Spring naar inhoud

- - - - -

eelt

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#1 Geplaatst 22 september 2010 - 21:14

Ok dit gaat heel raar lijken voor vele, nog nooit hoorde ik dit en ik vind hier op het forum er ook geen topic over dus hier gaat ie.

Gebbie heeft eelt op de puntjes van haar kussentjes. Echt raar hoor.
De DA heeft het enkele maanden geleden al eens bekeken en ze zegt dat het niet veel voorkomt, maar ze had het nog gezien. Een kat met eelt.

Veel kan ik er niet aandoen, als ik haar nageltjes knip, dan knip ik haar eelt ook. Want dat wordt echt langer.

Als het lukt zal ik er eens een foto van maken. Maar heeft er nog eigenlijk iemand een kat met eelt?

Bewerkt door Lies, 22 september 2010 - 21:14.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 22 september 2010 - 21:22

Tigri heeft ook hardere kussentjes maar hij gaat dan ook veel buiten. Maar ik moet dat nooit bijknippen dat slijt bij hem van alleen af.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 22 september 2010 - 21:23

catherine zei:

Tigri heeft ook hardere kussentjes maar hij gaat dan ook veel buiten. Maar ik moet dat nooit bijknippen dat slijt bij hem van alleen af.

geen hardere kussentje, maar echt verlengde stukjes eelt.

Guest_Lemon&Lily_*
Guest_Lemon&Lily_*

#4 Geplaatst 22 september 2010 - 21:24

Misschien eerder afscheuren met eigen eeltsponsje ipv knippen? Kan woekeren van eelt bevorderen...

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#5 Geplaatst 22 september 2010 - 21:57

Ons Roosje heeft dat ook aan één pootje op de voetkussentjes heel erg. Ze mist daar namelijk enkele teentjes (zie haar profiel) en doordat ze dit compenseert als ze erop loopt, had ze al heel vroeg eeltplekjes daar.

De drie overgebleven nageltjes aan dat pootje groeien ook in andere richtingen dan normaal. De nageltjes knip ik gewoon, maar aan het eelt doe ik voorlopig niets omdat ik geloof dat ze daar gebruik van maakt. Aan de andere voetjes zijn de kussentjes nog lekker zacht.

Bewerkt door papaver, 22 september 2010 - 21:59.

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#6 Geplaatst 23 september 2010 - 16:13

Mijn katerke Tommy had ook van die eelt puntjes. Soms verloor hij er al eens een stukje van met zijn gekke buien, maar kwamen steeds terug. Heb er nooit iets aan gedaan of laten aan doen, en heeft ook op de 14 jaar dat het manneke bij me geweest is niet voor problemen gezorgd.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 23 september 2010 - 19:05

de mijne hebben dat niet.. maar die poezelige pootjes komen nooit buiten...