Spring naar inhoud

- - - - -

Een verhaal over een blauw poezenmeisje... (update p 9 Vrijdag sterilisatie!)

• Log in om te reageren
266 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#91 Geplaatst 06 november 2010 - 00:10

Eragon zei:

Ben zwaar onder de indruk.

Heb altijd gezegd dat een fokker emotioneel sterk in zijn schoenen moet staan en dit is er een bewijs van. Ik ga daaraan tenonder denk ik al die stress en emoties.

Dikke pluim voor jou en je kleintje

De eerste weken waren emotioneel zwaar. Nu gaat alles eigenlijk heel vlot. Je merkt eigenlijk helemaal niet aan Dea dat ze "anders" is als onze andere katten.
De eerste weken daar moet je door spartelen (slaapgebrek, je zorgen maken, voelen dat je gehecht raakt aan een klein kittentje dat mss toch nog door je vingers zal glippen... veel onzekerheid met andere woorden...) maar eens je daar door bent is het eigenlijk net zoals met een andere kittentje genieten :heart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#92 Geplaatst 04 december 2010 - 19:49

Een update uit het dagboek van Dea van vandaag ;)

Vandaag was het dan zo ver... Dea moest nog eens op controle! Het was inmiddels alweer drie maanden geleden dat Dea nog eens naar Goeree-Overflakkee was gegaan, dus vroeg ik me af of ze het wel ok zou vinden in de auto. Zorgen om niets, want Dea was weer haar überrelaxte, gemakkelijke zelf :heart:

Wat een vreemde gewaarwording was het toen ik met haar op mijn schoot in de auto zat... In het vervoersmandje waar ze eens vlotjes rechtop kon zitten en waar ze zich nu in moet bukken... Als ze languit ligt vult ze het hele mandje, vroeger konden er wel vier Deaatjes in!
Ik herinner me nog goed hoe ik enkele maanden geleden met een bang hartje Dea naar Nederland bracht voor de operatie. Een klein blauw dropje van een week of 6... De vele ritjes heen en weer naar dierenkliniek GO. Met en zonder Dea. Bange tijden, maar ook veel mooie herinneringen aan onze mooie dappere Dea! Inmiddels is ze 5 maand en een echte jonge brittendame en geen baby meer. Ik ben zooooo trots op hoe goed ze het doet! Ze is voor mij echt een wondertje  In de auto was het weer een zalig knuffelmoment voor Dea en mij! Mijn vriend als chauffeur en Dea op schoot en wat geniet ze van die uitstapjes! Af en toe kruipt ze dan uit haar mandje en in mijn armen om daar heerlijk spinnend in slaap te vallen of met veel interesse naar de auto's en de voorbij flitsende landschappen te kijken.

Helaas was dr. Pijls (de behandelende arts) vandaag zelf niet aanwezig, maar de aanwezige dierenarts en assistenten stonden helemaal versteld van "kleine" Dea die helemaal niet meer zo klein is  Ze is sinds vorig bezoek meer dan verdubbeld in gewicht en ziet er gewoon heel goed uit. Het gehemelte is goed hersteld van de operatie en is helemaal rustig. Komende week horen we meer over de planning voor het plaatsen van het gehemelteplaatje. Zo rond een maand of 8 lijkt reëel.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#93 Geplaatst 04 december 2010 - 19:59

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#94 Geplaatst 04 december 2010 - 20:30

Smitten Kitten zei:

Een update uit het dagboek van Dea van vandaag ;)

Vandaag was het dan zo ver... Dea moest nog eens op controle! Het was inmiddels alweer drie maanden geleden dat Dea nog eens naar Goeree-Overflakkee was gegaan, dus vroeg ik me af of ze het wel ok zou vinden in de auto. Zorgen om niets, want Dea was weer haar überrelaxte, gemakkelijke zelf :heart:

Wat een vreemde gewaarwording was het toen ik met haar op mijn schoot in de auto zat... In het vervoersmandje waar ze eens vlotjes rechtop kon zitten en waar ze zich nu in moet bukken... Als ze languit ligt vult ze het hele mandje, vroeger konden er wel vier Deaatjes in!
Ik herinner me nog goed hoe ik enkele maanden geleden met een bang hartje Dea naar Nederland bracht voor de operatie. Een klein blauw dropje van een week of 6... De vele ritjes heen en weer naar dierenkliniek GO. Met en zonder Dea. Bange tijden, maar ook veel mooie herinneringen aan onze mooie dappere Dea! Inmiddels is ze 5 maand en een echte jonge brittendame en geen baby meer. Ik ben zooooo trots op hoe goed ze het doet! Ze is voor mij echt een wondertje  In de auto was het weer een zalig knuffelmoment voor Dea en mij! Mijn vriend als chauffeur en Dea op schoot en wat geniet ze van die uitstapjes! Af en toe kruipt ze dan uit haar mandje en in mijn armen om daar heerlijk spinnend in slaap te vallen of met veel interesse naar de auto's en de voorbij flitsende landschappen te kijken.

