Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe leer je krabben af?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_Whisky-en-Bruce_*
Guest_Whisky-en-Bruce_*

#1 Geplaatst 19 september 2010 - 00:52

Zoals het onderwerp het ook al zegt :)
Hoe leer je krabben af, of toch tot een aanvaardbaar niveau?

Bruce en Whisky krabben echt heel vaak, wss doen ze 't om te spelen, maar m'n handen, hals, benen en voeten zitten al onder de schrammen.
Soms sta ik gewoon in de keuken bezig en valt er ineens eentje m'n voeten aan: jump en klauw nagels erin.
Als ik ergens zit (of m'n kinderen) willen ze langs de benen omhoog klimmen, en als je een korte broek aanhebt dan klimmen ze wel omhoog met hun nagels via je vel (pijnlijk).

Klinkt banaal, wat schrammetjes wat stelt dat nu voor, maar het wordt echt teveel, schrammetjes bovenop schrammetjes, met momenten ook echt helemaal door ons vel, al redelijk wat schrammen waar bloed bij te pas kwam, het gaat niet zomaar om een paar schrammetjes :(

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#2 Geplaatst 19 september 2010 - 00:59

Het zijn baby's die nog bij hun mamma en nestgenootjes hadden moeten zijn om te leren hun nageltjes in te houden.

Nu is het aan jullie de diertjes op te voeden. Als ze hun nageltjes gebruiken kun je best hard AUUUUU roepen en de diertje op de vloer zetten. Na een aantal malen herhalen begrijpen ze dat klimmen tegen benen en spelen met nageltjes niet gewenst is. Herhalen is hier het toverwoord.

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 19 september 2010 - 01:42

Da's een goeie vraag!! Ik heb er ook ooit mee gezeten: ik werd echt een beetje krankjorum van Fiere haar gekrab. Ik heb het haar afgeleerd door met mijn wijsvinger een tikje (niet slaan!!! en heeeel zacht) op haar neusje te geven, diep in haar ogen te kijken en kort en krachtig "neen" te zeggen elke keer ze het deed. Het deed haar geen pijn maar ze moest er van niezen wat ze niet echt fijn vond. Het was wel een werk van lange adem ! Als ze nu iets doet wat ik niet wil haal ik mijn wijsvinger boven zeg ik neen en laat ze haar 'beet' sowieso los, dat vind ik al een hele prestatie, want een kat opvoeden vond ik toch moeilijker dan een hond.

Veel succes!

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 19 september 2010 - 09:16

De mijnen zijn nu 12 weken en zij deden dat ook
En zoals sihirci zegt volhouden! luid AUw zeggen en ze terug op de grond zetten
Niet laten spelen met je handen en hen tonen hoe ze het wel mogen doen van jou
Nu doen ze het bijna niet meer (af en toe wel ze zijn nog klein hé) en gebruiken ze hun poot zonder klauw als ze bij mij willen komen
Aan de krabpaal zetten waar ze wel mogen krabben

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 19 september 2010 - 09:33

ik ga dat met ons vondelingetjeook maar doen want ze krabt en bijt er ook bij, speels maar fel.
Geplaatste afbeelding

Guest_Whisky-en-Bruce_*
Guest_Whisky-en-Bruce_*

#6 Geplaatst 19 september 2010 - 11:44

Ok, nog wat volhouden dus :p
Dankjewel voor de tips!

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 19 september 2010 - 11:58

Ind ons Nala deed dat ook toen ze klein was. Altijd langs je broek omhoog. Was wel lief ze deed het echt om bij u te zijn :heart: . Met het ouder worden en ind ze elke keer weer op de grond te plaatsen is het opgehouden.

wea
wea
  • 6.108 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 19 september 2010 - 11:58

ja, normaal leren ze dat vannestgenootjes dat dit pijn doet. Nu moeten jullie dat hen dus aanleren. de grootste straf voor zo'n kitten is dat je niet met hun verder speelt. Dus auw roepen, kitten neerzetten en negeren.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 19 september 2010 - 19:02

Als ze tijdens het spelenb gebruik maakt van haar nagels en tanden van je af/weg zetten en hem eventjes negeren.
Dit volhouden tot ze het niet meer doen.

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 19 september 2010 - 22:15

mijn ouders hadden hetzelfde voor... isha kroop langs de benen via de rug omhoog... de DA heeft de puntjes van de nagels geknipt en zo heeft ze het afgeleert.