Spring naar inhoud

- - - - -

Wat doen jullie zoal op een dag????

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#1 Geplaatst 22 september 2010 - 10:44

volgens mij is er nog niet zo'n topic dus bij deze :) .

Ik ben vanochtend om 7u opgestaan heb toen eerst de vaatwasser uitgepakt, toilet gekuist en de kattenbakken gedaan en stof gezogen.
Toen ontbijt gemaakt voor de kindjes en mijzelf.
Dan de kindjes aankleden en klaar maken voor school.
Op de fiets naar school gebracht, toen op school gebleven om de appeltjes te schillen voor heel de kleuterschool want het is woensdag fruitdag.
Dan ben ik naar huis gegaan en heb gewerkt aan het adressenboekje voor de school, is nu klaar en kan ik morgen laten drukken.
Om 12,15u ga ik de meisjes weer uit school halen, heb beloofd om tosties te maken.
om 14u moeten we weer bij de turnles zijn.
om 15u haal ik ze daar weer op
15,15u komt er een vriendje voor Raisa deze keer.
Dan eten koken, kindjes in bad doen en dan mogen ze naar bed :)
en s'avonds ben ik mooooeeeee :ha

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 22 september 2010 - 14:19

Ik ben deze ochtend om 6u opgestaan.Eventjes geknuffeld met de poezen en de honden.
Kattenbakken geruimd, eten gegeven aan de honden en poezen en vers water natuurlijk.
gaan wandelen met de honden, boterhammen klaargemaakt en met de fiets naar school( ik ben kleuterleidster)
In de klas met de kleuters gewerkt en geen seconde op mijn stoel gezeten
Deze middag terug met de fiets naar huis en eerst met de honden een half uurtje gewandeld.
Gegeten en gewerkt voor school
Nu (rond half 3) vertrek ik naar zoomart om natvoer voor de poezen en eventueel iets anders voor de beesies :d
Dan nog naar delhaize voor mezelf!
Om half 5 heb ik een afspraak bij de DA voor de tweede spuit voor poezels (ze zijn vandaag 12 weken) en ik neem één van de honden mee want dit weekend moest ik met hem naar DA van wacht en wil hem nog even laten checken.
Als ik terug ben, beneden nog stofzuigen en dweilen
Dan met de honden wandelen
Eten klaarmaken en ik hoop (maar vrees ervoor) dat ik naar het journaal kan kijken van 19u en dan doe ik niks meer

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#3 Geplaatst 22 september 2010 - 14:47

ik ben deze ochtend opgestaan om 6u30 samen met mijn vriend.
Ik heb de katten eten gegeven en de kattenbak leeggemaakt.
Ik heb het brood gesneden en thee gezet.
Dan ben ik lekker met mijn ventje in de zetel gekropen om te ontbijten (smorgens zitten wij nooit aan tafel :oops: )
Mijn vriend is dan om half 8 vertrokken naar het werk.
Ik heb de was uitgehaald, en in de droogkast gestoken.
Het afwasmachine leeggemaakt en nog een beetje ingeladen.
Ik heb mij gedouched en aangekleed.
Daarna de slaapkamer opgeruimd (bed opgedekt, venster open gezet, mijn ventje zijn sokken in de was gegooid :x )
Dan ben ik beginnen swifferen overal.
Ik ben langsgeweest bij een vriendin, waar ik een tijdje heb gezeten.
Toen heb ik voor mezelf wat eten gemaakt.
Ik heb wat op de pc gezeten en nu sewes ga ik werken van 16u tot ...

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 22 september 2010 - 14:52

Ik ben om half 7 opgestaan, de katten uit de slaapkamer gejaagd zodat het raam open kon en de slaapkamer en het bed wat konden luchten. Mijn kleren voor vandaag uitgezocht en de badkamer ingedoken. Olivier gaf ondertussen de konijnen hun dagelijkse groenten en rauwvoer aan de katten. Daarna samen het ontbijt klaargemaakt, ontbeten, het bed opgemaakt en het slaapkamerraam terug gesloten. Nadat ik mijn spullen voor het werk bij mekaar gezocht had, ben ik eerst langs het appartementje van xantippe gegaan om Boo’ke en Samaya eten en een knuffel te geven.
Om 8u ben ik op mijn werk toegekomen. Om 12u had ik middagpauze, en ben ik even gaan wandelen in de stad om van het mooie weer te genieten. Om 12u30 terug aan het werk en dit tot ongeveer 16u15 vandaag, want dan neem ik de bus naar het zwembad om een 20-tal baantjes te gaan zwemmen. Op weg naar huis ga ik eerst langs het appartementje van xantippe om Boo’ke en Samaya te verzorgen. Dan naar huis: stofzuigen en snelsnel met een dweil over de laminaat heen (want zeker met de zon die nu binnen schijnt, geeft het met de stoffige kattenpootjes en dergelijke anders de indruk dat het al lang niet gekuist is geweest); koken – eten – afwassen en daarna even met Olivier de auto in richting Oud-Heverlee om naar een huis te gaan kijken. Als we daarvan thuis zijn, is het tijd om mijn eigen diertjes te verzorgen, waarna mijn kaarsje wel uit zal zijn en ik nog heel even in de zetel ga neerploffen met de katjes erbij… Misschien de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van House kijken die maandagavond in Amerika op tv was. :)
Rond 23u kruip ik dan mijn bedje in waar ik nog een half uurtje zal liggen lezen (als ik niet te moe ben) voor het licht uitgaat en ik mijn oogjes sluit tot morgenochtend.

Geplaatste afbeelding

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#5 Geplaatst 22 september 2010 - 20:08

Amaai, iedereen staat hier vroeg op, doet aan sport of gaat fietsen (naart werk) of wandelen... ik durf mijn dag hier bijna niet neerzetten... :oops:

Ik ben opgestaan om 08.30 uur :oops:
heb eerst mn vriend de deur uit geholpen (hij staat altijd net iets té laat op :) ) en toen de slaapkamer wat opgeruimd, alles wat opengezet om te luchten enzo...

kattenbak leegmaken, eten gegeven aan de katjes, wat gespeeld met ze, koffie gezet voor mezelf en de kippetjes eten gegeven. Dan een ontbijtje met een beetje leesvoer (ik ontbijt graag opt gemak) en dan mij gedoucht en klaargemaakt.

Om 10.30 kwam ik toe opt werk (met de auto en ik werk op 4 km afstand maar anders was ik te laat geweest :oops: ). Ben in de namiddag een uurtje naar de multiculturele markt hier in de buurt gegaan met een collega omdat we stof nodig hadden voor onze les retouches. Omdat we geen stof vonden hebben we dan maar een bolletje ijs gegeten :h om niet helemaal voor niets weg te zijn geweest :x

Om 18.00 uur ben ik bij ons mama gaan eten (doen we 1 keer per week) en om 19.00 uur ben ik terug naar het werk gegaan. Nu zit ik hier nog en voor de eerste keer deze maand ga ik hier niet tot minstens 22.00 uur zitten :cheer:
maar ga ik binnen een dik half uur naar huis om daar misschien een warm badje te nemen en dan heel zeker in de zetel te ploffen bij de poezels en mijn vriend met de laptop of een boek erbij...
Als ik dat wil klaarspelen moet ik nu wel afronden en KS sluiten O:)

Ik vind dit trouwens een leuk topic!!! :duim:

Bewerkt door Sarina_, 22 september 2010 - 20:10.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#6 Geplaatst 22 september 2010 - 20:48

*denk heel hard na* Wat deed ik vandaag alweer?

Om 6u15 opgestaan (ja heel vroeg voor iemand die zich niet moet verplaatsen om te gaan werken) Dan koffie gezet, katten eten gegeven, en mij in de zetel voor de "tot de ochtend kan u kijken naar een herhaling van het journaal" met mijn tas koffie en ontbijt.
Dan mijn kleren bijeen gezocht en de katten ondertussen bezig gehouden. En dan mij gaan wassen.
Voor ik ga werken schep ik de kattenbakken en het konijnenhok altijd. Elmo zijn groentjes en hooi gegeven en gekeken of de katten nog genoeg brokken en water hadden.
Dan naar het werk gegaan.
Om 12u middagpauze, de afwas bij mijn bomma gaan doen (gaat hier moeilijk, want de afvoer is verstopt), de was opgeplooid, in een wervelwind opgeruimd, de kast onder de spoelbak leeggemaakt (voor als de loodgieter kwam) en gestofzuigd. Zo ergens tussendoor heb ik ook gegeten.
13u terug op het werk tot 15u30, toen kwam de loodgieter hier ook juist aan. Hij heeft enkel kunnen kijken naar de afvoeren en komt morgen terug.
Dan mij even op de zetel gelegd en mijn ogen dicht gedaan tot 16u45. Daarna aan de spaghettisaus begonnen. Opeens kreeg ik de klok in het oog en besefte ik dat ik onmiddellijk naar de kinesist moest vertrekken.
Na de kiné door gereden naar de winkel. Thuisgekomen en spaghetti gekookt en lekker gegeten.
Dan ben ik begonnen aan mijn aanmeldingsforumulier voor de opleiding. De katten binnen geroepen en Elmo in zijn hok gezet.
Nu lig ik op de zetel en ga ik nog wat tv kijken voor mijn bedje mij roept.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 22 september 2010 - 20:55