Helaas was dr. Pijls (de behandelende arts) vandaag zelf niet aanwezig, maar de aanwezige dierenarts en assistenten stonden helemaal versteld van "kleine" Dea die helemaal niet meer zo klein is  Ze is sinds vorig bezoek meer dan verdubbeld in gewicht en ziet er gewoon heel goed uit. Het gehemelte is goed hersteld van de operatie en is helemaal rustig. Komende week horen we meer over de planning voor het plaatsen van het gehemelteplaatje. Zo rond een maand of 8 lijkt reëel.

:thumb: :thumb: :thumb:

Toch goed dat alles zo vlot verloopt!

Ik kan wel geloven dat ze versteld stonden, als je haar alleen al maar op foto ziet groeien en veranderen zou je nooit denken dat dit brittenbolleke al zoveel meegemaakt heeft!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#95 Geplaatst 04 december 2010 - 20:43

Smitten Kitten zei:

Ik ben zooooo trots op hoe goed ze het doet! Ze is voor mij echt een wondertje In de auto was het weer een zalig knuffelmoment voor Dea en mij! Mijn vriend als chauffeur en Dea op schoot en wat geniet ze van die uitstapjes! Af en toe kruipt ze dan uit haar mandje en in mijn armen om daar heerlijk spinnend in slaap te vallen of met veel interesse naar de auto's en de voorbij flitsende landschappen te kijken.
een :hug: :hug: voor jou omdat het zeker weer een spannende dag was en om wat je al gepresteerd hebt voor kleine Dea
en een :hug: voor Dea zelf :love4:

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#96 Geplaatst 04 december 2010 - 21:29

Ik kan me goed voorstellen hoe blij en trots dat je op 'kleine ' Dea bent.Het is dan ook een kleine wonder die jullie samen volbracht hebben. :hug:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#97 Geplaatst 04 december 2010 - 21:36

Mevrouw heeft overigens een nieuw grapje... dat ze kittenbrokken en gewone volwassen brokken maar niets vindt en elke dag geniet van een uitgebreid vleesbuffet dat wisten jullie al, maar dat ze ook het staaltje Dental brokken (joekels van brokken waar zelfs onze volwassen katten veel moeite voor moeten doen) weg hapt alsof het niet is, dat is een nieuwe 8)  Zo gek als een deur en wispelturig zoals enkel een poes kan zijn! En weet u... I love it!!!! (and her :loveshower: )

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#98 Geplaatst 04 december 2010 - 21:39

:heart: :heart: :thumb: :thumb:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#99 Geplaatst 04 december 2010 - 21:41

M.a.w. als ze het lekker vindt kan ze t wel eten....hm dom is ze wel niet hè ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#100 Geplaatst 05 december 2010 - 16:55

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#101 Geplaatst 05 december 2010 - 17:13

:thumb: :thumb:
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat je na al het doorstane Dea nog zal kunnen afgeven.
Jij bent echt een über poezenmama

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#102 Geplaatst 05 december 2010 - 17:20

:bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#103 Geplaatst 10 januari 2011 - 17:33

Haai KS'ertjes!

Geplaatste afbeelding

U vraagt zich misschien af hoe het ondertussen met mij gaat? Wel alles gaat hier zoals je kan zien uitstekend!

Ik ben nog steeds het praatgrage, levenslustige, blauwe spook dat van niets of niemand schrik heeft en alles gezien moet hebben. 8)

Bezoek, de deurbel, de stofzuiger, enfin alles eigenlijk: ik heb er geen schrik van! En ik wil altijd van dichtbij zien hoe alles in zijn werk gaat :LOL:

