Spring naar inhoud

- - - - -

Een verhaal over een blauw poezenmeisje... (update p 9 Vrijdag sterilisatie!)

• Log in om te reageren
266 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#76 Geplaatst 20 oktober 2010 - 17:50

Wat een heerlijk dikkerdje is Dea! :love4:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#77 Geplaatst 22 oktober 2010 - 18:23

:dance: :dance: :dance: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#78 Geplaatst 05 november 2010 - 13:39

Nog een fotootje van Deetie Feetie, genomen op 2 november. 18 weken en 2500 gram reeds flink gepasseerd!

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_2411-1.JPG

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#79 Geplaatst 05 november 2010 - 13:42

Wat een heerlijke, mooie meid! :heart: :heart:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#80 Geplaatst 05 november 2010 - 13:51

Wat een lieverd :loveshower: :loveshower: :loveshower: . Komt ze bij iemand van KS wonen (zodat we haar hier nog verder kunnen volgen)?

Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#81 Geplaatst 05 november 2010 - 13:54

Wat een mooi meisje :heart: :heart:
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#82 Geplaatst 05 november 2010 - 14:06

Wat een mooi verhaal! Je bent één van de weinige fokkers die het hart op de juiste plaats hebben.... SUPER! :thumb:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#83 Geplaatst 05 november 2010 - 14:09

Het tekstje bij dit youtube filmpje staat in het Engels omdat ik wil dat ook mensen uit andere landen het kunnen lezen. Maar ik copy paste het hier even omdat ik het toch een leuk contrast vind. Enerzijds wat "men" zegt over kittens met open gehemelten en anderzijds Dea die met een gat in haar gehemelte zo groot als een krater vrolijk de stukjes rundsstoofvlees en hertenfilet wegknabbelt :p

It's a common believe that cleft palate kittens are not viable. They cannot eat on their own and if they do they tend to have great difficulties with having a grip on their food. Chewing it and attempting not to choke on it is a mission impossible. Cleft palate kittens cannot eat normally and have to be tube fed for the rest of their life. Cleft palate kittens aspirate their food and are constantly ill with aspiration pneumonia. Cleft palate kittens are weak because of the shortage of food intake. Cleft palate kittens might try to eat, but sadly the food will only go up their cleft and they will sneeze constantly while eating. Cleft palate kittens suffer a great deal. They should be killed at birth to spare them the suffering their life will inevitably turn into.

At least... that is what "they" say... Luckily nor Dea (who unfortunately was born with more cleft than palate), nor I care about what "they" say and we are both very happy that she is still among us ;)

For those who are so sure Cleft Palate kittens are not worth living and moreover are simply not suitable to live a normal life... I ask you, how many cleft palate kittens have you seen and or raised before you jumped to the conclusion?! How many thought did you give it (or better: fail to give it) before you chose the easy way out?

Bewerkt door Smitten Kitten, 05 november 2010 - 14:29.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#84 Geplaatst 05 november 2010 - 14:14

Wat een mooie lieverd!!! :heart:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Ciske
Ciske
  • 699 berichten
  • 3 katten

#85 Geplaatst 05 november 2010 - 14:21

:heart: :heart: heel mooi, geweldig dat ze toch die kans gekregen heeft

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#86 Geplaatst 05 november 2010 - 14:35

Ben zwaar onder de indruk.

Heb altijd gezegd dat een fokker emotioneel sterk in zijn schoenen moet staan en dit is er een bewijs van. Ik ga daaraan tenonder denk ik al die stress en emoties.

Dikke pluim voor jou en je kleintje

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#87 Geplaatst 05 november 2010 - 14:56

Super !!
Ze ziet er zeer gelukkig uit !!

Wanneer kan dat plaatje gezet worden ?

Bij veel kittens met open gehemelte is er ook een afwijking aan de tong. Onze kittens vroeger met open gehemelte hadden een tongetje dat in een punt uitliep. Daardoor was drinken en eten nog een pak moeilijker.

Gelukkig is dit bij Dea zo niet en kan ze geholpen worden. Ik vind het een wonder dat het je gelukt is en dat ze het zo goed doet.
Natuurlijk moet je in zoiets je hart en verstand volgen. Sommige kittens zijn niet te redden, maar als je dit ziet geeft dit je toch een boost om het te proberen. Ook ikzelf heb niet snel de neiging zomaar een kitten op te geven. Als het een vechtertje betrefd kan je heel veel doen.

Geef haar een dikke knuffel van mij en veel succes nog met de verdere behandeling !!!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#88 Geplaatst 05 november 2010 - 20:29

:heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#89 Geplaatst 05 november 2010 - 21:08

Zo'n mooi lief schatje! :heart: :heart: :heart:

En zo ongelofelijk sterk, wat die al meegemaakt heeft in haar jonge leventje, ongelofelijk!

En echt graatmager hé, je ziet echt dat ze door haar probleem niet kan eten! :twisted: :x :louche:

Blij dat jullie samen toch het tegendeel hebben kunnen bewijzen! :thumb: :thumb: :thumb:

Bewerkt door haemoglobine, 05 november 2010 - 21:09.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#90 Geplaatst 06 november 2010 - 00:07

feroesti zei:

Super !!
Ze ziet er zeer gelukkig uit !!

Wanneer kan dat plaatje gezet worden ?

Bij veel kittens met open gehemelte is er ook een afwijking aan de tong. Onze kittens vroeger met open gehemelte hadden een tongetje dat in een punt uitliep. Daardoor was drinken en eten nog een pak moeilijker.

Gelukkig is dit bij Dea zo niet en kan ze geholpen worden. Ik vind het een wonder dat het je gelukt is en dat ze het zo goed doet.
Natuurlijk moet je in zoiets je hart en verstand volgen. Sommige kittens zijn niet te redden, maar als je dit ziet geeft dit je toch een boost om het te proberen. Ook ikzelf heb niet snel de neiging zomaar een kitten op te geven. Als het een vechtertje betrefd kan je heel veel doen.

Geef haar een dikke knuffel van mij en veel succes nog met de verdere behandeling !!!

27 november moet ik terug met haar naar de dierenarts. Zij gaan dan kijken hoe ver de groei van haar schedeltje al staat. Aan de hand daarvan gaan we dan beslissen wanneer het gehemelteplaatje vervaardigd kan worden.

Wij zijn ook altijd uit gegaan van het idee dat als Dea een vechtertje was en ondanks haar gebrek zou groeien en bloeien dat ze dan zeker een kans verdiende. Ik ben echt nog elke dag zo blij dat we deze beslissing hebben genomen, want kittens zoals Dea daar steek je veel in, maar daar krijg je nog veel meer uit! :heart:

Maar het moet ook een beetje de aard van het beestje zijn zeg maar... Als je als fokker bereid bent je er volledig in te smijten en je erin vast bijt dan is er echt heel veel mogelijk! Zelf geloven en ervoor gaan en dan kan je nog meer dan je ooit voor mogelijk had gehouden ;)