Spring naar inhoud

- - - - -

Naast de kattenbak

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 24 september 2010 - 15:05

Om de zoveel tijd vinden we een plasje naast de kattenbak. Gelukkig altijd op het (plastic) krabmatje, dus we moeten niet meer doen dan dat afspoelen en eventueel een beetje dweilen.

Dat is op zich niet erg, maar we kunnen momenteel de oorzaak niet goed achterhalen. Ze hebben hun eigen kattenkamer boven, voor als ze gaan slapen of als we echt lang weg zijn, en beneden mogen ze vrij rondlopen als wij er zijn of maar even weg zijn. In beide kamers staat een kattenbak waar ze zonder problemen met twee op gaan.

We weten nu ook niet wie van de twee het doet, omdat we er nooit bij zijn. Het is altijd in de kattenkamer al gebeurd. Nu dachten we in het begin dat dit was omdat de kattenbak verschoond moest worden. Dat leek het ook te zijn, omdat als er nieuwe korrels in lagen dit niet voor viel.

Alleen nu gisteren was er 's morgens weer een plasje te vinden en dit in een kattenbak die nog maar twee dagen ervoor volledig verschoond was en uitgeschept, dus proper. Nu beginnen we te denken dat het misschien uit frustratie is... zou dit kunnen?

Nashota
Nashota
  • 17.977 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 24 september 2010 - 15:36

Misschien kun je er een kattebak bijzetten, sommige katten willen een om te plassen en een andere om te poepen, of nog vaker verschonen, het zou ook een blaasontsteking kunnen zijn, als je het matje alleen maar afspoelt blijven de katten wel ruiken waar ze geplast hebben.  
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#3 Geplaatst 24 september 2010 - 16:36

Ik heb dit probleem dus ook. Zita plast soms vlak naast haar kattenbak en krabt dan in haar bak :s Ze plast wel steeds op dezelfde plaats dus kan het zijn dat de geur er toch blijft hangen ook na een grondige schoonmaakbeurt?

Guest_Caet_*
Guest_Caet_*

#4 Geplaatst 24 september 2010 - 17:09

Mijn dierenarts raad altijd het aantal katten + 1 aan voor bakken en ook verschillende vulling. Zo heb ik momenteel drie bakken (ja, moet dringend eentje bij :p ) staan met drie verschillende vullingen: Cat's Best houtkorrels, silicaat van Tigirino en dan nog klompende kleivulling, en ze zijn alle drie even populair. (Nu ja, silicaat hebben we sinds gisteren. :) )

Ook hebben we zowel open als halfopen en een gesloten bak. (Halfopen, denk de Cat-it als je de deur er boven op legt)

Het matje zul je inderdaad ook eens goed moeten afwassen, want die geur zit er op. Normaal gezien doe ik dit met een klein beetje keukenazijn, maar omdat het om een matje gaat die je voor de kattenbak legt, weet ik het zo eventjes niet. Azijn is nl afschuwelijk voor hen. :x

Ook kun je kijken of je bakken niet te klein zijn voor jouw poezels.

Hopelijk lost het probleem zichzelf snel op. Plasjes vinden overal is niet leuk, en ik weet waarover ik spreek. Daarom ook deze extra inspanning met overal bakken in allerlei vormen met allerlei vullingen. :x

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 25 september 2010 - 08:57

Mijn dierenarts had één per kat gezegd en ze gaan er zonder problemen allebei op. Misschien dat de bak voor Bent idd te klein aan het worden is stilletjes aan. Die groeit als een kool momenteel :o

We zijn ook net van kattenbakvulling veranderd, maar daar hebben ze blijkbaar geen problemen mee. Het plasje in de week was ook veel minder als ervoor O:) . Ik ga eens een beetje afwachten nu we effectief ook de plasjes uit de bak kunnen scheppen (daarvoor was het catsan, vond ik echt niet goed).

Dat het op dat matje is vind ik eigenlijk niet erg, dan is het niet ergens anders :)