Spring naar inhoud

- - - - -

traantjes....

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 17 september 2010 - 21:06

Misschien gek, ik weet het, maar daarnet begonnen de tranen te stromen...
Tijger lag eerst voor de stoof, net onder het salontafeltje. Kiara plaagt Tijger wel eens en ging vlak boven zijn hoofd op het tafeltje zitten en zwierde haar pootje af en toe naar beneden en wachtte zo de reactie van Tijger af. Ze keek ook toe.
Erg voor Tijger, die er niet tegen kon, maar eigenlijk wel grappig om Kiara zo te zien genieten van het gepest van de grote broer.
Tijger is vervolgens naast mij komen liggen (in een hoek van een L-vorm zetel, de 'langste').
Xanti ging aan de buitenkant van het korter stukje liggen en keek naar ons. Tijger begon al te grommen.
Xanti is toen dichtbij komen liggen. Als ze haar pootje 1.5 lang maakte kon ze Tijger aanraken. Ze stak haar pootje af en toe voorzichtig uit. Ze zocht echt op een lieve manier toenadering bij Tijger.
Het was zo lief om te zien hoe Xanti zo haar best deed!!! Maar langs de andere kant ook pijnlijk hoe Tijger hierop reageert.
Na 5 maanden heeft hij ze nog steeds niet echt aanvaard.
De tranen begonnen toen Xanti rechtzat en haar neusje dichtbij de neus van Tijger legde. Ze wilde echt lief zijn! (Of zie ik dat nu zo verkeerd! :catscratchhead )
Tijger stond op, gaf een tik naar Xanti en naar mij.... Hij draaide zich echt eerst naar haar en tik en daarna draaide hij zich echt naar mij en hupla, weer een tik.
Nu ligt Xanti hier naast mij op de krabpaal, precies met droevige oogjes....

Wat kan ik doen??? Dit doet wel pijn hen zo te zien! Zowel Tijger als de kleintjes!!

Heb een tijdje bachbloemsems gebruikt en ... (die blauwe stekker).

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 18 september 2010 - 08:54.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#2 Geplaatst 17 september 2010 - 21:15

:hug: Hopelijk komt het goed.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 17 september 2010 - 21:26

Soms moet je de bachbloesems langer gebruiken of met herbekeken worden welke bachbloesems je moet geven. Gabriël heeft die de eerste tijd toch wel maanden nodig gehad. En hoe lang heb je de Feliway er laten inzitten?
Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt, maar soms moeten we er ons bij neerleggen dat niet alle poezels even goed met elkaar overeenkomen. Soms leven ze meer naast elkaar dan met elkaar. Ik weet het, ik heb gemakkelijk praten: hier gaat het super en liggen ze heel vaak naast en bij elkaar. Maar Rafje gromt toch nog steeds naar Nelleke als ze met hem wilt spelen (op momenten dat ze deugnieterij uithalen of er eten te krijgen is niet).
Veel sterkte en doorzettingsvermogen :hug: :hug: :hug: . En als je het moeilijk hebt, gooi het er hier maar uit :)

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#4 Geplaatst 17 september 2010 - 21:32

Idd zoals Lut  zegt sommige katten accepteren nooit de andere echt maar leven er naast. Hier is dat ook zo met Tigri, hij leeft naast de andere katten, zal nooit met ze spelen of bij ze gaan liggen. En soms als de jongsten wat brutaal zijn zal hij eens blazen. Vechten doet hij niet maar hij gaat zijn weggetje en wij accepteren dat. Je kan alleen voorzien dat hij plekjes heeft waar hij zich kan terug trekken op zijn gemak. En maak je niet te veel zorgen zolang ze niet vechten dat de haren weg vliegen. :hug: :hug: :hug:

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 17 september 2010 - 21:42

Sylvester hier geeft ook meppen aan de andere katjes, en zeker als hij het bij Cayatje (kitten) doet, doet dat pijn... Maar ja, katten zijn taai en die afwijzing van de ene kat kan dan weer gecompenseerd worden door de vriendschap die ze krijgt van een andere kat en van jouw liefde...

