea, is ze stevig en groot, absoluut niet ondervoed en speels, alert, lief... Enfin alles wat een kat moet zijn ;)
Ze eet zelfstandig, en verslikt zich daar niet in en het eten gaat ook niet door het gat in haar neus ofzo.

Dat alles gaat natuurlijk in tegen wat da's en gewoon mensen op zich denken over open gehemelte kittens...

Ze kunnen zo leven. Zonder ziek te zijn, zonder zielig of achtergesteld te zijn. Maar als je altijd hebt geleerd en gedacht dat het niet kon dan kan ik me inbeelden dat het heel raar is om een gezond, normaal ontwikkeld kitten te zien dat quasi geen gehemelte heeft.

Bewerkt door Smitten Kitten, 28 januari 2011 - 16:38.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#202 Geplaatst 28 januari 2011 - 16:39

Frances zei:

Och what a cute girl :love: Ben blij dat alles goed verlopen is, ondanks mijn ex vandaag heb ik er toch aan gedacht! En hoe kwam dat? Awel, nu gaat ge mij uitlachen e Hanne, maar ik heb daar dus over gedroomd!!! En we waren bij de DA waar ge gewoonlijk gaat en weet ge hoe de katten daar moesten wakker worden?!! AL ZWEMMEND!!!! :ha Ik weet ook niet hoe ik er op kom :ha :ha :ha Maar bon, alles is goed verlopen = ik ook blij! :)

Ons Anaïs deed trouwens ook zo van die stoten O:) Toen heeft ze ook overgegeven, op ons bed :louche:

:ha Strange :ha ;)
Ik had gisteren over Elmo van Sarah & Erik gedroomd. Raar hoe je zo over mensen van het forum droomt he :ha

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#203 Geplaatst 28 januari 2011 - 17:00

Smitten Kitten zei:

Ik heb inderdaad een paar goede foto's van haar gehemelte kunnen maken. De dierenarts die de sterilisatie deed stond met de mond vol tanden :ha

Hij heeft Dea al wel onderzocht en geënt en gechipt, maar ik heb hem toen niet in haar mond laten kijken. Toen was haar operatie nog niet lang geleden en ik wou het haar niet aan doen dat er daar weer iemand haar mond open trok om eens een kijkje te nemen. Dat is voor dat beestje ook niet fijn he ;) Maar onder narcose heb ik daar geen probleem mee, dan beseft ze het toch niet en dan spartelt ze ook niet tegen.

Hij schrok er echt van en vroeg zo'n beetje beschaamd of hij anders ook een foto mocht hebben ;) :ha (waar ik uiteraard geen probleem mee heb en wat ik uiteraard ook begrijp, als da vind je zo'n dingen uiteraard boeiend. Net zoals ik ook "graag" operaties zie. Ik vind dat boeiend.)

Ik zal hier ook onder een linkje een foto van haar gehemelte posten en ik vermoed dat ook jullie serieus zullen schrikken. Uiterlijk zie je niets raars aan Dea, is ze stevig en groot, absoluut niet ondervoed en speels, alert, lief... Enfin alles wat een kat moet zijn ;)
Ze eet zelfstandig, en verslikt zich daar niet in en het eten gaat ook niet door het gat in haar neus ofzo.

Dat alles gaat natuurlijk in tegen wat da's en gewoon mensen op zich denken over open gehemelte kittens...

Ze kunnen zo leven. Zonder ziek te zijn, zonder zielig of achtergesteld te zijn. Maar als je altijd hebt geleerd en gedacht dat het niet kon dan kan ik me inbeelden dat het heel raar is om een gezond, normaal ontwikkeld kitten te zien dat quasi geen gehemelte heeft.

Amai, ben wel benieuwd! Het is ook 'nieuw' wat er gaande is hé, een kitten met een open gehemelte waarvoor jij vecht! :thumb: Hopelijk leren nog anderen eruit ook O:)

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#204 Geplaatst 28 januari 2011 - 17:25

Smitten Kitten zei:

.

die da voelt zich er dan ook niet "te goed" voor om bij te leren hé ;)

Smitten Kitten zei:

Idd. Daar ben ik ook van overtuigd. Er komt voor haar zeker en vast een goed en eerlijk, liefdevol persoon op ons pad. En we hebben geen haast, het komt allemaal wel goed ;)
Oh, anders zegt Chopietje dat er hier nog een plekje voor Doornroosje op Raponsje is :x :ha :love4: :love4: :love4:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#205 Geplaatst 28 januari 2011 - 17:58

Smitten Kitten zei:

Deetie is thuis. De sterilisatie is heel goed verlopen. Nu ligt ze lekker warm in een box naast mij. Snugglesafe en warmwaterkruik tegen haar aan, dekentje tegen het afkoelen en al haar vriendjes zijn al eens dag komen zeggen.

Jalo waakt over haar:

:heart: :heart:
en dikke knuffel vr haar
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#206 Geplaatst 28 januari 2011 - 18:15

Ze heeft hier nu heel lang op mijn schoot gelegen en haar spinmotor werkt nu ook weer. Het enige jammere is dat ze niet goed reageert op de oogzalf (Terramycine) die ze in haar oogjes had gekregen om de oogjes vochtig te houden tijdens de operatie en dat haar oogjes nu dik zijn :( (Dat komt wel weer in orde, maar 't ziet er wel zielig uit :(

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#207 Geplaatst 28 januari 2011 - 18:18

Smitten Kitten zei:

Ze heeft hier nu heel lang op mijn schoot gelegen en haar spinmotor werkt nu ook weer. Het enige jammere is dat ze niet goed reageert op de oogzalf (Terramycine) die ze in haar oogjes had gekregen om de oogjes vochtig te houden tijdens de operatie en dat haar oogjes nu dik zijn :( (Dat komt wel weer in orde, maar 't ziet er wel zielig uit :(
:hug: :hug: :hug: allergisch? Hopelijk ontzwellen ze snel

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#208 Geplaatst 28 januari 2011 - 18:32

Fijn dat alles goed verlopen is :thumb: :thumb: :thumb:
En haar oogjes, niet zo leuk maar dat komt wel weer in orde.
Dikke knuffel aan Deetje :hug:
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#209 Geplaatst 28 januari 2011 - 18:32

Blij dat de sterilisatie van je Dea goed is verlopen.
Dit poezenmeisje mag jullie toch wel heel erg dankbaar zijn hoor! :thumb:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#210 Geplaatst 28 januari 2011 - 18:34

Kathleen zei:

:hug: :hug: :hug: allergisch? Hopelijk ontzwellen ze snel

Sommige katten reageren gewoon niet goed op sommige oogzalven. We mogen nu een ander zalfje geven op volledig andere basis