Spring naar inhoud

- - - - -

Een verhaal over een blauw poezenmeisje... (update p 9 Vrijdag sterilisatie!)

• Log in om te reageren
266 reacties op dit onderwerp
Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#46 Geplaatst 06 oktober 2010 - 20:11

Lemon&Lily zei:

Genetisch gedegenereerde kittens toch laten voortleven is niet zo een slim idee als je echt een goede foklijn wil opzetten.
Hopelijk gaan jullie dit katje laten steriliseren zodat ze zeker nooit zelf kittens kan krijgen?
Ik begrijp dat jullie graag raskatten willen kweken maar het moet toch gezond blijven he... Zelf ben ik meer voor kerngezonde en genetisch diverse HTKs. :louche:

Er is toch nergens gezegd,dat dit poesje voor de fok verder gaat :o
Open verhemelte is niet altijd erfelijk!

Zelf ben je voor (kern)gezonde??? en genetisch diverse HTK's,in hoeverre zijn die dan gezonder,worden die getest??
Oud fabeltje dat HTK's gezonder zijn en langer leven.
Er is gewoon niet genoeg informatie over HTK,omdat ze gewoon nergens op getest worden.
Zijn over het algemeen oepsnestjes :( van ongeteste ouderdieren :cry:

Bewerkt door Karwendel, 06 oktober 2010 - 20:28.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#47 Geplaatst 06 oktober 2010 - 22:41

Lemon&Lily zei:

Genetisch gedegenereerde kittens toch laten voortleven is niet zo een slim idee als je echt een goede foklijn wil opzetten.
Hopelijk gaan jullie dit katje laten steriliseren zodat ze zeker nooit zelf kittens kan krijgen?
Ik begrijp dat jullie graag raskatten willen kweken maar het moet toch gezond blijven he... Zelf ben ik meer voor kerngezonde en genetisch diverse HTKs. :louche:

Tuurlijk gaat dit poesje niet voor de fok. Als je alles had gelezen dan had je dat ook geweten ;) Tevens gaat om deze reden geen enkel kitten naar de fok! Meer nog, ze zijn reeds vroeggecastreerd!

De moeder heeft reeds een nestje van 7 perfect gevormde kittens gehad en ja deze keer hadden we serieuze pech. Waar dat aan te wijten is? Slechte combi? Enige erfelijkheid? Hypervitaminose A door de voeding? Te laag gehalte Foliumzuur? Weet jij het? Dan mag je het altijd zeggen hoor?

Waarheid is dat dit gewoon niet te zeggen valt...

En niet alles moet om fokken draaien. Elk leven verdient een kans voor mij, dat dat voor jou niet zo is dat is jouw keuze, maar bij mij moet een dier niet een spuitje krijgen omdat het niet "volmaakt" is. Zou wat zijn als ouders dat ook zeiden he... "Oei, een gehandicapte, laat het maar snel inslapen, we moeten dat niet hebben".

Fokken betekent ook verantwoordelijkheid nemen over het leven dat bij je wordt geboren. Niet alles laten afmaken waar toevallig moeite of geld in kruipt.

En kerngezonde en genetisch diverse htks... in zoveel htkpopulaties heersen er juist door inteelt heel veel genetische afwijkingen. En ook bij de htks heb je species-specifieke ziektes zoals HCM, PKD etc. Met het grote verschil dat fokkers op dit soort ziektes testen en deze er juist uit proberen te filteren. Dus verdiep je eerst daar in voor je zo'n ondoordachte uitspraken doet ;) Voor mij zijn raskat en htk overigens zelfde in waarde hoor.

Bewerkt door Smitten Kitten, 06 oktober 2010 - 22:43.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#48 Geplaatst 19 oktober 2010 - 14:09

Hier is Deetje Feetje weer! (Of Dettie Fattie zoals ik haar ook wel eens noem omdat ze ondanks afwijking een mooi gewichtje heeft ;)

Een paar snapshots van haar en JalopeƱo (even tonen dat de vrouwen het sterke geslacht zijn ;)  en dan een paar alleen. Poseren is niet bepaald haar grootste hobby zoals je kan zien ;)

Haar ene oogje heeft nog steeds dat verstopt traanbuisje (langs die kant heeft de sonde in haar neus gezeten) maar dat wordt doorgespoeld wanneer ze het gehemelteplaatje zullen steken.

