Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten opvang

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Guest_eureka_*
Guest_eureka_*

#1 Geplaatst 22 september 2010 - 13:23

vraag of meening
Ik zou graag kittens in huis opvangen tot ze bij een nieuw baasje geplaats kunnen worden.
Maar ik heb zelf katten die gezond zij ingeent zijn ,is er gevaar voor hun gezondheid ?

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#2 Geplaatst 23 september 2010 - 03:53

Ja!

Kittens en hun mamma kunnen oormijt, schimmel, giardia, vlooien, luizen, FIV, FeLV en andere aandoeningen mee brengen en overdragen aan je eigen katten.

Best zou zijn als je een aparte ruimte hebt voor de opvangertjes zodat zij met hun mamma ook beschermd zijn tegen stress en micro-organismen die jouw eigen katten bij zich hebben.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#3 Geplaatst 25 september 2010 - 11:38

Opteer zéker voor aparte ruimte voor opvangertjes!! Het risico naar je eigen katten is te groot, ook al zijn ze ingeënt ed.

Hier heb ik 3 jaar opvang gedaan, doordat ik opvang deed voor een "slecht" asiel, wou ik daar steeds zoveel mogelijk kittens redden en bracht ik die mee naar huis, op een gegeven moment had ik in het hoogseizoen 20-25 kittens zitten, en géén mogelijkheid meer had tot quaranteine ruimte, met als gevolg dat eigen katten, ondanks hun inenting, steeds een steeksel kregen van niesziekte!
Net zoals Sirhici zegt, het risico op allerhande kwaaltjes is te groot!!

Nooit zou ik nog opvang doen, als ik géén mogelijkheid heb tot aparte ruimte!
Eigen katten gaan voor!