Mijn baasjes lachen soms wel eens met mij "Ewel Dea, druk bezig precies? Zit je weer in "bezige-bij-modus"?".
:p Laat ze maar lachen! :p Ik zorg er tenminste voor dat alles hier verloopt zoals het moet verlopen. Ik leid hier alles in de juiste banen! Zonder mij zou dat hier nogal een chaos zijn... Dat zullen ze nog wel merken eens ik ga verhuizen! Ik ben een vooruitdenkende poezendame, dus ik probeer het toekomstige gemis op te vangen door mijn discipel Jalopeño op te leiden... maar ken je het? Dat is er eentje van het mannelijk geslacht en wij vrouwen zijn nu eenmaal organisatorisch beter aangelegd...
Die bezige bij-modus heeft hij toch echt nog niet onder de knie zenne...  Meestal ligt meneer op zijn rug te chillen, enfin, hij heeft nog heel veel te leren! Ik zal hier nog niet meteen kunnen verhuizen vermoed ik! 8)

Maar goed ik mag niet klagen, Jalopeño is mijn dikke vriend en samen hebben wij veel plezier! Daarnet had ik mij in een kartonnen doos verstopt (nu ja niet verstopt, ik was druk bezig aan mijn inspectieronde en je weet nooit wat er in zo'n kartonnen doos verstopt zit, nietwaar? Dat vroeg dus om nader onderzoek!) en ik heb heel hard moeten lachen, want Jalo schrok behoorlijk telkens ik als een duiveltje uit de doos sprong :ha

Maar we zijn ook heel lief voor elkaar hoor, zo heb ik Jalo aangewezen als mijn persoonlijke hygiëneslaafje en wast hij mijn kopje meermaals per dag.
(foto's volgen in het fotohoekje zegt mijn tweebenig slaafje)

Eten kan ik nog steeds als de beste. Tijdens mijn verblijf te Hotel Smitten Kitten heb ik toch wel al een halve kudde runderen, enkele herten en menig paard verorberd. Je kan me ook blij maken met andere vleesjes hoor, zo eet ik ook graag fazant, kip, struisvogel etc. Maar hert, paard en rundsvlees zijn mijn favoriet. En uiteraard eet ik het liefst malse filets, als ik dan toch mag kiezen. :catangel

Al dat eten zorgt ervoor dat ik toch al een omvangrijk brittenkind aan het worden ben. Ze staren mij hier regelmatig mijmerend aan al zuchtend "Goh kleine, toen je geboren werd paste je nog in de palm van mijn hand!" Ik pas al lang niet meer in dat belachelijk kleine kommetje van de keukenweegschaal, maar ik groei terwijl je erbij staat en het ziet er voorlopig niet naar uit dat ik al klaar ben om te stoppen met groeien :o

Volgend weekend is het nog eens tijd voor een uitstapje met de tweebeners! Met de auto en daar geniet ik altijd zo van! De aandacht, lekker op schoot zitten knuffelen,... heerlijk!

We gaan weer maar eens naar de dierenkliniek in Goeree-Overflakkee, iets van op controle gaan ofzo... Eerlijk gezegd zou ik graag eens een ander uitstapje doen. Begrijp me niet verkeerd, elk uitstapje is mooi meegenomen, ik vind het heerlijk in de auto maar ik vind het alleen zo vreemd dat we telkens weer de zelfde bestemming kiezen...
Bovendien ben ik niet ziek, dus wat ik daar in die dierenkliniek moet doen? Geen idee!

Enfin, u vraagt zich misschien ook af hoe het met dat gehemelte van mij gaat? Tja, daar valt eigenlijk niet veel bijzonders over te zeggen... Het is nog steeds open, dat wel, maar ik begrijp niet waar iedereen zich druk over maakt... Pijn heb ik niet, eten kan ik als de beste en last heb ik er ook niet van! Ik kan even goed tenen vangen en erin bijten en verenstokjes stuk sabbelen en knabbelen kan ik als de beste, dus alles gaat hier prima hoor!

Hier nog een paar foto's van mij (ook eentje samen met mijn leerling Jalopeño, zien jullie zelf hoe goed ik het nog steeds doe!)

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#104 Geplaatst 10 januari 2011 - 17:36

Dea is een bijzonder knap meisje met een lekker dikke kop.
Je hebt er veel voor ingezet, maar als je dit ziet weet je toch wel waarom hé

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#105 Geplaatst 10 januari 2011 - 17:38

:love: :love: :love:

Een update van mooie Dea, je wonderbeebje! :dancer: :dancer: :dancer:

Men kan haast niet geloven dat dit een open gehemelte-kitten is geweest...
Zo'n mooie brittenbol geworden! :heart: (de -ke laat ik maar achterwege ;) )

:geluk: voor zaterdag!

Bewerkt door haemoglobine, 10 januari 2011 - 17:39.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo