Spring naar inhoud

- - - - -

onze twee hondjes zijn verhuisd

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 18 september 2010 - 20:35

Dat vind ik heel erg Feroesti, maar gelukkig hebben ze een goede thuis gevonden.  Zo zie je maar dat iedereen wel eens zoiets kan tegenkomen.  Met de allerbeste bedoelingen en de grootste inzet heb je zelfs niet alles onder controle.  Veel sterkte en hopelijk kan je ze af en toe nadien nog eens bezoeken. :d

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#17 Geplaatst 18 september 2010 - 21:15

Vroeger was dat allemaal geen probleem. Onze dienst besliste erover en vond het absoluut geen probleem. Ze zagen dat ze goed verzorgd werden en alle ouders waren akkoord.
We hebben ook geen baby's hé, het is een buitenschoolse opvang van 2.5 jaar tot 12 jaar.
Dus enkel 's morgens, 's middags en 's avonds en de woesdag en vakanties (al zijn we in de vakanties ook veel dicht)
Dat liep allemaal perfect en prima.
Maar nu is met een nieuwe wet bepaald dat samenwerkende onthaalouders moeten voldoen aan de regels van een chreche. Dus aan diezelfde brandveiligheids voorschriften. En dan komt een externe firma van de veiligheid.
We hebben ondertussen ook veel aanpassingen gedaan. Nieuwe plafonds verplicht brandvertragend, noodverlichting en de chauffageketel moesten verhuizen naar een plaats die volledig afgesloten kon worden.

Voor de onthaalouders die alleen werken zijn de regels hetzelfde gebleven en is het de dienst die beslist. Daar zijn de regels helemaal anders en veel milder. Dus Isabel, het zou wel kunnen meevallen als je een goede, begripvolle dienst hebt.

De opvang is ook in ons eigen huis en is gewoon geen chreche !! Maar daar konden we dus niets tegen beginnen. Mijn zus aan de deur zetten na 7 jaar kon ik toch ook niet doen ????
Wat is ons belgenlandje toch leuk als het om nieuwe regeltjes en wetten gaat. Binnen 5 jaar verandert voor ons ook alweer het statuut en kunnen we weer andere bepalingen hanteren. Het houdt maar niet op.
Maar ik doe deze job al 9 jaar met heel veel plezier en liefde. We hebben ondertussen ons hele huis verbouwd in functie van de opvang en onze cattery. Zodat beiden gescheiden kunnen blijven en we het perfect aan kunnen.
Ermee ophouden is dus niet aan de orde. Ik doe dit gewoon veeeeeeel te graag !!! Het is een zeer leuke en boeiende job en ik denk vooral aan de kinderen.

Alleen die constant wijzigende wetgeving is vreselijk. In de 9 jaar dat wij open zijn , zijn we al 3 keer van statuut verandert. En dat heeft toch telkens gevolgen. In dit geval waren de gevolgen dus niet opnieuw financieel, maar zeer emotioneel deze keer !!!!

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 19 september 2010 - 11:20

Pff, wat verschrikkelijk. Was er geen regeling te treffen om de hondjes apart te steken als de kindjes er zijn? Nu ja, misschien zitten ze dan wel weer beter bij iemand die er de volle aandacht kan aan geven. Veel sterkte!
Geplaatste afbeelding

Guest_alturas_*
Guest_alturas_*

#19 Geplaatst 19 september 2010 - 11:29

Veel sterkte

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 19 september 2010 - 12:20

Ik vind het heel jammer voor jullie en de hondjes en de kindjes :8

Rot dat ze steeds maar de wetten blijven veranderen...
Ik vind het ook wel belangrijk is dat er strenge regels zijn vooral omdat je met kinderen werkt, maar de hondjes zitten er al zo lang zonder problemen, en kinderen hebben toch ook veel baat bij contact met dieren?
En het zijn nu ook geen honden die in de "gevaarlijke" categorie vallen!

Je bent in regel met alles, je doet alle aanpassingen die nodig blijken, men kan om het zo te zeggen van de grond eten bij jou, en dan maken ze problemen over de hondjes... :8

Het moet inderdaad een zeer moeilijke beslissing geweest zijn, je doet dit werk al zo lang en uit je hart, het is jouw broodwinst zowel als die van je zus, je hebt er je woning voor aangepast, je bent verantwoordelijk voor de opvang van 24 kindjes, allemaal dingen die je niet zomaar eventjes kan opgeven...
De hondjes op de studio houden is inderdaad niet mogelijk!

Gelukkig heb je een vertrouwenspersoon kunnen vinden om ze te plaatsen!

Veel sterkte!

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#21 Geplaatst 19 september 2010 - 21:29

Isabel zei:

Ja dat belooft, ik krijg hier maandag iemand over de vloer van een dienst voor onthaalouders. Met ons 4 katten die constant in huis leven zal ik het ook wel mogen vergeten. Maar geen haar op mn hoofd dat eraan denkt om maar 1 kat weg te doen. No way!! :onzeker: Dan maar geen onthaalmoeder worden. En ik zou het nochtans graag doen. Zit zonder werk momenteel en ik zou het echt zien zitten hebben. Maar ons katten gaan voor. :)

Men vriendin is onthaalmoeder in het Antwerpse , ze heeft 5 poezen , ze doet af en toe een nestje , tot hier toe geen enkel probleem. Ouders weten altijd op voorhand dat er poezen zijn , is te nemen of te laten !!! En ja het is bij kind en gezin , maar kwestie van hygiene moet ik zeggen het is KRAAKPROPER bij haar , vele zouden daar lesje uit kunnen leren.

Chriske :catwalk2

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#22 Geplaatst 20 september 2010 - 15:41

Dank jullie voor de reacties's. Normaal ging ik nu al iets geweten hebben, maar de afspraak is een week uitgesteld omdat er een dringend huisbezoek tussen gekomen was. Dus nog een weekje afwachten.
Zo te zien maken ze er toch geen problemen van als er zelfs 5 katten in huis rondlopen. ....Laat ons hopen dat het hier ook zo zal zijn.

Sorry Feroesti, back to topic nu.... :)

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#23 Geplaatst 20 september 2010 - 17:37

wat erg :(
dat moet echt heel zwaar geweest zijn!

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 20 september 2010 - 17:54

O jee, ik kan me best voorstellen dat dit zeker geen eenvoudige beslissing moet geweest zijn.  Dergelijke beslissingen moeten nemen betekent altijd kiezen tussen zaken die je eigenlijk allemaal niet wil.  

Ik wens jullie veel sterkte.  :hug:

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 20 september 2010 - 18:20

Heel veel sterkte :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#26 Geplaatst 20 september 2010 - 18:42

Isabel zei:

Dank jullie voor de reacties's. Normaal ging ik nu al iets geweten hebben, maar de afspraak is een week uitgesteld omdat er een dringend huisbezoek tussen gekomen was. Dus nog een weekje afwachten.
Zo te zien maken ze er toch geen problemen van als er zelfs 5 katten in huis rondlopen. ....Laat ons hopen dat het hier ook zo zal zijn.

Sorry Feroesti, back to topic nu.... :)

Het zal zeer waarschijnlijk geen probleem zijn.
Het geldt dus enkel voor samenwerkenden. Alleen de onthaalouders die met z'n twee werken moeten aan alle net zoals voorwaarden van een chreche voldoen. Zo hebben wij ook noodverlichting en een brandweerplan en evacuatieplan...

Heel veel succes !!!
Het is een zeer boeiende job, die ik al jaren met heel veel plezier doe.

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#27 Geplaatst 20 september 2010 - 19:50

Leuk dit te horen...want de twijfel zou al boven komen hoor. Kzou denken dat ik niet ga voldoen. En ook omdat de living en keuken ook niet supergroot zijn.....

En...hoe gaat het met het gemis van de hondjes?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#28 Geplaatst 20 september 2010 - 19:57

Isabel zei:

Leuk dit te horen...want de twijfel zou al boven komen hoor. Kzou denken dat ik niet ga voldoen. En ook omdat de living en keuken ook niet supergroot zijn.....

En...hoe gaat het met het gemis van de hondjes?

Het gaat wel.
We kregen een telefoontje dat ze het super goed doen !!
Ze zijn gisteren naar de training geweest en luisterden al heel goed naar hun nieuwe vrouwtje. Ze is net als mezelf alle dagen thuis en kan er dus heel erg veel mee bezig zijn. En daar genieten ze bijkbaar van. Er zijn totaal geen klachten en ze gedragen zich heel erg flink. Ze zouden hen al niet meer kunnen missen.

Gisteren hebben we met de auto-loze zondag hier in Izegem dan maar met York een lange en heerlijke wandeling gemaakt. Het valt me vooral op dat hij nu veel rustiger is en veel meer aan ons hangt. Hij wordt dan ook verwend voor 3 nu :( .

Bewerkt door feroesti, 20 september 2010 - 19:58.

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#29 Geplaatst 20 september 2010 - 20:01

Goed nieuws dat ze het goed stellen toch. Pak van je hart waarschijnlijk. En de overblijver krijgt nu alle aandacht voor zichzelf é. :)

Guest_Yvonne1_*
Guest_Yvonne1_*

#30 Geplaatst 21 september 2010 - 13:51

Wat fijn dat je zo'n goed adres voor ze hebt gevonden. Het maakt het gemis niet minder erg  maar verzacht het idee hopelijk wel wat. Heftig als je zulke keuzes moet maken.