Spring naar inhoud

- - - - -

En weg zijn ze...

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Eleonora
Eleonora
  • 390 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 22 september 2010 - 12:54

Oliver is zen ballekes kwijt :jump:
Ik ben deze morgen om 9u mogen gaan voor Oliver en Roski (Oliver zijn broertje en de kat van men moeder) te laten castreren.
Ik had gevraagd om er bij te mogen blijven zodat ik dat ook eens kon zien.

De DA heeft hen eerst eens gewogen, Oliver (2,80kg) en Roski (2,95kg) zijn over 3dagen 6maanden oud :)
Daarna werd er verdoving in hun bil ingespoten, dit waren twee producten in de zelfde spuit en blijkbaar kan het 2de product een branderig gevoel geven want plots gaf Oliver een schreeuw en was hij heel onrustig, hij zat in mijn nek toen Roski werd verdoofd, deze bleef wel rustig bij de inspuiting.
De verdoving kreeg eventjes de tijd om in te werken en dan werden Oliver zijn balletjes wat onthaard en ontsmet, daarna werd er een sneetje gemaakt in het eerste balletje, werd het er uit gehaald, knoopje gelegd in de zaadleider en het balletje verwijderd. Daarna werd het tweede balletje gedaan en dan was Oliver klaar. Bij Roski gebeurde dan hetzelfde.

Normaal is de prijs per kater 55€ maar omdat ze gelijk werden gedaan was het in totaal maar 100€

Ik mocht ze ook onmiddellijk meenemen als ik wou, met de waarschuwing dat ik dan wel met een vuile draagbak zou zitten omdat ze door de verdoving waarschijnlijk zouden plassen waar ze liggen.

Ik heb ze mee naar huis genomen en heb Roski dan in een aparte draagbak gelegd zodat ze beide plaats genoeg zouden hebben om op een veilige plaats wakker te worden. Ze mochten ten vroegste om 13u uit de draagbak, ze mogen pas vanaf 18u eten en ze mogen vandaag zeker NIET buiten.

Ohja, ik wil ook even zeggen dat ik heel fier ben op mijn grootmoeder als het op katten aankomt. Enkele dagen terug ging ik op bezoek en maakte ik de opmerking dat het buiten aan hun voortuintje wat rook naar kattenurine en mijn grootmoeder zei onmiddellijk "dan zal ik eens bellen naar de DA voor onze kater zijn castratie"
Ze is misschien van een oudere generatie maar ik ben heel blij dat ze toch het nut van castratie inziet! Ze vind dat ze verplicht is om haar katten te castreren om zo voor minder zwerfkatten te zorgen :cheer: Go meter! (wij zeggen meter en peter tegen onze grootouders)

Bewerkt door Eleonora, 22 september 2010 - 12:54.

Geplaatste afbeelding

Guest_Yvonne1_*
Guest_Yvonne1_*

#2 Geplaatst 22 september 2010 - 13:11

Fijn dat alles goedgegaan is! En inderdaad super van je grootmoeder, daar kunnen een boel jongere generaties nog wat van leren!

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#3 Geplaatst 22 september 2010 - 13:28

Tof dat je erbij mocht blijven. Ik ben blij dat alles goed gegaan is. :thumb:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 22 september 2010 - 13:58

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#5 Geplaatst 23 september 2010 - 12:15

super! :)

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 23 september 2010 - 13:24

Dat is dus weeral achter de rug!
Blij dat alles goed verlopen is. :thumb:

Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 23 september 2010 - 13:26

Wat goed dat het achter de rug is en alles goed verlopen is!

Geplaatste afbeelding

Eleonora
Eleonora
  • 390 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 23 september 2010 - 17:58

Meneer zit vandaag al terug te spelen zoals voor de ingreep :d
Roski heeft gisteren wel enkele keren moeten overgeven maar dit was normaal volgens de DA.
Vandaag is Roski ook terug de oude :party:

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 23 september 2010 - 18:25

:duim: :duim: :duim:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 25 september 2010 - 12:23

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#11 Geplaatst 25 september 2010 - 12:25