Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn kat is dood

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
Guest_paco_*
Guest_paco_*

#1 Geplaatst 23 september 2010 - 18:08

Hallo iedereen,

Mijn kat is op korte tijd zeer ziek geworden en uiteindelijk gestorven. Hij at en dronk niet meer veel de laatste tijd, maar ik dacht dat hij gewoon beetje griep had ofzo maar na enkele dagen was hij enorm mager geworden en vorige zondagavond kon hij nauwelijks nog lopen en was enorm verzwakt. In aller ijl zijn we toen naar de dierenarts van wacht geweest. Deze zei dat zijn nieren groter waren dan normaal, hij was ook onderkoeld (35,5 °) en duidelijk mager geworden en zijn vacht was zeer dof. Hij heeft toen een pijnstiller en antibiotica ingespoten en zei dat ik volgende dag naar mijn eigen dierenarts moest gaan voor verder onderzoek. Heb mijn kat toen bij thuiskomst in een warme kamer gelegd. 's Morgens lag ze uit haar mandje tegen de deur aan en miauwde ze zeer klagend. Heb hem toen terug in zijn mandje gelegd maar toen ik 's avonds terugkwam van mijn werk lag hij dood in zijn mandje :cry: . Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van deze plotse achteruitgang van mijn kat?

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 23 september 2010 - 18:12

aan je verhaal te horen klint het als een acute nierinsufficiëntie waarbij de nieren niet meer (of onvoldoende) werken en er afbraakstoffen worden opgestapeld in het bloed.
Was je poes nog jong of was ze al wat ouder?
Heel veel sterkte :hug:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 23 september 2010 - 18:13

Hoe oud was je kat?
De oorzaak kan je misschien ook beter eens vragen aan de dierenarts waar je toen geweest bent. Want als het op korte tijd is, moet er al langer iets aan de hand geweest zijn zou ik denken... Allicht met de nieren. Ik zou het daar dus eens navragen. :hug: Veel sterkte!

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 23 september 2010 - 18:18

Als je ziet dat er iets scheelt met je kat dan ga je best direct naar de dierenarts. Het kan zijn dat er iets scheelde met de nieren. Hoe was de urine van kleur en hoe was de stoelgang?
Het is heel spijtig dat ze gestorven is, veel sterkte nog. :hug:

Guest_Caet_*
Guest_Caet_*

#5 Geplaatst 23 september 2010 - 18:21

Indien het de nieren zijn, kun je ook eens kijken naar de tong van je kat, die verkleurt vaak donker bij nierfalen, althans bij een hond.

Veel sterkte alvast.

Guest_Rakhan_*
Guest_Rakhan_*

#6 Geplaatst 23 september 2010 - 18:27

Wat erg....

Guest_paco_*
Guest_paco_*

#7 Geplaatst 23 september 2010 - 18:33

Ja deze kat is 2,5 jaar geleden toevallig bij ons aanbeland. Door hem altijd eten en drinken te geven is hij bij ons gebleven. Ik weet dus ook niet juist hoe oud hij was maar de dierenarts dacht aan de tanden te zien dat hij nog niet zo oud was (voor zover je dit aan de tanden kan zien natuurlijk) Hij was ook redelijk mensenschuw en was veel bij de buren. Hij kwam ook niet in huis omdat we reeds een andere kater binnen hadden en deze is nogal agressief en laat niet vlug andere katten op zijn territorium. Maar zie nu toch aan deze kat dat hij hem toch mist. Hij is buiten de hele tijd aan het zoeken naar hem. Ik had wel een mandje en eet- en drinkbakje voor hem gezet in ons tuinhuisje waar hij altijd binnen kon. Volgens mij heeft hij zich afgezonderd toen hij ziek begon te worden. Zag hem de laatste dagen ook zeer weinig. Is één dag bij ons binnen geweest in het huis omdat hij onderkoelingsverschijnselen had en dus warm moest liggen en dat is de dag van zijn dood geweest. Zal toch niet van de stress zijn gestorven want hij wou maar hele tijd terug naar buiten omdat hij niet gewend is om opgesloten te worden mss, maar ja dat was voor zijn eigen gezondheid dat ik dat deed :o

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 23 september 2010 - 18:36

Veel sterkte bij het verlies!

Guest_paco_*
Guest_paco_*

#9 Geplaatst 23 september 2010 - 18:51

Hij plaste ook bloed toen we bij dierenarts waren dus dat was ook al niet zo een goed teken hé

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 23 september 2010 - 18:51

Heel veel sterkte!! :rub:
Geplaatste afbeelding

Xnelextje
Xnelextje
  • 117 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 23 september 2010 - 18:52

oh, wat erg :(
Veel sterkte met dit verlies

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 23 september 2010 - 18:54

veel sterkte!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_paco_*
Guest_paco_*

#13 Geplaatst 23 september 2010 - 18:56

Kan je eigenlijk zien aan een kat of hij pijn heeft? Hij miauwde wel veel maar het leek me dat dat niet van de pijn was. Toen ik hem dood aantrof lag ie ook in z'n mandje alsof ie gewoon aan het slapen was. Hoop dat hij gewoon in z'n slaap is moeten gaan dan.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 23 september 2010 - 19:00

Alles wat verandert aan je kat zijn gedrag of uiterlijk, kan een teken zijn van dat er iets mis is. Een kat heeft nooit zomaar "een griepje". Als hij er ziek uitziet dan IS hij ziek en je moet dan gewoon ALTIJD meteen naar een dierenarts. Erg sneu voor je dat je kat is overleden.... ik denk idd dat je dierenarts beter kan vertellen wat er mis was met haar dan wij.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 23 september 2010 - 19:11

Als de kat buiten leeft, dan zal het toch moeilijker zijn om snel te zien dat er iets mis is misschien, zeker als die zich dan niet meer zo vaak laat zien.
Je hebt allicht gedaan wat je kon. Toch goed dat deze kat bij jou op een mandje en eten kon rekenen!

Geplaatste afbeelding