Spring naar inhoud

- - - - -

hoe kan ik de oormijt behandelen?

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 25 september 2010 - 11:15

Net bij het kammen en verzorgen van de ragdoll zag ik veel vuil in de ooren: Oormijt denk ik.
De DA is gesloten en mijn vraag is aan jullie wat ik tot maandag kan doen aan de oormijt. O:)
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#2 Geplaatst 25 september 2010 - 11:20

Behalve wat zichtbaar is schoonmaken niets... let op niet met een wattenstaafje omdat je het vuil dan naar binnen zult duwen. Maandag stronhold halen en toedienen verder voorzichtig schoonmaken met een tissue.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 25 september 2010 - 11:21

Voorzichtig met een stokje het vuil er al uithalen.  Wat dieper zit eerder met een watje olie volgens mij proper maken en zeker niet met een stokje want dan duw je het dieper.  Als je stronghold in huis hebt, of kan halen bij de apotheek dan kan je ook al verder tot ma.
Stronghold is voor zowel mijt als vlooien dus dat kan zeker geen kwaad tenzij je onlangs nog een ander anti-vlooimiddel gegeven hebt.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#4 Geplaatst 25 september 2010 - 11:35

Ik zou toch nog naar de da gaan van zodra je kan. En een voorschrift vragen van otospectrine, dat zijn druppels die je in de oren moet doen.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 25 september 2010 - 12:02

Vuile oren hoeven niet altijd oormijt te zijn. Bij oormijt heb je echt een geur. Zita en Gabriƫl hebben hier regelmatig vuile oren en toch hebben ze geen oormijt.
Je kan in oa Tom en co speciale oorstokjes kopen voor de oren van de poes (kan je niet mee in de gehoorgang) en ook reinigings producten :hug: .
En ga maandag eens langs bij de da :geluk:

Geplaatste afbeelding

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 25 september 2010 - 12:12

Tuurlijk ga ik maandag naar de DA!  Toen ik het ondekte was het spreekuur van onze dierenarts net afgelopen, heb nog gebeld maaer waren al weg. Verders geen een open in de buurt!
Maar dacht da ik vast wel iets kon doen om de jeuk evt te verminderen.

Bedankt voor de tips!
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !