Spring naar inhoud

- - - - -

Minoes, wat heb ik een spijt zeg..

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 21 september 2010 - 15:36

Voor wie niet zo goed weet wie Minoes is, dit is ze!! Enne, ik ben fier te zeggen dat ze een Belgische is ;)

Bijgevoegde thumbnails

• Fjorden 1 005.JPG

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 21 september 2010 - 18:36

Het rustiger worden heeft niets te maken met de sterilisatie, het is het karakter van de poes. Ook zonder sterilisatie zou ze rustiger geworden zijn. Hier zijn ze allemaal gesteriliseerd en ondertussen tussen 1.5 jaar en 2.5 jaar en ze racen nog steeds door het huis, heeft dus niets met de sterilisatie te maken hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 21 september 2010 - 18:46

Je moet echt geen spijt hebben Janet de sterlisatie is juist een goede beslissing geweest voor de mooie Minoes.En van een jonge spring int'veld zal ze nu langzaam opgroeien tot een rustige en mooie salontijgerin :loveshower: .Zeker jezelf niet schuldig voelen hoor je zal nog super trots worden op je lieve Minoes .Kop op meid :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#19 Geplaatst 21 september 2010 - 18:51

brithany zei:

Wat heb ik een spijt dat ik Minoes heb laten steriliseren zeg, echt ik deed het voor haar omdat ze gewoon elke keer weer krols was, en dat was zo zielig voor haar, niet voor ons hoor want ze produceerde niet zo'n hard geluid, maar voor haar wel dat gekronkel over de vloer en dat leuke gepruttel erbij..

Ook was het het beter voor haar, omdat het slecht zou zijn voor haar en ze baarmoederontsteking kon krijgen enz..

En wat was ik bang voor de operatie, bang dat ze niet uit de narcose zou komen , niet wetende dat ik ook bang moest zijn voor wat er daarna zou kunnen gebeuren.

Minoes was altijd onze dondersteen hier, altijd in voor kattenkwaad een leuke mooie lieve poes, de kleinste van het stel..

En er is weinig meer van overgebleven,Minoes is echt verandert van karakter , ze is lui geworden , nog weinig tot geen kattenkwaad haalt ze meer uit, ze is dik aan het worden en ook nog eens kale plekken krijgt ze , ze lijk wel 18 inplaats van 1,5 jaar..

Als ik alles van te voren had geweten had ze gewoon op de kattenpil gebleven, want nu weet ik niet meer hoe of wat.

Minoes is nog steeds onze schat, maar wat heb ik haar aangedaan zeg..

Sorry moest het gewoon van me afschrijven,Ben er echt intens verdrietig om :cry: :cry:

Ik weet hoe je je voelt. Dit heb ik ook met onze Vanilla. Ze is niet meer zo speels een lui geworden soms vodje dat daar ligt. Je daagt haar uit voor een spel en na enkele seconden is ze terug weg en ligt daar dan op de vensterbank. :( Maar ja hadden we het geweten hé. Ik weet bij m'n volgende poes ga ik niet de zelfde fout maken en alles goed overwegen.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#20 Geplaatst 21 september 2010 - 18:58

Maar wat willen jullie dan?
Het dier een baarmoederontsteking laten krijgen, dolly parton syndroom? Tumoren?
Bij alles wanneer je niet op tijd erbij ben, dan verlies je dus wel je poes. Dit is toch niet wat jullie willen?

Castratie is juist het beste wat je kan doen. Tja ze worden wat luier, nou en?
Wij blijven ook niet altijd jong en 'speels'. Je wordt ouder de kat wordt ook ouder.
Wanneer is Minoes nu geholpen?
Vergeet niet een castratie is geen kleine ingreep, mag een kat dan ook even bijkomen?
Hoe jonger de castratie gebeurt, des te sneller zijn ze weer het kitje.
Mijn ouwe gebakje Sabrina stuitert nog vaak genoeg door het huis. Ze is met bijna 2 jaar leeftijd gecastreerd. Ze is inmiddels 10 jaar oud met PKD.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.873 berichten
  • 13 katten

#21 Geplaatst 21 september 2010 - 19:28

Janet, ik kan heel goed begrijpen dat je het nu wijt aan de castratie. Maar ik ben het met mijn voorgangers eens. Het is echt het beste voor Minoes dat je haar hebt laten helpen. Ze is nu misschien wat luier, maar dat kan ook heel goed aan wat anders liggen. Ze zal op deze leeftijd in ieder geval al wat rustiger worden, met castratie worden ze wel wat rustiger, maar niet plotsklaps van superactief heel erg lui. Dat heeft met meerdere dingen te maken.

Je zei ook al dat ze wat te dik begint te worden. Heel normaal voor een geholpen kat, al is het wel iets waar je op moet (blijven) letten ;)

Midnight hier was na zijn implantaat lekker dik geworden. En werd lui en heel inactief, wat zijn buikje natuurlijk niet deed slinken! Actief was hij ook niet meer.
Nu hij wat slanker weer begint te worden wordt hij ook weer actiever. Ik zie hem nu weer lekker door de tuin heen rennen en is hij ook weer te porren voor een spelletje dat langer duurt dan 10 seconden.

Aanzetten tot spelen, en als het niet langer kan, dan maar vaker kort. Als ze weer een beetje zichzelf is zal ze een evenwicht vinden tussen lekker luieren en heerlijk spelen! :hug:

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#22 Geplaatst 21 september 2010 - 19:37

:hug: :hug: :hug: Janet, denk eens terug aan Minoes voor haar sterilisatie? Het kon toch niet zo blijven duren? plus het was helemaal niet gezond voor haar.
Sommige poezels zijn speelser dan anderen. Zita is ook een rustige Mie, maar als ze haar kuren krijgt, springt en vliegt ze hier rond, Nelleke is iets actiever en onze Bebbel is superactief. Zij is nog maar 8 maanden maar toch al 4 maanden gesteriliseerd en je kan niet zeggen dat ze rustiger geworden is :x .
Waar ik me wel een beetje bezorgd om maak is dat ze kale plekken krijgt. Kan je dat niet even laten nakijken bij de da? Misschien is er iets meer aan de hand?

Heel veel liefs :hug:

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#23 Geplaatst 21 september 2010 - 21:42

Bedankt voor de reacti's iedereen, ik weet ook wel diep in mijn hart dat ik naar weten goed gehandeld heb, ik ziet alleen dat ze zo rustig is geworden, en ik wist niet dat katten al zo vroeg, zoals jullie zeggen al zo heel stuk rustiger worden, ze is net anderhalf jaar, in mijn ogen nog echt jong, en ik maakte me al zorgen omdat ze zo dikke buik kreeg, en uiteraard werk ik daar aan, met meer proberen te spelen en minder en ander eten en toen zag ik ook nog eens dat ze kale plekken kreeg en dat was gewoon de druppel voor mij en  zat ik er gewoon gisteren ff helemaal door heen..
Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 21 september 2010 - 21:45

:hug: :hug: Pak ze eens lekker vast en je zal zien dat ze nu klaar is om een trouwe vriendin van je te worden en dat ze diep vanbinnen toch niet zo veranderd is!

Weet je al vanwaar de plekken komen?

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.873 berichten
  • 13 katten

#25 Geplaatst 21 september 2010 - 22:02

:hug:
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#26 Geplaatst 22 september 2010 - 00:04

Minous is geen kitten meer. 18 jaar ziet ze er echt niet uit hoor. Het lijkt me een gezonde mooie kattin.
Of je nu de pil zou hebben gegeven of de sterilisatie, je zou uiteindelijk dezelfde kattin hebben dan die welke je nu hebt ! Van kitten naar volwassen kat is een hele stap.
Soms herken je je kleine lieveling niet meer.  Maar in haar nieuwe zijn heeft ze waarde, andere waarden.
Je hebt haar heus niets aangedaan. Integendeel. Je bespaart haar het krols worden én de risico's van de pil, ... en die zijn op termijn zeer nefast.
Trouwens een pil bij de kat is niet echt veilig ... (zie andere topics)

Een beetje aandikken hangt af van de aard van het beestje, misschien ook wel van de vertroeteling ...
Die kale plekjes zijn opmerkelijk ! Heb je die al eens laten zien aan de dierenarts ?

Moet wel opgevolgd worden. Hoort echt niet bij jouw Minoes.

Veel plezier, maak je geen zorgen over je poes, zij is wie ze is. Jouw schattebout !

:)

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#27 Geplaatst 22 september 2010 - 00:27

Over de kale plekken heb ik een topic apart geopend bij medisch, en idd Minoes is en blijft onze schattebout, ik maakte me gewoon heel veel zorgen, ik ben ook soms een paniek zaaier met mij beesjes, en er waren nu al zoveel dingen verandert bij haar dat ik echt dacht, dat heb ik haar aangedaan.

Ik moest gewoon even mij verhaal kwijd, mijn zorgen delen en ben blij dat ik dat gedaan heb, ik ben nu weer wat geruster door alle antwoorde hier..
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#28 Geplaatst 22 september 2010 - 06:23

brithany zei:

Over de kale plekken heb ik een topic apart geopend bij medisch, en idd Minoes is en blijft onze schattebout, ik maakte me gewoon heel veel zorgen, ik ben ook soms een paniek zaaier met mij beesjes, en er waren nu al zoveel dingen verandert bij haar dat ik echt dacht, dat heb ik haar aangedaan.

Ik moest gewoon even mij verhaal kwijd, mijn zorgen delen en ben blij dat ik dat gedaan heb, ik ben nu weer wat geruster door alle antwoorde hier..

:hug: :hug: :hug: Je weet dat je hier altijd je verhaal kwijt kan he :hug:

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#29 Geplaatst 22 september 2010 - 10:38

Heeft niet te maken met sterilisatie, maar alles met leeftijd. Mijn Amber is een open poesje en was altijd superspeels en echt de baby in huis. Sinds een paar maanden is ze een echt dametje geworden dat af en toe nog wel eens volledig uit de bol gaat, maar niettemin toch redelijk rustig is. Is volledig normaal!

Ze wordt binnenkort 1,5 en tja... we kunnen niet verwachten dat katten altijd kittens blijven he ;)

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#30 Geplaatst 22 september 2010 - 13:05

onze Aisha is geholpen met 13 weken en nu is ze 1 jaar. Ze heeft haar rustige ragdoll momenten maar kan af en toe uit de band springen. Het is dus echt de leeftijd die mee gaat tellen! :love3:
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !