Spring naar inhoud

- - - - -

onze twee hondjes zijn verhuisd

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1 Geplaatst 18 september 2010 - 13:42

Pffffffff ik heb een zeer slopend zware week achter de rug !!
Onze twee hondjes Sisi en Elcit zijn verhuisd.
We hebben hier een kinderopvang en we kregen i.v.m. de nieuwe brandweervoorschriften, een externe veiligheidscontrole op bezoek.
Nu waren ze dus niet akkoord met 3 kleine hondjes in huis.
Ondanks dat we een bench hanteren over de middag en dat de ouders daar al jaren geen problemen over maakten, kon het dus niet.
Na lang aarzelen hebben we besloten om twee van onze hondjes te verhuizen. We kregen het aanbod van iemand in onze hondenvereniging om ze te adopteren. Daar zijn we op in gegaan, dik tegen ons zin.
Onze naakthond Elcit en powderpufje Sisi zijn samen verhuisd afgelopen woesdag. Het was een vreselijk afscheid !!!
Ik weet dat ze daar echt goed verwend zullen worden en ze er zeer goed zitten. Maar toch...

Gelukkig kregen we de toestemming om 1 hondje te houden.
Maar moet je dan eens gaan kiezen wie blijft en van wie je afscheid neemt. Sisi en Elcit zijn de oudsten (5 en 6 jaar) en komen al jaren enorm overeen, hen gaan scheiden was onmogelijk. Dus bleef York onze kruising naakthond hier. En gelukkig gaat het goed, hij mist hen blijkbaar niet en geniet van de extra aandacht die nu naar hem gaat.
We hebben hem deze week zowat platgeknuffeld ter compensatie...

Vreselijke , afgrijselijke week en dit blijft ook enorm hangen.
De opvang sluiten was onmogelijk, daar heb ik zelfs over getwijfeld.
Maar we hebben hier elke middag 24 kindjes en die aan de deur zetten was dus nog erger geweest. Bovendien konden mijn zus en ik dan ook beiden ander werk gaan zoeken...

Het is onze eigen domme schuld !!!!
We hadden nooit drie hondjes mogen nemen , wetende dat we een kinderopvang hebben. Maar nooit hebben we er enig commentaar op gekregen in die 6 jaar. En nu plost door een stomme nieuwe veiligheidsmaatregel krijgen we zoiets...
Gelukkig zitten onze poezels op onze studio boven en kwamen die niet ter sprake. Ook de katers in hun buitenverblijf waren geen probleem.
Maar ik kon onmogelijk onze hondjes op de studio gaan houden. Praktisch is dat onmogelijk. Maar ik had hen toch beter die dag bij mijn ouders ondergebracht. Dan hadden ze het waarschijnlijk nooit geweten.
Maar helaas , daar is het nu te laat voor.
En anderzijds als er dan toch iets gebeurde in onze opvang kon ik qua veiligheid en verzekering, het ook wel vergeten.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#2 Geplaatst 18 september 2010 - 13:49

wat een flauweful als de nog wegmoeten na 6 jaar zonder problemen :evil:
Maar ja, da's weer typisch ons landje

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 18 september 2010 - 13:55

:( :( veel moed!!! hopelijk kan je hen nog zien soms
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 18 september 2010 - 13:56

Jammer dat de honden de dupe zijn, ik vind het eigenlijk gewoon onverantwoordelijk van je, sorry.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#5 Geplaatst 18 september 2010 - 14:01

Ester zei:

Jammer dat de honden de dupe zijn, ik vind het eigenlijk gewoon onverantwoordelijk van je, sorry.

Ik weet het !! Ik zal mezelf dit niet gemakkelijk vergeven !!!
Het was stom en we hadden beter moeten weten.
Maar ik had nooit gedacht dat ze het zo ver zouden drijven. We zijn trouwens niet de enigen, veel onthaalgezinnen hebben huisdieren.
Ook twee katten in een gezin is teveel en er zijn er dus die hun katten en honden moeten herplaatsen.

Maar het is nu zo en daar kan ik niets meer aan veranderen.
Ik zal hen wel nog terug zien, zeker ook in de hondenvereniging.
Maar deze week ga ik niet, gewoon omdat ik hen daar eerst wil laten wennen. Ze lieten me weten dat het zeer goed gaat en dat ze zich heel snel aanpassen. Ze kenden deze mensen ook van op de hondenschool, dat scheelt.
Maar ik heb het er wel moeilijk mee natuurlijk en we missen hen vreselijk !!!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#6 Geplaatst 18 september 2010 - 14:07

Sterkte !!!

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#7 Geplaatst 18 september 2010 - 15:13

Wat vreselijk nieuws seg, dit moet verschrikkelijk voor jullie zijn. Heel veel sterkte hè. :hug: :hug: :hug:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#8 Geplaatst 18 september 2010 - 15:20

:hug: :8 :hug:

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#9 Geplaatst 18 september 2010 - 15:36

Hoe erg allemaal. Ik wens je veel sterkte toe. :hug: :hug: :hug:

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#10 Geplaatst 18 september 2010 - 15:41

dat is heel erg nathalie.heel veel sterkte toegewenst.

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#11 Geplaatst 18 september 2010 - 17:28

Heel veel sterkte toegewenst, kan me voorstellen dat dit niet makkelijk is.
Wist je dit dan niet toen je aan de kinderopvang begon ?
Ik heb daarvoor ooit geinformeerd en 2 katten deden ze al moeilijk over.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#12 Geplaatst 18 september 2010 - 17:31

Iemand die ik ken heeft al 10 jaar een kinderopvang en die mocht zelfs geen één kat houden blijkbaar...

Ik begrijp het ergens wel ivm allergiën enz en mss ook wel ivm de schrik voor parasieten enz?

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 18 september 2010 - 17:34

:hug: :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#14 Geplaatst 18 september 2010 - 18:05

Ja dat belooft, ik krijg hier maandag iemand over de vloer van een dienst voor onthaalouders. Met ons 4 katten die constant in huis leven zal ik het ook wel mogen vergeten. Maar geen haar op mn hoofd dat eraan denkt om maar 1 kat weg te doen. No way!! :onzeker: Dan maar geen onthaalmoeder worden. En ik zou het nochtans graag doen. Zit zonder werk momenteel en ik zou het echt zien zitten hebben. Maar ons katten gaan voor. :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 18 september 2010 - 20:24

Heel erg, veel sterkte!