Spring naar inhoud

- - - - -

Wie dumpt tientallen raskatten in bos?

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
Guest_Zottemsepoezenvrienden_*

#31 Geplaatst 21 september 2010 - 11:40

Bedankt voor jullie massale reakties. Naar aanleiding van de gedumpte kittens hebben we dit ook in de media aangebracht. Vandaag staat er een artikel in Het Nieuwsblad. De reactie vond dan ook dat het niet regionaal maar nationaal mocht gepubliceerd worden.

Grz. :d :d :d

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 21 september 2010 - 11:41

Weer zo'n vreselijk verhaal. :(

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#33 Geplaatst 21 september 2010 - 11:41

top nieuws Wim!! :thumb: :dancer:

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#34 Geplaatst 21 september 2010 - 11:44

Ok hier de link naar het artikel in het nieuwsblad :   Het Nieuwsblad - Gemeente Sint-Lievens-Houtem: Wie dumpt tientallen raskatten in bos?

Bewerkt door 3elfje, 21 september 2010 - 11:45.

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 21 september 2010 - 11:46

Ik heb de nieuwsbrief niet helemaal gelezen, kan daar niet zo goed tegen. :cry: :cry: Ik ga vanavond een centje overschrijven, alle kleine beetjes helpen. Ik snap niet hoe mensen dit kunnen doen! Vastbinden, achterlaten in plastieken zakken... allé hoe kan je dat nu als mens? :censored: :evil: :evil:

Sas
Sas
  • 76 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 21 september 2010 - 12:22

Ik heb zonet de nieuwsbrief gelezen...het is gewoonweg onbegrijpelijk hoe mensen zo wreed kunnen zijn!!!

Ik kan jullie niet helpen door een katje op te vangen, maar ik wil wel een kleine financiële bijdrage leveren...

wea
wea
  • 6.044 berichten
  • 5 katten

#37 Geplaatst 21 september 2010 - 13:47

Diegene die willen helpen om zulke praktijken moeilijker te maken door de nodige wetsveranderingen te vragen:

Voorstel castratieplan FOD Petition

dit zijn het soort toestanden waarvan we willen dat ze verdwijnen door:
1) alleen open katten bij fokkers (ook occasionele fokkers mogen open katten hebben)
2) registratie van alle fokkers (ook bij occasionele fokkers, MET begrip en aanpassing voor hun occasionele aard van de fok)
3) meldingsplicht van elk nestje binnen 5 dagen
4) meldingsplicht van elk overleden kat/kitten met doodsoorzaak vastegesteld door DA
5) meldlijn voor niet gecastreerde katten
6) controle door overheid op meldingsplicht

en dan zou het moelijker moeten zijn in de toekomst voor deze barbaren...

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 21 september 2010 - 14:00

Wat een barbaren zeg... :misselijk:
Ben blij dat er nog mensen zijn die zich over de beestjes ontfermen.

Geplaatste afbeelding

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 21 september 2010 - 14:10

Trouwens, dit topic heet "wie dumpt tientallen raskatten in een bos?", maar raskat of niet, kittens/katten mishandelen (vastbinden etc) is een gruweldaad!

Geplaatste afbeelding

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#40 Geplaatst 21 september 2010 - 18:43

Louise zei:

Trouwens, dit topic heet "wie dumpt tientallen raskatten in een bos?", maar raskat of niet, kittens/katten mishandelen (vastbinden etc) is een gruweldaad!

Ik had de kop van het artikel overgenomen uit het nieuwsblad .

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#41 Geplaatst 21 september 2010 - 18:48

Ik heb ze vandaag op Studio Brussel gehoord, deze namiddag, hoe meer aandacht, hoe beter ...

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#42 Geplaatst 21 september 2010 - 18:52

:thumb: :thumb: :thumb: That's the way  and the spirit !!

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#43 Geplaatst 21 september 2010 - 18:55

Bedoeling van de publicatie was vooral om publieke reacties los te weken. En om de politie te dwingen iets te doen. Als de publieke opinie zich moeit komt er altijd een stroomversnelling. De kans dat zij hierdoor "verdwijnen" of "verkassen" is gering. De pakkans is nog te klein op dit moment. Fase "nul" van het onderzoek.
Maar het kan niet dat de overheid niets doet, terwijl er nochtans een zwerfkattenbeleid is in Zottegem !!!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 21 september 2010 - 19:02

:( :( :(
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

#45 Geplaatst 21 september 2010 - 19:15

Beste kattenvrienden,
Graag willen wij jullie melden dat bepaalde citaten niet vermeld staan in het bewuste artikel. Wij hebben duidelijk aangeklaard dat dit probleem zich niet ENKEL in Sint Lievens Houtem voordoet maar op verschillende plaatsen in Vlaanderen. Ook dat wij niet de ENIGE vereniging zijn die zich dagelijks en vrijwillig bezighouden met gedumpte kittens. Het was zeker niet de bedoeling om ONS in het daglicht te stellen maar het probleem aan te kaarten. :) :) :)
Wij willen ook langs deze weg IEDEREEN BEDANKEN voor de steun.