Spring naar inhoud

- - - - -

Een beetje vanalles

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_Whisky-en-Bruce_*
Guest_Whisky-en-Bruce_*

#1 Geplaatst 19 september 2010 - 00:40

Ik weet niet goed waar ik m'n topic best post, maar het gaat over het volgende:

Ik nam bijna een week geleden twee kittens van om en bij de zes weken in huis (vondelingetjes).

Een kennis die dierenarts is is vandaag naar hen komen kijken, en blijkbaar hebben ze vlooitjes. Zij raadde aan om Frontline te halen en hen daar mee in te spuiten en het product goed in te wrijven.
Morgen ga ik Frontline halen bij de apotheker en ga ik Bruce en Whisky ermee behandelen.

Nu heb ik het gevoel dat die vlooitjes ondertussen echt overal zitten, ik voel het overal kriebelen, en ook mijn zoontjes lopen regelmatig te krabben.

Hoe raak ik van die beestjes verder af, buiten de behandeling met frontline, en hoe pak je dat het beste aan.
Als ik de katten inwrijf met het product maar de vlooitjes in huis zijn niet dood dan gaan ze wss wel vlooien blijven hebben?

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#2 Geplaatst 19 september 2010 - 00:52

Frontline werkt niet goed meer doordat de vlooien resistentge worden zijn je kunt beter stronghold nemen.
Niet vergeten de woning ook onder handen te nemen en dan vooral kieren spleten hoekjes en onder kasten.

Bewerkt door Sihirci, 19 september 2010 - 00:54.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#3 Geplaatst 19 september 2010 - 01:01

Ik heb vandaag ook frontline spuitbus gebruikt op een kitten van 6 weken dat onder de vlooien zat en de vlooien vielen er zo dood of al half dood uit. We hebben hem wel goed gekamd met de vlooienkam tot er niks vuil meer uit kwam. Ik heb zo'n 90 vlooien gevangen en voor de zekerheid verdronken.
Binnen een paar dagen behandel ik hem nog eens.
Ik heb altijd bij frontline goede resultaten gehad, maar eens de katten groter zijn wissel ik af en toe af met stronghold.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#4 Geplaatst 19 september 2010 - 01:03

catherine zei:

Ik heb vandaag ook frontline spuitbus gebruikt op een kitten van 6 weken dat onder de vlooien zat en de vlooien vielen er zo dood of al half dood uit. We hebben hem wel goed gekamd met de vlooienkam tot er niks vuil meer uit kwam. Ik heb zo'n 90 vlooien gevangen en voor de zekerheid verdronken.
Binnen een paar dagen behandel ik hem nog eens.
Ik heb altijd bij frontline goede resultaten gehad, maar eens de katten groter zijn wissel ik af en toe af met stronghold.

Niet vaker dan eens per vier weken gebruiken om te voorkomen dat de kittens ziek worden!!!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 19 september 2010 - 13:09

Toen ik 1 vlo ontdekte, heb ik eerst en vooral de poezen behandeld met Stronghold. Ze krijgen hier wel maandelijks hun pipet, maar gebruikte vnl. frontline.
Dan heb ik mijn katjes buitengezet (hier gaan ze ook naar buiten) en heb ik de livingmat onder handen genomen met een spuitbus voor vlooien bij katten.
LET WEL!!! NIET gebruiken als je diertjes binnen zitten!!!
Ik heb dit laten trekken zoals op de bus stond en heb dan alles (heel de beneden) grondig gestofzuigd, maar echt HEEL grondig. Ook de krabpalen ed van de katten. Alles wat ik kon uitwassen (overtrekken mandjes, dekentjes,...) heb ik in een aparte wasmand gedaan en ver van de andere was gezet. Deze heb ik allemaal uitgewassen en daarna wasmand buiten onder de spriet (tuinslang) proper gemaakt.

Oke, misschien wat overdreven voor 3 vlo'kes (ja, nog 2 andere ontdekt bij een andere kat). Maar liever dit dan ....

Daarna alle ramen en deuren goed opengezet en na een paar uren mochten de katten terug binnen. Ik had na het stofzuigen ook nog alles goed gedweild zodat er zeker geen sporen van het product op de grond was dat ze konden oplikken (bv via de pootjes).

Als je poezen niet buiten kunnen, is dit natuurlijk iets lastiger. Dan zou ik persoonlijk zo'n spuitbus niet gebruiken.
Maar het is inderdaad wel belangrijk niet enkel je poes onder handen te nemen. Zeker niet als je een plaag hebt!
:geluk: