Spring naar inhoud

- - - - -

word ik nu echt zot?

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
akiray
akiray
  • 341 berichten

#1 Geplaatst 21 september 2010 - 14:21

Het begint hier echt de spuigaten uit te lopen met al mijn problemen. In mijn hoofd is het al een chaos, door mijn add en ADHD.
Maar ik heb veel persoonlijke en relationele problemen nu.

MAar wat er bij mij nu echt een teken is dat ik zot aan het worden ben:
Wel ik heb in augustus bij Lidl een stoomreiniger gekocht met strijkijzer.
Zo'n kinalgeel toestel.
De strijkijzer is nog in de doos maar is al wel geopend.
ik heb voor mijn vakantie eventjes uitgetest voor de ramen te poetsen

Nu vlak voor de vakantie wou ik ermee strijken en vond ik het toestel en het strijkijzer niet.
Nu had ikniet veel tijd dus snel mijn oud strijkijzer bovengehaald
Vandaag wil ik poetsen Knalgele machine niet te bespeuren. Strijkijzer niet te bespeuren. Enkel de steel met het vloerstuk staat hier tegen de muur in het waskot??????????????????????????????

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#2 Geplaatst 21 september 2010 - 14:30

raar :onzeker: Rustig blijven en kamer per kamer bekijken.

Een heel goede tip voor je add is dit boek lezen, heeft mij ook heel goed geholpen.

Opgeruimd Leven Met Adhd  |  Judith Kolberg & Kathleen Nadeau  |  9789057122446 - Cosmox

Guest_Caet_*
Guest_Caet_*

#3 Geplaatst 21 september 2010 - 14:42

Moet eigenlijk dringend naar de psychiater om eens eindelijk voor goed een diagnose te hebben, ja of neen.

Maar ja, ken het gevoel van je, da's zo :trance: :trance: :censored: !
Waarom kan ik nu eens :censored: niet eens :censored: normaal doen zoals alle :censored: anderen?! En dat vloeken doe ik nu eens als ik het leuk vind! :p

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#4 Geplaatst 21 september 2010 - 14:45

Caet zei:

Moet eigenlijk dringend naar de psychiater om eens eindelijk voor goed een diagnose te hebben, ja of neen.

Maar ja, ken het gevoel van je, da's zo :trance: :trance: :censored: !
Waarom kan ik nu eens :censored: niet eens :censored: normaal doen zoals alle :censored: anderen?! En dat vloeken doe ik nu eens als ik het leuk vind! :p

Ik heb vorig jaar (of is het nu 2 jaar geleden) testen laten doen bij een psychologe. En daaruit bleek dat ik add heb.
En sinds ik dat weet, heb ik ook een verklaring voor mijn anders zijn, doen en denken.

Dus een hele opluchting, mijn raad: ga voor de testen.

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#5 Geplaatst 21 september 2010 - 15:07

wat is ADD?
allesinds, rustig blijven en kamer per kamer afzoeken, ook ik denk dat ik af en toe zot word ;)

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#6 Geplaatst 21 september 2010 - 15:08

katy zei:

wat is ADD?
allesinds, rustig blijven en kamer per kamer afzoeken, ook ik denk dat ik af en toe zot word ;)

hetzelfde als adhd, maar dan zonder hyperactief te zijn.

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#7 Geplaatst 21 september 2010 - 15:08

Lies zei:

hetzelfde als adhd, maar dan zonder hyperactief te zijn.

hoe kan je dan beide hebben? :s

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#8 Geplaatst 21 september 2010 - 15:28

katy zei:

hoe kan je dan beide hebben? :s

Attention deficit disorder - Wikipedia

ADHD - Wikipedia

Guest_Caet_*
Guest_Caet_*

#9 Geplaatst 21 september 2010 - 15:33

Een wisselvorm tussen ADD en ADHD.
ADD is hypersloomheid, toch in hoe je doet, vanbinnen daarentegen is't echt zo druk :trance: , je gewoon NIET kunnen concentreren.
ADHD is hyperactiviteit, vliegt van't ene naar het andere.

De wisselwerking is hyperactief hypergek :p

Maar denk dat, om die beschrijving te snappen, je zelf ook al lichtjes ADD moet hebben. :x
Laat het maar zo zeggen: als ik met iets begin, dan vlieg ik van't ene naar het andere, zonder iets af te werken - ik begin te kuisen, zie opeens wat was liggen, doe de was naar beneden, zie de stofzuiger, stofzuig de living, kom in de keuken en zie dat de keukenkasten eens mogen gepoetst worden, ga in de keukenkast naar de Ajax zoeken, maar doe eerst ALLE andere kasten open dus kom ik iets tegen om cake te maken, dus begin ik maar aan de cake, als die in de oven zit, denk ik aan mijn email, ga naar mijn computer en zit daar tegen de avond nog, met alle gevolgen van dien voor de cake..,
Maar tegen dat ik met iets begin... :onzeker: en dan soms kan ik gewoon echt mij concentreren op één iets en moet alles wijken. Zoals computeren. :(
En da's leuk hoor, maar ook echt vervelend.

Guest_Caet_*
Guest_Caet_*

#10 Geplaatst 21 september 2010 - 15:34

En nog zoiets is dat ik veels te veel schrijf (en dat er geen samenhang in zit) en dat ik alles moet opzoeken dat ik niet weet. :censored:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#11 Geplaatst 21 september 2010 - 15:43

Caet zei:

ADD is hypersloomheid, toch in hoe je doet, vanbinnen daarentegen is't echt zo druk :trance: , je gewoon NIET kunnen concentreren.

Maar denk dat, om die beschrijving te snappen, je zelf ook al lichtjes ADD moet hebben. :x
Laat het maar zo zeggen: als ik met iets begin, dan vlieg ik van't ene naar het andere, zonder iets af te werken - ik begin te kuisen, zie opeens wat was liggen, doe de was naar beneden, zie de stofzuiger, stofzuig de living, kom in de keuken en zie dat de keukenkasten eens mogen gepoetst worden, ga in de keukenkast naar de Ajax zoeken, maar doe eerst ALLE andere kasten open dus kom ik iets tegen om cake te maken, dus begin ik maar aan de cake, als die in de oven zit, denk ik aan mijn email, ga naar mijn computer en zit daar tegen de avond nog, met alle gevolgen van dien voor de cake..,
Maar tegen dat ik met iets begin... :onzeker: en dan soms kan ik gewoon echt mij concentreren op één iets en moet alles wijken. Zoals computeren. :(

Weet je waar ik veel last van heb :onzeker:
Alle onafgewerkte taken. Zo moet ik meerdere keren opnieuw afwaswater nemen omdat het weer koud werd.

Wat ik nu wel doe ik mij concentreren per ruimte. Als ik poets doe ik echt alles kamer per kamer, anders heb ik op het einde van de dag een nog grotere chaos dan ervoor.

Maar die boek die ik aanraadde is echt goed. Ook makkelijk om te lezen voor een ADHD-er

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 21 september 2010 - 15:47

Caet zei:

Ah dat herken ik best, ik kan ook van die periodes hebben... niet altijd even  handig dat...
O:)

Geplaatste afbeelding

Guest_Caet_*
Guest_Caet_*

#13 Geplaatst 21 september 2010 - 15:54

Kamer per kamer probeer ik ook. En da's zo'n goed voornemen, hé en je weet dat het ook zo moet! Maar dan heb je bv geen dweil bij je en moet je naar een andere kamer om er ene te gaan halen ...

AARGH! :trance:

Dus maar eens dat boek gaan halen. :)
Ik haat het dat ik weet wat ik moet doen, maar het gewoon niet doe.

akiray
akiray
  • 341 berichten

#14 Geplaatst 21 september 2010 - 18:12

Caet, je beschrijft mij echt goed.

:goofy:

en dat boek heb ik in huis. het is echt een aanrader.
Het probleem bij mij is dat ik ook fibromyalgie en cvs heb
Wat de innerlijke strijd nog moeilijker maakt omdat ik normaal van hier naar daar vlieg in mijn chaotizche manier, maar dat ik dit fysiek niet meer aankan. En ik wil de heletijd bezig zijn maar kan het niet
Ik lig in bed fysiek onderdoor en van mijn hoofd moet ik nog zoveel doen en het gaat gewoon niet.

akiray
akiray
  • 341 berichten

#15 Geplaatst 21 september 2010 - 18:16

oh ja die kamer per kamer zoeken heb ik al 3 keer gedaan maar ik heb hem uiteindelijk toch zien staan. Gewoon in het waskot, alleen het strijkijzer nog niet