Spring naar inhoud

- - - - -

ideetjes?!

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 23 september 2010 - 22:44

Ik ben naar jullie kattenrennen aan het kijken en het zijn echte paradijsjes voor jullie bengeltjes. :love3:

Ik heb het al eerder aan mijn echtgenoot voorgesteld maar hij wil dit niet.
Maar toch ga ik hem nog proberen overhalen.

Ik zit nu wel te denken hoe kunnen we dit in hemelsnaam oplossen aan ons huis. we hebben een groot schuifraam achteraan maar als de ren daar zou komen dan zijn we ons terras kwijt ( en dat zal mijn echtgenoot dan zeker niet willen vrees ik) en de andere ramen gaan niet open. de plaats is er raan want de zijkant hebben we echt nog een mooie ruimte voor een ren maar de ramen gaan niet open.  de ramen zijn rechts van het schuifraamraam waarbij we nog een grote ruimte hebben naast ons huis waar een ren zou kunnen komen. Ik weet dat het ook onmogelijk een kattenluik te plaatsen in dubbele beglazing meen ik toch te herrineren bij de schoonouders . Verder hebben we ook de ander kant een keukendeur maar buiten is hoekvorm komt ook de garagedeur naast waar het luik inzit waar de hondjes naar buiten gaan dus daar lukt het ook al niet.

Liefst wil ik moest het er komen dat Moby binnen en buiten kan zonder dat ik hem zelf moet uit de ren nemen en risico dat hij uit de handen glipt.

grrr ik zal een architect nodig hebben om een ideaal idee te vinden. :(

Bijgevoegde thumbnails

• 001.JPG
  • 002.JPG
  • 003.JPG

Bewerkt door Minneke, 23 september 2010 - 22:52.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 23 september 2010 - 22:45

ander kant aan de keuken waar buiten ook helaas een deur in de hoek tegen zit van onze garage

Bijgevoegde thumbnails

• 004.JPG

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#3 Geplaatst 23 september 2010 - 22:51

de aankoppeling hoeft helemaal niet aan een raam te zijn !!! noch aan een deur. Daar worden de kattenluikjes klassiek wel in gemonteerd. Maar dat geeft een blijvende beschadiging. Tevens kan het het binnen of buiten gaan bemoeilijken. Een andere oplossing is de ren bouwen aan een muur. Onder in die muur maak je een kleine tunnel om binnen en buiten te gaan. Aan één of beide zijden van de muur kan dan een klapdeurtje of luikje geplaatst worden tegen de tocht.
Wil je nadien om welke reden dan ook de ren wegdoen, is de herstelling sneller en goedkoper te realiseren.
Zou inderdaad heel leuk zijn als Moby op een veilige manier wat buitenlucht kan opsnuiven ...
:duim:  

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#4 Geplaatst 23 september 2010 - 23:11

Vast raam laten vervangen door eentje die open gaat. Is natuurlijk de goedkoopste oplossing niet.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#5 Geplaatst 23 september 2010 - 23:23

Ruit (dubbel glas) met kattenluikje bestellen

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#6 Geplaatst 24 september 2010 - 00:10

ik had ongeveer hetzelfde probleem, maar heb dan een ren laten maken de volledige oppervlakte van het terras, zo kan ik er zelf op en de poezels ook, als het koud is of 'snachts doe ik het schuifraam wel dicht en kunnen ze niet buiten...
Zo verlies je je terras toch niet en kunnen jullie samen genieten van de buitenlucht :d

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 september 2010 - 00:22

DAmbiorix zei:

ik had ongeveer hetzelfde probleem, maar heb dan een ren laten maken de volledige oppervlakte van het terras, zo kan ik er zelf op en de poezels ook, als het koud is of 'snachts doe ik het schuifraam wel dicht en kunnen ze niet buiten...
Zo verlies je je terras toch niet en kunnen jullie samen genieten van de buitenlucht :d

Zo zou ik het ook doen ;) !
Je zet een ren over je ganse terras :) .
Moest dat niet mogen/kunnen dan zou ik ze tegen zo'n ander raam zetten dat niet open kan en in mijn muur een kattenluikje naast het raam plaatsen. Zo heb je van binnen uit toch nog het genot om je schatjes bezig te zien :heart: :love3: .
Voor alles is een oplossing hoor.

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#8 Geplaatst 24 september 2010 - 07:19

ik denk dat yv zijn idee het best is, daar sluit ik me bij aan :)