Geplaatste afbeelding

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#6 Geplaatst 18 september 2010 - 01:17

Hier ook hetzelfde, Yommie van 12 jaar moet niks hebben van de pubertjes die zijn hem te wild. Vooral Nomi wil vaak knuffelen met hem en spelen maar dan verandert hij in een oude brompot :ha

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 18 september 2010 - 08:40

Mja, ik weet dat wanneer je meer poezels hebt er wel eens zijn die niet echt met elkaar overweg kunnen (waarom nou bij mij, heb er maar 4!).
De tikjes vind ik eigenlijk nog niet erg. Ik vind het vooral erg voor Tijger zelf. Kiara en Xanti lijken zich er niets van aan te trekken, gelukkig! Die houden van grote broer.
Gisteren leek Xanti het wel even erg te vinden dat Tijger haar toenaderingspogingen niet echt aangenaam vond, maar dat was gelukkig snel over.
Maar ik wil niet dat Tijger zich niet goed voelt in zijn eigen beschermend huisje!!!
Misschien toch terug Feliway insteken (enkele maanden ingezeten, voor de komst van de kittens ook).
En bachbloesems terug proberen....

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 18 september 2010 - 08:41

Oh ja, ik heb ook het gevoel dat het de ene keer erger is dan de andere keer. Ik denk ook dat Tijger het al wat meer rustiger wil. Ook al is hij nog maar 2 jaar!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 18 september 2010 - 08:46

Waarom denk je dat Tijger zich niet goed voelt? Merk je dat aan iets (behalve aan zijn reaktie naar het jong geweld?). Het is goed mogelijk dat Tijger daar helemaal geen problemen mee heeft. :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 18 september 2010 - 08:53

Joloka zei:

Waarom denk je dat Tijger zich niet goed voelt? Merk je dat aan iets (behalve aan zijn reaktie naar het jong geweld?). Het is goed mogelijk dat Tijger daar helemaal geen problemen mee heeft. :hug: :hug: :hug:

Bedankt.
Mja, misschien een gevoel ook dat ik heb. Hij wil nu wel vaker naar buiten dan voor de ukies er waren.
Toch komt hij nog wel eens spinnen in de zetel hoor, maar deze momenten zijn ook opvallend minder dan voor Kiara en Xanti er waren.
Pas op! Ik verwijt mijn kleine prinsesjes niets he :) .
Het is veeleer een gevoel denk mede met bovenstaande reden.
Ook als hij in de zetel bij mij ligt, ligt hij niet altijd heel ontspannen. Hij houdt de kleintjes in het oog en z'n oortjes geven aan dat hij 'op zijn hoede' is.
Terwijl hij lekker gezellig zonder zorgen moet kunnen genieten!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 18 september 2010 - 08:58

dolfjeweerwolfje zei:

Bedankt.
Mja, misschien een gevoel ook dat ik heb. Hij wil nu wel vaker naar buiten dan voor de ukies er waren.
Toch komt hij nog wel eens spinnen in de zetel hoor, maar deze momenten zijn ook opvallend minder dan voor Kiara en Xanti er waren.
Ook als hij in de zetel bij mij ligt, ligt hij niet altijd heel ontspannen. Hij houdt de kleintjes in het oog en z'n oortjes geven aan dat hij 'op zijn hoede' is.

:hug: :hug: :hug: Voor de ukkies er waren, was het dan ook rustiger in huis he. En als hij in de zetel ligt, is er meer lawaai en meer leven in huis. En heeft hij veel te kijken he.
Gabriël is hier met het zonnetje bijna niet in huis te vinden, enkel om te slapen en te eten. Maar vorig jaar met de winter, ging hij bijna niet buiten.
Enne... als je bachbloesems geeft aan je poezels: er misschien ook zelf nemen? :hug:

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 18 september 2010 - 09:05

:) zou misschien niet slecht zijn. Maar ik ken eigenlijk niet zoveel van bachbloesems.
Heb net een mailtje gestuurd naar een adres dat ik van Lies heb gekregen een tijdje geleden.

Sloeber trekt zich er gelukkig niets van aan. Hij ligt lekker te slapen/snoezen in 'zijn' zeteltje, terwijl kiara en Xanti hun zot momentje weer hebben. Ze crossen van boven naar beneden en alles wat los of in de weg staat, zal het geweten hebben :d .
Ik had hier naast de bureau (op de grond) een stapeltje Zonnestraaltjes gelegd. Mja, nu zijn ze door heel de kamer verspreid :p .
Zouden ze ook leren om zelf op te ruimen :louche: .

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 18 september 2010 - 09:13

dolfjeweerwolfje zei:

Bedankt.

hm, het feit dat hij hen zo in de gaten houdt als hij bij je ligt kan er inderdaad op wijzen dat hij ze nog niet aanvaard heeft...
In het begin hield Ubie Chanel ook altijd int vizier, ook heel alert enzo.
Nu is dat volledig over, heeft eigenlijk maar enkele dagen geduurd, soms spelen ze met elkaar, soms slapen ze naast elkaar, maar soms laten ze elkaar ook gewoon lekker gerust.
of zijn ze elk met hun eigen ding bezig, lijkt mij een perfecte mix eigenlijk.
Hier wordt er zeker niet meer op de loer gelegen, of schrikken ze niet meer als de een plots achter de andere staat...
wat ze wel nog doen is achter mekaar crossen, van de ene kant van ons app. naar de andere, niet uit frustratie hoor, dat vinden ze gewoon leuk.
Vechten doen ze ook nog, dan zou je Ubie haar gezicht eens moeten zien als ze op dat moment geërgerd is aan de jongere Chanel!!! zal hier eens een fotootje posten.
en toch is het meestal spelend vechten, dat hoort er gewoon bij denk ik.
Komt allemaal wel in orde, ik zou die bachbloesems en die stekker toch blijven gebruiken.
Mss duurt het ook langer omdat hij aan 2 kittens tegelijk moet wennen?
Nu is het mss een beetje 2 tegen 1 hé? en kittens behoren wel tot het "jong geweld"... kan hij waarschijnlijk niet goed tegen.
Hoe oud is hij? mss in het leeftijdsverschil ook wel groot? Kan ook een factor zijn hoor.

:hug:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#14 Geplaatst 18 september 2010 - 10:29

:hug: :hug: :hug:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 18 september 2010 - 10:52

MarieDufoor zei:

hm, het feit dat hij hen zo in de gaten houdt als hij bij je ligt kan er inderdaad op wijzen dat hij ze nog niet aanvaard heeft...
In het begin hield Ubie Chanel ook altijd int vizier, ook heel alert enzo.
Nu is dat volledig over, heeft eigenlijk maar enkele dagen geduurd, soms spelen ze met elkaar, soms slapen ze naast elkaar, maar soms laten ze elkaar ook gewoon lekker gerust.
of zijn ze elk met hun eigen ding bezig, lijkt mij een perfecte mix eigenlijk.
Hier wordt er zeker niet meer op de loer gelegen, of schrikken ze niet meer als de een plots achter de andere staat...
wat ze wel nog doen is achter mekaar crossen, van de ene kant van ons app. naar de andere, niet uit frustratie hoor, dat vinden ze gewoon leuk.
Vechten doen ze ook nog, dan zou je Ubie haar gezicht eens moeten zien als ze op dat moment geërgerd is aan de jongere Chanel!!! zal hier eens een fotootje posten.
en toch is het meestal spelend vechten, dat hoort er gewoon bij denk ik.
Komt allemaal wel in orde, ik zou die bachbloesems en die stekker toch blijven gebruiken.
Mss duurt het ook langer omdat hij aan 2 kittens tegelijk moet wennen?
Nu is het mss een beetje 2 tegen 1 hé? en kittens behoren wel tot het "jong geweld"... kan hij waarschijnlijk niet goed tegen.
Hoe oud is hij? mss in het leeftijdsverschil ook wel groot? Kan ook een factor zijn hoor.

:hug:

Leeftijdsverschil is niet groot hoor. Kiara en Xanti zijn nu 5 maanden, Tijger is net 2 geworden 8 september.
Toen ik 2 kittens gevonden had, weigerde Tijger om naar binnen te komen. Hij is pas binnengekomen nadat we Angel en Pruts samen begraven hadden. Gek he.
Momenteel ligt hij wel beneden te slapen.
Hij is bij me komen liggen daarstraks en lag op zijn rug te spinnen :love3: . Kiara zat een metertje van hem af en dat deed hem niets. Toen ze ook op de zetel sprong, was het gedaan en lag hij terug in zijn 'in het oog houden' positie. Dit tot ze uit het vizier was.
Net zoals ik zei, soms heeft hij het erger dan anders. Gisteren was hij in 'zijne slechte'.
Tijger schrik in zo'n momenten nog wel erg. Zo schrok hij omdat mijn vriend zich bewoog in de zetel en de zetel wat kraakte.