Spring naar inhoud

- - - - -

Minoes haar kale plekken..

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 22 september 2010 - 00:21

Na wat vragen over de kale plekken van Minoes, in mijn topic in de koffie hoek, ga ik dat maar even hier neer zetten.

Minoes heeft dus kale plekken in haar vacht aan beide zijkanten en zo rond haar staart.

ik maakte me daar uiteraard zorgen om, en heeft de da gemaild, die mailde dan ook terug dat hij haar graag wilde zien.

Aan de plekken te zien, dacht hij niet dat het een schimmel was, maar meer een hormonen kwesty van na de operatie, daar kon hij wel wat voor geven, maar omdat er hier in korte tijd twee loge's geweest zijn, eerst een maand een poes , en daarna 18 dagen een duitse herder pup, wilde hij eerst uitsluiten of het niet van de stress zou kunnen komen, ik vertelde dat juist Minoes geen vrees had van de hond en juist de hond opzocht, kon het toch stress zijn.

Dus afgesproken is dat Minoes nu eerst rust krijg in huis, geen veranderingen meer, ook geen visite die hun hondje mee mogen nemen, en dan kijken of het verbetering opleverd, ook is aanbevolen om op ander voer te gaan door de da, hij zei of hills of rc , wij vertelde dat we al lange tijd aan het denken waren om over te gaan op cb , hij zei toen, gelijk doen..

Over twee weken moeten we mailen naar de da, hoe het er mee staat of wij verbetering zien, en zoniet dan terug en dan gaan we verder onderzoeken en word er ook een kweek gemaakt op schimmel , alhoewel hij dat naar de plekken te zien uitsluit.

Mochten wij binnen die twee weken andereranderingen zien die niet goed zijn, moeten we eerder terug komen.

Hier een foto van de plek..

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 22 september 2010 - 00:41

Hopelijk gaan ze weer snel weg! Ik heb het gevoel dat er hier eentje nog eens extra hard verwend zal worden ;)

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 22 september 2010 - 06:31

Stress lijkt mij een logische verklaring.

:hug:

Nashota
Nashota
  • 17.977 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 22 september 2010 - 07:24

Stress zou heel goed kunnen, het is voor ons niet altijd zichtbaar wanneer de poes het niet naar haar zin heeft, het is dus heel goed mogelijk dat de 2 logeetjes die er in korte tijd bij jullie waren haar toch niet zo goed bevallen zijn.
Hopelijk is het geen schimmel, en knapt ze snel weer op :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#5 Geplaatst 22 september 2010 - 07:33

Bij schimmel zouden de kale plekken ronder van vorm zijn en er zouden heel wat schilvertjes op de plekken en errond te zien moeten zijn.
Als ik ze zo zie denk ik ook eerder aan een stress reactie.
Effe de kweek afwachten ... goed van je DA dat hij die laat doen ... beter alles laten onderzoeken dan iets niet en dan blijkt het toch dat ene dat niet onderzocht werd te zijn.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 22 september 2010 - 08:29

Van stress zou het wel eens kunnen zijn want mijn schoonouders als zei op reis zijn dan heeft hun kat ook kala plekken en dat is van de stress als ze dan terug zijn dan komen die haren gelijdelijk terug.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 22 september 2010 - 10:05

Ik denk ook stress

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 22 september 2010 - 13:18

Ik denk ook stress Janet ,ik hoop voor jou dat Minoes vlug in orde is en dat haar vacht snel weer mooi is . Veel succes :geluk:

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 22 september 2010 - 14:00

:geluk: :geluk: :geluk: , hopelijk staan er snel weer haartjes op de plekken.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 24 september 2010 - 16:29

Hé janet ik lees nu pas dit topic, Minoes heeft idd zoals hierboven gezegd stress. Er zijn een paar logé's geweest bij je thuis en sommige katten verdragen dat zo goed niet. Laat het wat rusten geeft ze haar vertrouwde dingen en eten, het zal wel goed komen. :rub:

Guest_Ella_*
Guest_Ella_*

#11 Geplaatst 24 september 2010 - 16:56

Hopelijk heeft ze snel der mooie vacht weer terug! Wat is trouwens CB?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 24 september 2010 - 23:11

Ella zei:

Hopelijk heeft ze snel der mooie vacht weer terug! Wat is trouwens CB?

CB is carnibest, rauwvoer. :) Kan je in een worstvorm kopen in speciale dierenwinkels.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 24 september 2010 - 23:14

Volgens mij is dat ook puur strees door die logees hoor!!
Laat haar nu maar een tijdje bekomen, wedden dat het snel weer goedkomt!?!!