Spring naar inhoud

- - - - -

Effecten castratie

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_Tom&Joep_*
Guest_Tom&Joep_*

#1 Geplaatst 23 september 2010 - 11:30

Na hoeveel weken zagen jullie verandering in het gedrag na de castratie van jullie katjes?
En wat voor verandering namen jullie dan waar?

Dank voor de antwoorden alvast!

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 23 september 2010 - 13:42

De castratie van James is nu bijna twee weken geleden en ik moet toegeven dat hij toch al wel wat rustiger is, en nog liever!
Hij is ook al 400gr bijgekomen :oops:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 23 september 2010 - 13:50

Helemaal niets. Baziel is nog altijd dezelfde rat als ervoor.
Hij werd begin augustus gecastreerd toen hij 3 maanden oud was.

Bij het konijn heb ik wel onmiddellijk verandering gemerkt, hij is echt veel rustiger.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 23 september 2010 - 13:57

Eigenlijk vrijwel niks... Willow was voor zijn castratie ook al een luilak, en dat is hij nog altijd. Indy is misschien een klein beetje rustiger geworden, al heeft die toch ook nog altijd erg actieve momenten. En Axxes is nog altijd een adhd'ertje. Hij is wel iets minder stout geworden (steelt de post niet meer en breekt het huis minder hard af), maar hij is nog altijd hééééél actief!
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 23 september 2010 - 13:58

Lies zei:

Helemaal niets. Baziel is nog altijd dezelfde rat als ervoor.

Je hebt dezelfde bijnaam voor Baziel als wij voor Axxes blijkbaar... Waarschijnlijk heeft dat ook wel met het karakter te maken? O:)
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#6 Geplaatst 23 september 2010 - 14:55

Karolientje zei:

Je hebt dezelfde bijnaam voor Baziel als wij voor Axxes blijkbaar... Waarschijnlijk heeft dat ook wel met het karakter te maken? O:)

rat, varken of konijn, Baziel heeft wel meerdere keren per dag een identiteitscrisis

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#7 Geplaatst 23 september 2010 - 16:16

Bij Kuma merk ik er weinig van, het is bij hem nu ruim vier weken geleden. Bij Lana daarentegen merk ik dat ze veel knuffeliger wordt. Ze is minder schichtig en zoekt meer aandacht. Ze is ook wat evenwichtiger dan eerst.

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#8 Geplaatst 23 september 2010 - 19:25

Bij een kater merk ik dat hij zo'n grote 4 weken (neem een maand) na zijn castratie wel wat rustiger wordt. Tuurlijk durven ze dan nog wel eens achter de poezen aan te lopen, maar ze zijn niet meer zo geobsedeerd erdoor als een open kater. Naarmate de hormmontjes uit hun lijfje verdwijnen, worden ze ook wel rustiger en bij de ene gaat dat wat vlugger dna bij de andere.
Wat me wel al opgevallen is, is dat ze vaak in een half jaar tijd wel heel wat kunnen bijkomen in gewicht.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 24 september 2010 - 23:25

Bij ons Lily heeft dat als effect gehad dat ze socialer werd. Ze ligt nu altijd bij ons in of op de zetel. Vroeger trok ze haar altijd terug ergens boven.
Kitty is nog altijd even zot en speels.
Ze zijn wel allemaal mooier in hun vel en vacht gaan zitten.
Tigri en Filou zijn pas 3j na hun castratie kalmer geworden ;) en Bébé is luier geworden alhoewel hij toch nog elke dag in de voormiddag en avond zijn zot uurke heeft.
Voor Mila en Billy is het nog te vroeg die moeten nog gesteriliseerd worden.

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#10 Geplaatst 24 september 2010 - 23:34

Toen we Pinky castreerden herinner ik me dat het toch nog enkele maanden duurde eer we er iets van merkten. Nadien werd hij wel tamelijk wat rustiger. En nu is dat echt een lamzak. Hij is wel veel bijgekomen. Hij woog tot enkele maanden na zn castratie zo'n 4 a 5kg. Nu weegt ie er 7kg500.

Spike is enkele maanden geleden 'geholpen' en hij begint eindelijk ook een beetje rustiger te worden. Hij kan de andere katten toch al eens zien lopen zonder hen achterna te zitten. Er is betering in zicht. :dans:
En het verdikken begint al. :ha

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#11 Geplaatst 24 september 2010 - 23:45

Paddy is met dertien weken gecastreerd en is nog steeds een vliegende racekater net als Quibje die het huis voor me afbreekt ;)

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 24 september 2010 - 23:48

Onze Snow is ook nen echt lamzak :) . En wat te dik. Of het iets met die castratie te maken heeft... Dat is al te lang geleden gedaan en ik ken hem gewoon niet anders