Spring naar inhoud

- - - - -

auto kopen

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#1 Geplaatst 23 september 2010 - 11:14

Al eventjes ben ik aan het overwegen om een andere auto aan te schaffen. Ik rijd nu met een peugeot 206 van '99. Een benzine.

Dat was 4 jaar geleden ideaal omdat ik nauwelijks met mijn auto reed. Maar dat is nu niet meer. Ook binnenkort als ik aan mijn opleiding begin zal ik meer afstanden gaan afleggen.

En het is dan vooral autostrade dat ik ga rijden, dus wou ik een auto waar ik mij veiliger in zou voelen dan mijn 206'ke. En de auto moet ook een kofferruimte hebben waar ik mijn massagetafel in kwijt geraak.

Dus is mijn oog gevallen op deze auto, waar je helemaal niet naast kan zijn :d

Geplaatste afbeelding

En nu komt het volgende. Ik ga mijn spaarcentjes moeten aanspreken, dus moet ik terug meer gaan sparen om de leegte dan in mijn spaarboekje te vullen. Dus daarvoor zijn altijd tips welkom.

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 23 september 2010 - 11:34

Ik spaar per week 10 euro, het is mischien niet veel, maar het is toch iets!

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 23 september 2010 - 11:37

Wij hebben ook zo eentje, een citroën dan wel, prachtige autootjes hoor!!!

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#4 Geplaatst 23 september 2010 - 11:41

Aldhissla zei:

Wij hebben ook zo eentje, een citroën dan wel, prachtige autootjes hoor!!!

ik weet het :d werk in een peugeot garage en vind de partners echt de leukste auto's om mee te rijden!

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#5 Geplaatst 23 september 2010 - 11:58

wij hebben ook de citroen versie en heel content!
succes met het nieuwe tuutje ;)

JoBoris76
JoBoris76
  • 114 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 23 september 2010 - 12:09

Mijn vader heeft ook een Partner (bedrijfsvariant) en naar volle tevredenheid maar begin volgend jaar gaat hij weer terug naar ons vertrouwde merk Opel. :)

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 23 september 2010 - 12:17

Ela Ela, 206kes zijn wel veilig op de autostrade :p

Maar okay, een massagetafel gaat er wel niet in :lachen:

Spaartips... hmz, wij proberen een soort van huishoudboekje bij te houden, zodat we voor het winkelen niet meer uitgeven dan nodig. Boodschappenlijstjes zijn ook altijd handig.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 23 september 2010 - 12:41

ik heb dit weekend ook een andere auto bijgekocht, een bmw 318 diesel, ook een ouder autootje hoor, maar moet nu ook weer sparen, wij sparen (of proberen) 300 euro per maand, niet altijd simpel, maar dan gaat het wel snel vooruit :p

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#9 Geplaatst 23 september 2010 - 12:51

Leuke auto :)
Ik kan je 1 tip geven.... de budgetplanner!!
Wij hebben hem sinds deze maand nog maar in gebruik maar ik denk dat ik nu al ongeveer 250 euro heb bespaard door niet meer van die impulsaankopen te doen.
Normaal kocht ik gewoon dat ik dacht dat ik nodig had wat natuurlijk lang niet altijd zo was :ha . Nu door elk bedrag in te vullen ben je er veel bewuster mee bezig en probeer je ook om minder geld uit te geven :wi
Het klinkt heel stom en eerst waren mijn vriendinnen met me aan het lachen maar nu vragen ze er toch achter of ik het niet eens door wil mailen :x

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 23 september 2010 - 12:52

*mikkeke* zei:

Leuke auto :)
Ik kan je 1 tip geven.... de budgetplanner!!
Wij hebben hem sinds deze maand nog maar in gebruik maar ik denk dat ik nu al ongeveer 250 euro heb bespaard door niet meer van die impulsaankopen te doen.
Normaal kocht ik gewoon dat ik dacht dat ik nodig had wat natuurlijk lang niet altijd zo was :ha . Nu door elk bedrag in te vullen ben je er veel bewuster mee bezig en probeer je ook om minder geld uit te geven :wi
Het klinkt heel stom en eerst waren mijn vriendinnen met me aan het lachen maar nu vragen ze er toch achter of ik het niet eens door wil mailen :x

wat is dat dan die budgetplanner? Ik ben geïnteresseerd ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#11 Geplaatst 23 september 2010 - 12:57

Aldhissla zei:

wat is dat dan die budgetplanner? Ik ben geïnteresseerd ;)

:lachen: :lachen: :lachen:
Je moet er gewoon al je inkomsten en uitgaven inzetten (excelfile)
Voor je uitgaven geef je eerst het verwachte bedrag voor van alles in en dan later het uitgegeven bedrag. Ik ben er zo dus achter gekomen dat ik echt wel veel meer geld uit geef aan de poezels dan ik had verwacht :ha
Dan zit er dus nog een berekening in van hoeveel je verwacht over te houden of net niet :wi . En aan het eind van de maand zie je dan wat het werkelijk is geweest. Zo kan je dus ook bijhouden na een aantal maanden welke rekeningen wanneer komen... ook handig want ik weet bijv. nooit op voorhand wanneer het weer te betalen is voor het water of bijv. het kadastraal inkomen :ha
Wij hebben hem trouwens van internet gehaald maar Guy heeft hem wel aangepast voor onszelf en nog wat extra berekeningen erin gezet

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#12 Geplaatst 23 september 2010 - 13:07

Wel die impulsaankopen zijn het ergste bij mij. En zo'n budgetplanner, ik heb daar de discipline niet voor. Tenzij er echt iemand achter mij zit dat ik dat op regelmatige tijd moet bijvullen.

Juist een met mijn broertje en nonkel overlegd, de partner is nog heel goed. Moet enkel een nieuwe distributieriem hebben. Maar is ideaal voor mij. En ze gaan ook eens kijken om mijn 206 aan een goede prijs te verkopen :d

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 23 september 2010 - 13:13

ga naar de bank en laat automatisch elke maand een bedrag afgaan naar je spaarboekje
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#14 Geplaatst 23 september 2010 - 13:21

Sparen... lukt niet altijd... op het einde van mijn loon, is de maand nog maar half :8

Lieslchen
Lieslchen
  • 146 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 23 september 2010 - 13:24

ik heb me voor het werk ook een auto moeten aanschaffen (in mijn geval een nieuwe C3 van Citroën, 1.4HDi) Ook eens mijn spaarcenten moeten aanspreken, maar achteraf gezien kan ik even vlot blijven sparen, aangezien ik geen lening hoef aan te gaan. Gewoon eventjes letten op wat je uitgeeft. Geen te zotte kosten doen!

Op het einde van de maand is mijn loon ongeveer in de helft, dus sparen lukt wel, als je beseft waar je je geld aan uitgeeft. Even hard op de tanden bijten!

Alvast veel succes!