Spring naar inhoud

- - - - -

bio-ethanol haardje

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#1 Geplaatst 22 september 2010 - 14:40

Ik had in de blokker een super tof bio-ethanol haardje zien staan.
En omdat wij hier een open haard hebben, waar niets in staat, buiten een paar beeldjes en kaarsen, had ik gedacht om hier zo een brander te plaatsen.
De uiteindelijke bedoeling is een pelletkachel, maar omdat het voorlopig nog te duur is voor onze portemonee, vind ik zo een ethanol-brander wel een leuke oplossing.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En weet iemand of er misschien een gevaar is voor de poezies?

hier nog een link, dan hebben jullie een idee wat ik bedoel.
Hoewe degene die ik graag wil, rechthoekig is met 3 vlammen.

Details van een accubak folder aanbieding bij Blokker

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#2 Geplaatst 22 september 2010 - 19:38

Geen idee ! heb nog nooit ethanol brandertjes in werking gezien. Geeft dat geur af ? Is een lucht/rook afvoer noodzakelijk ? Of kan dat gewoon op tafel ?
Gevaar voor poezen ? Misschien als ze het omstoten ? Ethanol is een toch vloeistof ? Als het bakje omvalt kan het zich verspreiden. Wat als ze met een pootje in die ethanol gaan ?

Katten durven met "vuur" spelen. Timre dooft zelfs kaarsen met haar poot. En speelt regelmatig in het vlammetje.
Als de open haard hier aan is, liggen ze meestal vrij kort in de buurt... :)

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 22 september 2010 - 19:39

Met poezen en/of kinderen zou ik het niet doen. Zeker niet als het een open vuurtje betreft. Veel te gevaarlijk. Ethanol is heel brandbaar en verschrikkelijk giftig
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 22 september 2010 - 19:55

Kathleen zei:

Met poezen en/of kinderen zou ik het niet doen. Zeker niet als het een open vuurtje betreft. Veel te gevaarlijk. Ethanol is heel brandbaar en verschrikkelijk giftig

Ik sluit me hier volledig bij aan O:)

Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#5 Geplaatst 23 september 2010 - 10:23

YvVanRoyen zei:

Geen idee ! heb nog nooit ethanol brandertjes in werking gezien. Geeft dat geur af ? Is een lucht/rook afvoer noodzakelijk ? Of kan dat gewoon op tafel ?
Gevaar voor poezen ? Misschien als ze het omstoten ? Ethanol is een toch vloeistof ? Als het bakje omvalt kan het zich verspreiden. Wat als ze met een pootje in die ethanol gaan ?

Katten durven met "vuur" spelen. Timre dooft zelfs kaarsen met haar poot. En speelt regelmatig in het vlammetje.
Als de open haard hier aan is, liggen ze meestal vrij kort in de buurt... :)

het speciale aan bio-ethanol is dat het geen geur en geen damp afgeeft. Er is dus ook geen afvoer nodig.
Omstoten is geen optie, zo een haardje weegt ongelooflijk veel, ik krijg het met moeite van de grond :oops:
Met hun pootje in de ethanol is als je alles correct doet ook niet mogelijk, er staan namelijk hoge glazen randen rond.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#6 Geplaatst 23 september 2010 - 10:27

Kathleen zei:

Het is geen volledig open vuurtje, er staan wel volledig glazen randen rond. :)