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_2231.JPG
  • IMG_2233.JPG
  • IMG_2279.JPG
  • IMG_2280.JPG
  • IMG_2282.JPG
  • IMG_2287.JPG

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#49 Geplaatst 19 oktober 2010 - 14:10

Mooi meisje hoor :heart: !

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 19 oktober 2010 - 14:14

Knap vechtertje :heart: :heart: :heart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 19 oktober 2010 - 14:16

Cutie pluizenbol :loveshower:

Dat kitten mag echt wel haar poezelige pootjes kussen dat ze bij jou terechtgekomen is hoor!
Geplaatste afbeelding

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#52 Geplaatst 19 oktober 2010 - 14:16

:heart: :heart: :heart:

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 19 oktober 2010 - 14:19

:love: :love: :love: :love: :love: :love:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#54 Geplaatst 19 oktober 2010 - 14:27

Ze is wel heel erg mooi!
Raar dat zoiets kan he,gelukkig bestaan er oplossingen voor!
Heeft ze er zelf nadelen aan? En met dat plaatje is het dan volledig opgelost of gaat ze nog nadelen ondervinden dan?
Echt goed dat zoiets kan. :loveshower:

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 19 oktober 2010 - 14:30

Wat een leuke meid!

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#56 Geplaatst 19 oktober 2010 - 14:37

Brenda... zei:

Ze is wel heel erg mooi!
Raar dat zoiets kan he,gelukkig bestaan er oplossingen voor!
Heeft ze er zelf nadelen aan? En met dat plaatje is het dan volledig opgelost of gaat ze nog nadelen ondervinden dan?
Echt goed dat zoiets kan. :loveshower:

Op dit moment is het enige nadeel dat ze dus af en toe eens moet niezen als er speeksel in haar neus komt via haar gehemelte. Maar dat valt eigenlijk best mee. Volgens mij niest ze minder dan een kat met niesziekte bv.

Eten kan ze als de beste zelfs met dat gat in haar gehemelte en mekkeren om dat eten kan ze ook heel goed!

Met het plaatje zal het hele probleem opgelost zijn, wel moeten haar tandjes mss wel wat nauwlettender in de gaten gehouden worden ivm tandsteen. Maar de nieuwe baasjes hebben veel over voor haar, die zouden haar zelfs elke dag even de tandjes poetsen moest dat nodig zijn!

Wij zijn ook ontzettend dankbaar dat dit kan en hebben echt nog geen seconde spijt gehad dat we dit hebben geprobeerd!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#57 Geplaatst 19 oktober 2010 - 14:41

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#58 Geplaatst 19 oktober 2010 - 14:49

Smitten Kitten zei:

Op dit moment is het enige nadeel dat ze dus af en toe eens moet niezen als er speeksel in haar neus komt via haar gehemelte. Maar dat valt eigenlijk best mee. Volgens mij niest ze minder dan een kat met niesziekte bv.

Eten kan ze als de beste zelfs met dat gat in haar gehemelte en mekkeren om dat eten kan ze ook heel goed!

Met het plaatje zal het hele probleem opgelost zijn, wel moeten haar tandjes mss wel wat nauwlettender in de gaten gehouden worden ivm tandsteen. Maar de nieuwe baasjes hebben veel over voor haar, die zouden haar zelfs elke dag even de tandjes poetsen moest dat nodig zijn!

Wij zijn ook ontzettend dankbaar dat dit kan en hebben echt nog geen seconde spijt gehad dat we dit hebben geprobeerd!

Hele flinke en sterke meid is het zo te horen! ;)
Wat goed dat ze al zo goede baasjes heeft gevonden!
Doet toch steeds goed om te weten dat er nog zo mensen bestaan he,als je soms hoort.
Dat geloof ik,dat je er geen moment spijt van hebt!

Zou ik ook niet hebben!

Ze is prachtig! :loveshower:

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#59 Geplaatst 19 oktober 2010 - 14:51

:heart: :heart: :heart: :heart:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#60 Geplaatst 19 oktober 2010 - 14:53

Ik vind het helemaal geweldig van jullie, echt waar!! :hug: Laat alle criticasters maar praten. Ik durf wedden dat er geen een bereid zou zijn zo ver te gaan als jullie om dit katje toch een waardige kans op leven te bieden! Chapeau!! :thumb:
Geplaatste afbeelding