om 8u opgestaan, zoon aangekleed en naar school gebracht, kitten met spoed naar de da gebracht, terug naar school zoon effe uitwuiven voor die binnenging, naar huis omdat er iemand 4 kittens kwam halen (een andere opvangmama), naar school tegen 11u, ben leesmama, 12u school uit, naar huis en wat eten, namiddag 2uurtjes geslapen omdat ik 's avonds heel laat werk, dan met zoon naar speelgoedwinkel, naar huis gras afrijden, eten maken, alle benches poetsen en katjes verzorgen, binnen nog wat opruimen en dan weer gaan werken tot.......

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 22 september 2010 - 21:03

Ik ben op 9 uur opgestaan. Dan gaan douchen, aankleden en eten. De vogeltjes hun drinken was bijna op dus dat heb ik bijgevuld. Hun eten heb ik ook ineens bijgevuld. Dan het licht van mijn aquarium aangestoken. Ik moet echt de timer er eens terug tussen steken maar ik weet niet hoe dat ding werkt :oops:
Om 10u25 stond ik te wachten op de bus om naar Antwerpen te gaan. Daar nam ik om 11u32 de trein naar Sint-Niklaas. Tegen 12u45 begon de les agro economie. In de voormiddag had ik lekker geen les vandaag :p
Zo rond 15u15 was de docent het beu om les te geven en wij waren het beu om stil te zitten, dus hij liet ons vertrekken :x
Tegen 17u arriveerde de trein terug in A'pen. Ik ben toen even een bezoekje gaan brengen aan papa zijn werk. Daarna zijn we samen naar huis gegaan.
Dan hebben we croques gemaakt en nu zijn we 'The inconvenient truth' aan het kijken. Of tenminste, de rest van het gezin is aan het kijken want ik zit op de laptop :catangel
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#9 Geplaatst 22 september 2010 - 21:04

Vroege vogels hier :trance:
Ik ben opgestaan om half 9 en dadelijk de poezeltjes eten gegeven (als ik da nie direct doe vermoorden ze mij denk ik). Dan heb ik een tasje koffie gedronken tesamen met mijn nicotineverslaving... Dan heb ik een paar sneetjes van dat chocobrood gegeten (in carrefour nu en heeeel lekker, gelijk krentenbrood ma met chocobollekes dan). Toen mijn eten gezakt was het ik de drie kattenbakken geledigt (de bolletjes toch niet helemaal). Dan heb ik mij in de zetel gezet en gewacht tot ik nieuws kreeg van de dierenwinkel ivm mijn bestelling. Ze gingen leveren vandaag... Na 3uur wachten werd ik het moe en belde ik naar de winkel... GESLOTEN!!! GRRRR
Dan heb ik de pc aangevlamd en op hun website een gsm nr gevonden, Ze waren me dus vergeten, gewacht voor niks. Ze beloofde me morgen te leveren (zo een playpen = een soort 6hoekig parkje voor kittens) Ben eens benieuwd.
Dan ben ik naar de carrefour gegaan, nog zo een chocobroodje gaan halen mits dat ferm in de smaak viel.
Even later heb ik pc terug opgezet, en KS doorgelezen op portaal... daarna facebook, email...enzovoort. Dan heb ik nog eens de bolletjes uit de kattenbakken gehaald en besloot ik vandaag nog te poetsen ipv morgen. Het moet hier netjes zijn tegen zaterdag, knuffelbezoek!!! (leen, silke en emelie komen, ook tesamen met de kittens tristan en isolde die ik eventjes ga opvangen). Na het poetsen ben ik hierlangs een frietje gaan halen met konijnensaus. kwartiertje geleden nog eens pc op dus (pfff denk dat ik verslaafd ben HAHAHHA). Verder zal ik nie meer veel doen vandaag...alleen nog duimen dat die madam morgen komt met mijn bestelling... :louche:

Heb nie veel gedaan, maar toch is de dag omgevlogen :LOL: THAT'S IT!!!

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 22 september 2010 - 21:05

mijn dagen zien er vaak verschillend uit maar een dag als vandaag , niet gewerkt maar ik sta om 7u30 altijd op, ik douche, kleed me etc,
ik doe de kattenbak ronde, geef de nijnen buiten en binnen eten , en kijk hun hok na
ik ontbijt en drink een kofietje

vandaag kwam de buurman een paar klusjes doen
gestofzuigd en heel de namiddag gaan babysitten,
19u thuis,
kattenbak ronde terug
eten
lichaam rusten
voor het slapen gaan de nijnen nog een beetje bix geven
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 22 september 2010 - 21:12

Opgestaan om zeven uur gewekt door Atilla om te laten weten dat hij honger had.Zijn natte voeding klaar gezet en brokjes voor Babet en vers water.
Koffie gemaakt en corn flakes voor mij als ontbijt
De katten bakken leeg geschept en dan de badkamer in haar gewassen en gedoucht .
Rond 9.30 uur boodschappen gedaan met de fiets het was lekker weer thuis rond half elf alles in de kasten gezet .
De bedden verschoont en de lakens en hoeslakens gewassen en buiten gehangen om te drogen onder mijn terras.
Alles opgeruimd stof afgedaan en gestofzuigt en eventjes op KS komen piepen .
Dan de poezels een kambeurt gegeven op het terras en ze laten buiten zitten genieten van het weer .Rond halfzes kwam mijn vriendin eventjs buurten en ze is dan maar blijven eten ,en rond half negen naar huis vertrokken .
En nu wat op KS bij lezen en straks als mijn bedje roept gaan we slapen . Zo het was een drukke dag vandaag :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 22 september 2010 - 21:42

Opgestaan om half 7, eerst Billy (kitten) eten gegeven en dan de rest van de poezels, de hond in de tuin gelaten en dan begonnen aan de boterhammen klaar te maken voor de jongens mee naar school te nemen. De jongens om kwart voor 7 opgeroepen, terwijl zij aan het ontbijten waren de kattenbakken ronde gedaan. Dan de afwas van het ontbijt gedaan en de jongens uit de deur gewerkt rond 7u20 zodat ze op tijd zijn om hun trein te halen om naar school te gaan.
Dan mij een puddingkje genomen en effe in de zetel dat opgegeten met 3 katten op de salontafel die aan het wachten waren om het potteke voort uit te likken. Dan gaan douchen, huis opgeruimd, raam aan de straatkant gewassen en de voile gordijnen ook gewassen. Daarna lekkere cake gebakken en als die in de oven stond gestofzuigd. Dan was het snel middag, een boterhammeke gegeten en om 13 waren de jongens terug thuis. Nadat zij gegeten hadden weer opgeruimd en afgewassen, daarna wat met de poezels gespeeld, Mirco eten gegeven en dan maar snel het gras gaan afrijden en al het onkruid uitdoen. Rond half 5 me effe met een boek geinstalleerd in de zon en om 18u eten gemaakt. Tss door nog wat spelen met de poezels en na het eten afgewassen , Met Mirco gaan wandelen, terug thuis zijn 2de portie eten gegeven. De poezen hun natvoer gegeven en de jongste zoon nog wat geholpen met zijn huiswerk. En dan eindelijk een beetje tijd voor mij achter de pc. En tegen middernacht mijn bedje in. Mijn man was al vertrokken werken om 5u hij begint om 6 tot 14u. Nadat hij thuis kwam is hij een hoop klusjes bij mijn papa gaan doen. Nu kijkt hij samen tv met de jongens en dan morgen begint alles weeral eens opnieuw. :)

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#13 Geplaatst 22 september 2010 - 22:14

Lies zei:

Om 12u middagpauze, de afwas bij mijn bomma gaan doen (gaat hier moeilijk, want de afvoer is verstopt), de was opgeplooid, in een wervelwind opgeruimd, de kast onder de spoelbak leeggemaakt (voor als de loodgieter kwam) en gestofzuigd. Zo ergens tussendoor heb ik ook gegeten.
13u terug op het werk tot ...

Hoe deed jij dat allemaal op een uur :o

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#14 Geplaatst 22 september 2010 - 22:20

Oohja, en het is toch 21.30 geworden opt werk :(

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 22 september 2010 - 23:04

mijn dagelijkse routine is zowat altijd dezelfde..
opstaan om half 7.. koffie maken... katten en hond eten geven en buitenlaten .... mij gaan wassen en dergelijke .. als ik aangekleed ben tasje of twee koffie drinken de dieren binnenhalen en vertrekken om half 8 a kwart voor 8 naar mijn werk(hangt af van bij welke klant ik zit)....
werken tot 17u.... vlug hier of daar een boodschap gaan doen en aardappel schillen, groenten klaarmaken en vlees bakken tegen dat men dochter rond 6u thuiskomt... koffie maken.... de dieren terug eten geven en eventueel nog één of ander huishoudelijk werkje na de afwas... dan zet ik me in de zetel met laptop op men schoot of kijk ik een filmke ondertussen en naar bed rond half twaalf..... de volgende dag begint en eindigd eveneens zo...... de maandag ben ik thuis en dan doe ik de boodschappen en kuis ik het huis. op zaterdag doe ik de tuin en boodschappen en de was en op zondag de strijk...