Spring naar inhoud

- - - - -

Wie dumpt tientallen raskatten in bos?

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#46 Geplaatst 21 september 2010 - 19:39

Ik hoop dat de dader(s) snel gevonden zullen worden en zware straffen zullen ondergaan :evil:

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#47 Geplaatst 22 september 2010 - 09:44

YvVanRoyen zei:

Bedoeling van de publicatie was vooral om publieke reacties los te weken. En om de politie te dwingen iets te doen. Als de publieke opinie zich moeit komt er altijd een stroomversnelling. De kans dat zij hierdoor "verdwijnen" of "verkassen" is gering. De pakkans is nog te klein op dit moment. Fase "nul" van het onderzoek.
Maar het kan niet dat de overheid niets doet, terwijl er nochtans een zwerfkattenbeleid is in Zottegem !!!
Hopelijk verhuizen ze dan inderdaad niet gewoon naar ergens anders... Het probleem zal niet opgelost zijn als er ineens geen katjes meer gevonden worden op de bekende plaatsen, maar pas als de daders gepakt worden.... Ik duim, het is nodig :(

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#48 Geplaatst 22 september 2010 - 22:36

Harteloze mensen zijn dat, opsluiten in een doos en de sleutel verweg gooien. Hopelijk vatten ze eindelijk die daders eens. :evil:

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#49 Geplaatst 23 september 2010 - 15:25

ramses zei:

Heb sinds gisteren ook weet van een asiel in R-Dam waar er 10 sphynxen zijn binnen gebracht ze komen van bij een fokker :o :o :o

Welk asiel in Rotterdam (volgens mij zijn er meerdere toch?) Vrienden van ons willen graag een sphynx herplaatsertje.

Guest_Zottemsepoezenvrienden_*

#50 Geplaatst 23 september 2010 - 16:17

Lieve mensen,
Bedankt voor jullie massale reactie. Tot onze spijt moeten we melden dat er gisteren opnieuw 2 katjes gedumpt zijn. Benedicte (één van onze opvangmama's) heeft zelfs eergisteren n.a.v. ons interview in de krant 4 kittens moeten gaan halen in Waasmunster, als ze ze niet ging halen zouden ze door de heer des huizes afgemaakt worden, hij was zelfs heel bot en hij had afgesproken aan de kerk in Waasmunster om zeker zijn adres niet te achterhalen. Hoe erg is het toch gesteld met onze maatschappij, maar ze zijn nu in goede handen en de eerste stortingen lopen binnen. Onze hartelijke dank voor de mensen die ons willen helpen.
Nadine,
Voorzitster zottegemsepoezenvrienden :( :( :(

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#51 Geplaatst 23 september 2010 - 16:25

Ach wim hoe erg weer!! Waren het katjes uit een eigen nestje? Hoe oud deze keer? grrrrrrrr :evil: :evil:

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 23 september 2010 - 16:28

Zottemsepoezenvrienden zei:

Lieve mensen,
Bedankt voor jullie massale reactie. Tot onze spijt moeten we melden dat er gisteren opnieuw 2 katjes gedumpt zijn. Benedicte (één van onze opvangmama's) heeft zelfs eergisteren n.a.v. ons interview in de krant 4 kittens moeten gaan halen in Waasmunster, als ze ze niet ging halen zouden ze door de heer des huizes afgemaakt worden, hij was zelfs heel bot en hij had afgesproken aan de kerk in Waasmunster om zeker zijn adres niet te achterhalen. Hoe erg is het toch gesteld met onze maatschappij, maar ze zijn nu in goede handen en de eerste stortingen lopen binnen. Onze hartelijke dank voor de mensen die ons willen helpen.
Nadine,
Voorzitster zottegemsepoezenvrienden :( :( :(

Nadine, Wim,
Vind ik ergens foto's van de kittens? Als mijn dochter volgende week dan iets weet en het zou positief zijn, dan kan ik meteen foto's laten zien.
Dat is zooooo verschrikkelijk. Die mensen zouden alle plagen van de wereld over zich moeten krijgen. Ik hoop dat het gezegde "loontje komt om z'n boontje" af en toe nog gebeurt! :evil:

Bewerkt door veerlevs, 23 september 2010 - 16:29.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#53 Geplaatst 23 september 2010 - 16:39

wea zei:

allé mensen zeg.... dat mensen zoeits kunnen doen!!!!!

dat zij nda nwsl raskatten die ze niet verkocht krijgen... :censored: :censored: :censored:
Ik had al horen zeggen dat zoiets gebeurt, maar nooit echt zelf gehoord. Dit is eerlijk gezegd ook de reden dat het FWF in haar voorstel zegt dat alle kittens binnen 5 dagen gemeld moeten worden. Om dit tegen te gaan. En als kittens toch sterven daarna moet dat ook gemeld worden met een doodsoorzaak door een DA. dat is niet waterdicht, maar toch een begin om zulke toestanden tegen te gaan.

kunnen ze gene cameras hangen? in een reality reeks van australie hingen ze in zo'n geval verborgen cameras. maar dit is B zeker....

Ik ken zelfs een plaats niet ver van het beruchte asiel waar zoiets gebeurd is. Dierenwinkel is verplicht gesloten, 10-tallen raskatten en kruisingen zwerven er rond. Herriner je je die schuwe langharige Noorse Boskat niet meer in het asiel, ongelooflijk mooi beest, maar helaas te verwilderd. Was zo'n kat die in een vangkooi van particulier zat en die ik naar het asiel had gebracht, omdat anders de kat diende als Roofvogelvoer!!!!!
Deze zomer ben ik er nog 2 kittens gaan ophalen!

Bewerkt door griffel1977, 23 september 2010 - 16:44.

#54 Geplaatst 23 september 2010 - 16:39

3elfje zei:

Ach wim hoe erg weer!! Waren het katjes uit een eigen nestje? Hoe oud deze keer? grrrrrrrr :evil: :evil:
Dag Elfje,
Het is Nadine deze keer, het is inderdaad van hun eigen kat die ze niet willen steriliseren, ze staan op de website, als Donald, Amedee en Daisy.
Eentje zijn ze gisteravond al komen halen. En dan nog twee die weer in het bosje gedumpt zijn, een rostje en een schildpadkatje, waren totaal uitgemergeld en zaten vol vlooien, maar met zo'n super opvangmama als Benedicte, zijn ze ondertussen al goed aan het spelen. Gisteren en vandaag stond er opnieuw een interview in de krant : nu "Het Laatste Nieuws". Maar we hadden de journalist gevraagd om in de krant te zetten, dat de dumpers eventueel anoniem contact met ons zouden opnemen, want we hebben nu inderdaad schrik dat de dumpers hun plaats zullen verleggen. Wij gaan door en zullen ons blijven inzetten om deze sukkelaartjes allemaal te helpen.
Lieve groetjes,
Nadine

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#55 Geplaatst 23 september 2010 - 17:16

Hey Nadine,

Wat erg alweer . Heb ze net gezien, zo leuke kittens ! Je word toch misselijk van zulke mensen :evil: :evil: :evil:  Misschien toch proberen een verborgen camera te versieren .  Dikke pluim voor jullie alweer en benedicte.  En ben blij dat het initiaief van wat meer ruchtbaarheid eraan te geven zoveel positieve reacties heeft teweeggebracht! Jullie verdienen het!
Heb je de foto's nog gezien van Meneltùr? Heb nu ook terug filmpje geplaatst onder topic mega reuzefun! Hij doet het heel goed en is superlief! :thumb:

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#56 Geplaatst 24 september 2010 - 08:42

Nadine, Wim, we gaan proberen jullie te helpen ....kan je me even een mailtje sturen AUB? Is beetje lang om uit te smeren hier in een reactie. Denk dat er, met wat wij bezig zijn, misschien nog wat meer aandacht kan aan besteed worden. We hebben trouwens één en ander om jullie te helpen met de kittens en poezen kittenmelk (is besteld dus nog niet binnen maar normaal dit weekeinde hier), flesjes, droogvoer..kan dat al wat helpen?)
Als het je wat zegt: mail me gewoon even, ok?

Groetjes, Ingrid

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#57 Geplaatst 24 september 2010 - 08:53

word er ziek van! dat mensen zoiets kunnen doen! echt die moet ik niet tegen komen! :censored: walgelijk zijn ze gewoon!

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 24 september 2010 - 09:05

Het kotsen staat me nader .... :evil:
In vieren delen die mensen :evil:

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#59 Geplaatst 24 september 2010 - 09:35

Ik heb nog een ongeopende zak rc kitten staan van 4 kg als jullie intresse hebben

Guest_raaslastso_*
Guest_raaslastso_*

#60 Geplaatst 24 september 2010 - 10:36

Erg, geen woorden voor. Enkele weken geleden werden bij ons ook twee jongsters gewon afgegeven met demelding dat we kattenvrienden zijn en wel wisten wat te doen. Eentje ervan bleek zelfs hoogzwanger te zijn. Sorry, maar soms wordt er toch echt niet gedacht aan het feit dat het hier gaat om levende wezens. Dan denk ik direct aan ons mensen (wij zijn trouwens ook maar dieren laat ons onszelf niet te superieur voelen). Wat zouden wij ervan vinden dat kinderen zomaar ergens in een bos of weet ik veel, gedumpt woden. Het is toch echt te veel voor woorden. Het blijft dierenrijk en mensDOM!