Spring naar inhoud

- - - - -

Wie dumpt tientallen raskatten in bos?

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#16 Geplaatst 21 september 2010 - 09:26

Idd alle beetjes helpen, kunnen ze weer een zakje voer of zo mee kopen. Alles is echt wel meer dan welkom voor hun . :thumb:

wea
wea
  • 6.044 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 21 september 2010 - 09:44

allé mensen zeg.... dat mensen zoeits kunnen doen!!!!!

dat zij nda nwsl raskatten die ze niet verkocht krijgen... :censored: :censored: :censored:
Ik had al horen zeggen dat zoiets gebeurt, maar nooit echt zelf gehoord. Dit is eerlijk gezegd ook de reden dat het FWF in haar voorstel zegt dat alle kittens binnen 5 dagen gemeld moeten worden. Om dit tegen te gaan. En als kittens toch sterven daarna moet dat ook gemeld worden met een doodsoorzaak door een DA. dat is niet waterdicht, maar toch een begin om zulke toestanden tegen te gaan.

kunnen ze gene cameras hangen? in een reality reeks van australie hingen ze in zo'n geval verborgen cameras. maar dit is B zeker....

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#18 Geplaatst 21 september 2010 - 09:48

wat zielig :(

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 21 september 2010 - 09:48

brrrr hier krijg ik tranen van!!!!!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 21 september 2010 - 09:51

*Vreselijk! Ik hoop niet dat dit niet nog gaat verergeren met de nieuwe wet :(

Bewerkt door Spanishke, 21 september 2010 - 09:52.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

wea
wea
  • 6.044 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 21 september 2010 - 09:58

Spanishke zei:

*Vreselijk! Ik hoop niet dat dit niet nog gaat verergeren met de nieuwe wet :(

met de suggestie die het FWF heeft toegevoegd zou dat moeilijker worden. Met de wet zoals het nu voorligt op't FOD is met zulke toestanden geen rekening gehouden. Je kan het FWF voorstel nog altijd steunen:
Voorstel castratieplan FOD Petition

dit is de reden da twe willen dat alle fokkers geregistreerd moeten zijn en alle nestjes binnen 5 dagen gemeld moeten worden (natuurlijk rekening houdend met occasionele fokkers en dat dit een leuke hobby moet kunnen blijven).

we hebben echt serieus nagedacht over ons voorstel hoor. maar alle andere suggesties die het nog kunnen verbeteren zijn natuurlijk ook welkom!!!! zulke toestanden moeten gewoon stoppen. punt.

Bewerkt door wea, 21 september 2010 - 10:02.

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#22 Geplaatst 21 september 2010 - 09:59

@ wea: zeker goede tip alleen financieel niet haalbaar :cry: dus als er hier mss iemand van een beveiligingsfirma zit die zou kunnen helpen O:) Maar wij hebben hun aangeraden er zoveel mogelijk mee naar buiten te komen zodat het media-aandacht krijgt, alleen gaan ze heel waarschijnlijk hun terrein maar weer eens verleggen.  Dus eerst camera's zou ideaal zijn mss, anders zijn ze weer met de noorderzon vertrokken!! :evil: Ook raad ik aan van mensen in de buurt, om een oogje in het zeil te houden. En sowieso voor iedereen, blijf aub steeds alert als je ergens een miauwtje hoort waar het niet thuis zou horen!!

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 21 september 2010 - 10:38

3elfje zei:

Ja het verhaal is ronduit schandalig!! Wij hebben sinds donderdag onze Meneltùr die van die plaats komt. Een super lief beestje alleen ook weer veel meegemaakt. Hij heeft schrik van het oppakken voor te knuffelen. Eens in je arm spint hij er nu op los maar je ziet dat het beestje een schrik heeft opgelopen. Was graatmager, vol vlooien en teken,.... inderdaad weer het zoveelste slachtoffer vanuit dat bos. De zaak word verder opgevolgd ;) want er is al een vaag vermoeden vanuit welke richting.
Daar gebeuren de meest afgrijselijke dingen met die beestjes, :evil: :evil: :r :r :r :r :r :r

Hebben jullie die prachtige noorse boskat opgevangen? Echt geweldig van jullie!

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#24 Geplaatst 21 september 2010 - 10:43

Ja die heeft hier zijn gouden mandje gevonden. Kan je lezen in topic van wie is wie, en zijn profieltje met fotoalbum :paw

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#25 Geplaatst 21 september 2010 - 10:54

vreselijk zeg!

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#26 Geplaatst 21 september 2010 - 10:59

Zou ik evt. kunnen helpen met voeding te schenken?
Heb hier nog veel zakken whiskas staan en aangezien Phoebe nu bijna helemaal is overgeschakeld op RC kunnen ze hier nog wel een tijdje blijven staan.
Ga wel nog eens moeten uitdokteren hoe ik het ginder krijg.

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#27 Geplaatst 21 september 2010 - 11:04

@ Lisje gewoon even berichtje sturen naar Wim . Die zal wel een regeling treffen. Je vind hem onder Bekijk profiel: Zottemsepoezenvrienden Alvast heel erg bedankt :paw

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 21 september 2010 - 11:13

Wat vreselijk om te lezen!

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 21 september 2010 - 11:18

Wat vreselijk weeral, aan een boom gebonden ? In een plastieken zak gestopt ? Dan is dumpen nog niet vreselijk genoeg, moeten ze er absoluut zeker van zijn dat de kat geen uitweg heeft :censored: :censored: :censored:
Geplaatste afbeelding

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 21 september 2010 - 11:34

Was het wel zo goed om het in de media te gooien? Nu heb je veel meer kans dat die mensen inderdaad hun terrein zullen verleggen.
Ik denk dat ik het stil had gehouden tot die mensen gepakt konden worden.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be