Spring naar inhoud

- - - - -

gezocht hulp

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_katy_*
Guest_katy_*

#1 Geplaatst 23 september 2010 - 17:49

wij zoeken hulp bij het ontvlooien en kammen van ons kittentjes.
3 is teveel om met ons 2 te doen, en graag hadden wij dat op 1 dag klaar zodat ze direct mee naar binnen kunnen ipv in de garage te blijven.
want dan springen de vlooien er direct er terug op

wilt iemand zo vriendelijk zijn een dagje in het weekend vrij te maken voor ons?

dank bij voorbaat :)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 24 september 2010 - 09:44

Wat een vreemde vraag. 3 kittens is toch helemaal niet veel? :catnoknow
Daarbij is er  een risico dat men neten/vlooien meeneemt en dat ons eigen katten ook vlooien krijgen.

Geplaatste afbeelding

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#3 Geplaatst 24 september 2010 - 10:32

katy zei:

wij zoeken hulp bij het ontvlooien en kammen van ons kittentjes.
3 is teveel om met ons 2 te doen, en graag hadden wij dat op 1 dag klaar zodat ze direct mee naar binnen kunnen ipv in de garage te blijven.
want dan springen de vlooien er direct er terug op

Waarom gebruiken jullie geen vlooienspray of frontline druppels (pipet in de nek)? Dan verdwijnen de vlooien en neten ook en zijn ze preventief beschermd ervoor (tot 3maanden voor vlooien)...
Lijkt me veel handiger :)

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#4 Geplaatst 24 september 2010 - 17:01

ik heb frontlinespray gekocht, hulp is niet meer nodig :)

Rob1986
Rob1986
  • 66 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 24 september 2010 - 17:07

wat is er zo vreemd aan deze vraag. wij zijn beiden onervaren op dit gebied en daarom vroegen we hulp. maar blijkbaar is het makkelijker om commentaar te krijgen dan hulp.
ach ja, we hebben het uiteindelijk zelf geprobeerd door middel van eerst een spray en daarna het vuil er uit te wassen en blijkbaar was het toch zo moeilijk niet als we dachten. toch bedankt voor het niet helpen O:)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 24 september 2010 - 17:13

Rob1986 zei:

wat is er zo vreemd aan deze vraag. wij zijn beiden onervaren op dit gebied en daarom vroegen we hulp. maar blijkbaar is het makkelijker om commentaar te krijgen dan hulp.
ach ja, we hebben het uiteindelijk zelf geprobeerd door middel van eerst een spray en daarna het vuil er uit te wassen en blijkbaar was het toch zo moeilijk niet als we dachten. toch bedankt voor het niet helpen O:)

Je hoeft niet zo te reageren hoor O:)

Als je nu even de moeite had gedaan om de zoekfunctie van dit forum te gebruiken, dan was je er al lang achter gekomen dat ontvlooien helemaal niet zo moeilijk is. Je moet enkel volharden. Want ontvlooien betekent ook: dagelijks stofzuigen en alles wassen waar de kittens komen/zijn geweest. Tot je zeker bent dat alle vlooien/eitjes/larfjes weg zijn.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 september 2010 - 17:14

elixeryen zei:

Wat een vreemde vraag. 3 kittens is toch helemaal niet veel? :catnoknow
Daarbij is er een risico dat men neten/vlooien meeneemt en dat ons eigen katten ook vlooien krijgen.

Zeer juist!
Geplaatste afbeelding

Rob1986
Rob1986
  • 66 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 24 september 2010 - 17:28

Tinne zei:

Je hoeft niet zo te reageren hoor O:)

Als je nu even de moeite had gedaan om de zoekfunctie van dit forum te gebruiken, dan was je er al lang achter gekomen dat ontvlooien helemaal niet zo moeilijk is. Je moet enkel volharden. Want ontvlooien betekent ook: dagelijks stofzuigen en alles wassen waar de kittens komen/zijn geweest. Tot je zeker bent dat alle vlooien/eitjes/larfjes weg zijn.

alle hulp vragen en even uw mening zeggen mag nie of wa? gelukkig zitte er ook nog toffe mensen op deze site waar je wel bij om hulp kunt vragen.

Guest_Caet_*
Guest_Caet_*

#9 Geplaatst 24 september 2010 - 18:47

Rob, het is en blijft een forum. Soms zeggen mensen dingen die héél goed bedoeld zijn, maar die anders overkomen.
Ook zijn sommige mensen veel directer in hun praten, ook face-to-face kunnen zij dan misbegrepen worden door mensen die minder direct zijn, maar dat betekent niet dat hun bedoelingen slecht zijn.

Ik denk ook dat het hier een beetje een misverstand is, hun reactie was ook enkel bedoeld om te helpen/uitleg te geven/zelf een vraag te stellen.

Gelijk hoe, de kittens zijn nu zonder vlooitjes. Eind goed, al goed. ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 24 september 2010 - 18:48

Hopelijk blijven de kleintjes nu vlooi-vrij :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#11 Geplaatst 24 september 2010 - 18:55

@ katy @ rob : als ik zo jullie evolutie bekijken sinds de komst van deze katjes zijn jullie zeer onderlegd aan het worden !!! Nogmaals dikke proficiat om dat drietal op te vangen. Wij weten hoeveel tijd en werk je er in steekt. Maar geloof me dat je van die katjes liefde en vriendschap in overvloed terug krijgt.
Jullie zijn voor hen de grotemamapoes en de grotepapakater.
Als jullie ergens met een vraagje zitten mogen jullie altijd bellen !!!!
Het zij naar 3Elfje, Tijgertje75, ... daar zijn ks-vrienden voor ... :hug

Rob1986
Rob1986
  • 66 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 24 september 2010 - 19:02

@ yvvanroyen: we komen idd van ver maar zijn blij dat de kittens er zo goed doorkomen. het zijn echt kleine schatjes.
bedankt voor de hulp, ben blij dat we jullie hebben leren kennen. :LOL:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 24 september 2010 - 19:31

Rob1986 zei:

alle hulp vragen en even uw mening zeggen mag nie of wa? gelukkig zitte er ook nog toffe mensen op deze site waar je wel bij om hulp kunt vragen.

Natuurlijk mag je hulp vragen! Maar het feit blijft dat je heel snel info had kunnen vinden via de zoekfunctie ;)

Het enige waar ik mij aan stoor is de manier waarop jij reageert. Of toch de manier waarop je het formuleert. Precies of wij je niet willen helpen en we allemaal onmensen zijn :s

Bewerkt door Tinne, 24 september 2010 - 19:37.

Geplaatste afbeelding

Rob1986
Rob1986
  • 66 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 24 september 2010 - 19:49

Tinne zei:

Natuurlijk mag je hulp vragen! Maar het feit blijft dat je heel snel info had kunnen vinden via de zoekfunctie ;)

Het enige waar ik mij aan stoor is de manier waarop jij reageert. Of toch de manier waarop je het formuleert. Precies of wij je niet willen helpen en we allemaal onmensen zijn :s

de zoekfunctie hebben we gebruikt en daar hebben we veel gelezen, toch vroegen we graag nog hulp, want we horen veel tegenstrijdige berichten.

hetgene dat mij stoort aan jou bericht is was dat je insinueerde dat wij geen moeite hadden gedaan om te zoeken, terwijl je eigenlijk helemaal nie weet wat wij al gedaan hebben. dus mss best eerst even zelf nadenken over hoe je dingen formuleerd eer je andere gaat beoordelen.

er zijn idd mensen op deze site waar we terecht kunnen voor vragen en tips en die mensen zijn wij heel dankbaar, en verder ga ik daar geen woorden meer aan vuil maken en mag je zelf je conclussie er uit trekken.

nog een fijne avond verder