Spring naar inhoud

- - - - -

Een verhaal over een blauw poezenmeisje... (update p 9 Vrijdag sterilisatie!)

• Log in om te reageren
266 reacties op dit onderwerp
Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 17 september 2010 - 23:25

:hug: Dat is pas échte dierenliefde Hanne!!! :hug:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#32 Geplaatst 20 september 2010 - 11:53

Super van je :duim: !

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#33 Geplaatst 06 oktober 2010 - 18:09

Even een kleine update over Dea! Het gaat super met onze pruts :heart:
Haar grootste hobby is vreten (ja, eten kan je dat niet noemen!). Ze eet voornamelijk vers en krijgt altijd een maaltijd samengesteld uit drie proteïnenbronnen. Bv Struisvogel, rundsbiefstuk en konijnenlever. Of kipfilet, lamshart en paardenfilet. Aangezien ze geen botten kan eten wordt haar voeding gesupplementeerd met een poedertje dat het compleet maakt. Haar bordje is altijd in no time weer leeg!

Ook eet ze brokjes. RC Persian, die kan ze gemakkelijk vastnemen, maar ook precept (rond van vorm, eet ze liever dan voeding met hoekige randjes) enz vindt ze lekker. Het is een hele zoektocht geweest om brokjes voor haar te vinden. Maar voorlopig doet ze het dus goed op voornamelijk RC Persian en Precept. Toch is het een versvoerkatje in hart en nieren. De brokjes zijn slechts voor erbij als we niet thuis zijn enz. Als ik haar versvoerbordje te voorschijn haal dan wordt ze pas helemaal enthousiast.

Een paar keer per dag gaat ze helemaal in overdrive en heeft ze heeeeeeel veel aandacht nodig. Dan is niets hier veilig. Ik word altijd blij van zoveel levenslust.

De voorbije maanden zijn heel druk en zwaar geweest met zorgen om Dea, werk en examens enz, maar zo stilletjesaan begint het allemaal wat rustiger te worden en kunnen we meer en meer van haar genieten. En genieten dat doen we want ze is echt ongeloooooooflijk lief :love3: Ik ben blij dat we haar nog steeds bij ons hebben!

Bewerkt door Smitten Kitten, 06 oktober 2010 - 18:11.

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#34 Geplaatst 06 oktober 2010 - 18:32

Ongelooflijk wat jij voor je katten overhebt, echt waar. Een schisis bij een kat laten herstellen en al die operaties, niet evident!! Er zullen er niet veel zijn die het je nadoen.

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#35 Geplaatst 06 oktober 2010 - 18:36

Fantastisch dat Dea t zo goed doet, het moet je toch een geweldig gevoel geven. :bravo:
Ik denk dat er niet veel mensen zijn die er zoveel voor zouden doen.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#36 Geplaatst 06 oktober 2010 - 18:36

Prachtverhaal met een happy end !!! Dikke proficiat voor je inzet en geniet met volle teugen van het wondertje !!!

Zo'n zaken horen ook bij het fokken. Ik ben ook voor een eerlijke kans bij de kittens en als er hulp mogelijk is zou ik die ook grijpen.

Helaas is er bij een open gehemelte vaak ook een goter gat en dan is zo'n kleintje haast niet te redden. Wij hebben zo ons allereerste nest (9 jaar geleden) verloren.
2 kittens met een open gehemelte, zo erg dat de melk gewoon de neus uit liep bij het flessen. Ik had het ook geprobeert en als ik ze een tijdje in leven kon houden, konden ze hen opereren en men zou een soort plaatje in het gehemelte inbrengen. Helaas waren ze veel te zwak en was het gat te groot (volledig open), na 2 weken moesten we hen laten gaan...
Vergeten doe je zoiets nooit meer, ik vond het vreselijk !
Gelukkig hebben we dit nooit meer voorgehad !

Bewerkt door feroesti, 06 oktober 2010 - 18:38.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#37 Geplaatst 06 oktober 2010 - 18:40

feroesti zei:

Prachtverhaal met een happy end !!! Dikke proficiat voor je inzet en geniet met volle teugen van het wondertje !!!

Zo'n zaken horen ook bij het fokken. Ik ben ook voor een eerlijke kans bij de kittens en als er hulp mogelijk is zou ik die ook grijpen.

Helaas is er bij een open gehemelte vaak ook een goter gat en dan is zo'n kleintje haast niet te redden. Wij hebben zo ons allereerste nest (9 jaar geleden) verloren.
2 kittens met een open gehemelte, zo erg dat de melk gewoon de neus uit liep bij het flessen. Ik had het ook geprobeert en als ik ze een tijdje in leven kon houden, konden ze hen opereren en men zou een soort plaatje in het gehemelte inbrengen. Helaas waren ze veel te zwak en was het gat te groot (volledig open), na 2 weken moesten we hen laten gaan...
Vergeten doe je zoiets nooit meer, ik vond het vreselijk !
Gelukkig hebben we dit nooit meer voorgehad !

Met de kennis die ik nu heb, weet ik dat Dea eigenlijk een heel groot open gehemelte heeft. De zoogperiode is cruciaal, weet je ze daar door heen te krijgen dan hebben ze een kans. Gemakkelijk is het niet hoor, maar onmogelijk ook zeker niet! (speciale speentjes en sondes zijn al een goed begin).

Ik trek haar mondje niet graag open omdat er al zoveel aan haar geprutst en gedaan is, maar ooit zal ik eens een foto proberen maken. Dan schrik je echt hoor... Maar stukjes vlees en brokken kan ze dus gewoon eten he! En water drinken is ook geen probleem, alleen niest ze daar soms eens van.

Als Dea er zin in heeft zal ik haar even laten zien op de KS-Party. We wonen daar namelijk 5 minuten vandaan en Dea vindt het super om op uitstap te gaan. Is een poes die geen greintje angst kent :LOL:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#38 Geplaatst 06 oktober 2010 - 18:41

Vreselijk trouwens dat je jouw kittens na 2 weken hebt moeten laten gaan... moet heel verdrietig voor je geweest zijn. Moest je het ooit nog eens voor hebben (ik hoop uiteraard dat zowel jij als ik het NOOIT meer moeten voorhebben!!!) aarzel dan niet om mij te contacteren!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 06 oktober 2010 - 18:50

Oh ik lees dit nu pas.
Ik kan alleen nog maar meer respect voor je hebben nu na het lezen van dit bericht, echt super dat je dit allemaal gedaan hebt.

Bewerkt door Spanishke, 06 oktober 2010 - 18:55.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 06 oktober 2010 - 18:53

Een echt fantastisch verhaal, kleine lieve Dea :hug: :love: :love4:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 06 oktober 2010 - 18:56

Wat een fantastisch verhaal over Dea!

Geplaatste afbeelding

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 06 oktober 2010 - 18:58

:cheer: :cheer: :cheer: Super dat ze het zo goed doet! :flower:

Guest_Lemon&Lily_*
Guest_Lemon&Lily_*

#43 Geplaatst 06 oktober 2010 - 19:21

Genetisch gedegenereerde kittens toch laten voortleven is niet zo een slim idee als je echt een goede foklijn wil opzetten.
Hopelijk gaan jullie dit katje laten steriliseren zodat ze zeker nooit zelf kittens kan krijgen?
Ik begrijp dat jullie graag raskatten willen kweken maar het moet toch gezond blijven he... Zelf ben ik meer voor kerngezonde en genetisch diverse HTKs. :louche:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 06 oktober 2010 - 19:25

Lemon&Lily zei:

Genetisch gedegenereerde kittens toch laten voortleven is niet zo een slim idee als je echt een goede foklijn wil opzetten.
Hopelijk gaan jullie dit katje laten steriliseren zodat ze zeker nooit zelf kittens kan krijgen?
Ik begrijp dat jullie graag raskatten willen kweken maar het moet toch gezond blijven he... Zelf ben ik meer voor kerngezonde en genetisch diverse HTKs. :louche:

Voor zover ik heb kunnen lezen gaat ze haar gewoon langer moeten bijhouden omdat ze wat ouder moet zijn om dat plaatje te kunnen laten plaatsen. Ze zegt dat ze gaat proberen om haar samen met een kitten van Amber te plaatsen bij lieve mensen die haar al gereserveerd hebben en dan gaat ze iets van een 9 maanden oud zijn, misschien toch eerst alles eens te goed lezen?
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 06 oktober 2010 - 19:25

Ik durf te wedden dat Hanne dat doet.

Je bent echt een super fokker, Hanne, een goed voorbeeld.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding