Spring naar inhoud

- - - - -

Geemancipeerde krolse kat?

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp
eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 24 september 2010 - 12:09

Ik weet niets van krolse katten af, behalve dat ik ze natuurlijk soms hoor, en ja natuurlijk lees ik er wel es wat over.

Ik werd vanochtend een beetje verrast door het gedrag van een krolse kat.

Vanochtend erg vroeg (natuurlijk) hoorde ik heel hard WAUWAUWAUWAUWAUW!! :trance:
Het hield zo aan, dat ik naar boven strompelde naar de woonkamer en keek naar beneden in het hofje, maar zag toch niets.

Vervolgens naar de slaapkamer beneden waar de deur naar de tuin + kattenren is en.. ja hoor:

De zangeres zat aan de andere (buiten) zijde van de kattenren te zingen. En Alfie stond van dichtbij (in de ren natuurlijk) te kijken.
Het is net of dat geluid naar hem gemaakt werd, want ze zat toch echt precies daar voor de kattenren.
Hij zelf werd er niet warm of koud van. Hij was natuurlijk nieuwsgierig omdat hij oog in oog stond met een vreemde kat, maar de katerhormonen in hem werd niet spontaan wakkergeschud (gelukkig).

Een paar dingen vind ik vreemd en ben ik toch wel een beetje nieuwsgierig naar:
- Zoeken poezen zelf mannetjes op? Ik dacht dat ze riepen en dat de mannen dan maar naar hun moesten komen?
- Doet ze dit omdat ze ruikt dat Alfie nog niet gecastreerd is (hij is nu 5,5 maand)...... al is hij zelf nog niet met zijn hormonen bezig?
- Was ze misschien geen poes en maken katers anders wel eens een geluid dat lijkt op een krolse kat, omdat ze een ander mannetje zien?

Ja, ik blijf maar speculeren nu hoor ;) Omdat ik geen idee heb.
Geplaatste afbeelding

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#2 Geplaatst 24 september 2010 - 14:10

Eén van mijn poezen gaat inderdaad zelf op de versier toer als ze krols is.
Ze loopt dan de hele tijd achter de kater aan en geeft hem kopjes enzo.
En ze zoekt inderdaad enkele de niet-castraat op.
Nu ja ... anders laat katermans de poezen niet met rust dus dan is het eens zijn beurt om de hele tijd op de heupen gewerkt te worden.
Een andere poes krijgt zelf heuse katermanieren als ze krols is ... zij gaat namelijk zelf op de kater gaan zitten om te dekken :trance: