Spring naar inhoud

- - - - -

Hier beginnen ze ook met rauw

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 26 september 2010 - 20:18

Vandaag eindelijk de stoute schoenen aangetrokken om te gaan beginnen met rauw. Ik wilde ze beide (daisy van 12 jaar en Yentl van 14 weken) graag eerst volledig over op verantwoord blikvoer. Het kitten maakte het niet uit wat ik hem voorschotelde maar mijn oudste vond het maar niet. Haar eigen vertrouwde RC brokjes vind ze gewoon veeeeeeel lekkerder en ook haar gourmet heeft ze het liefst anders eet ze niet of heel weinig. Stja dan maar roeien met de riemen die het doen.

Dusssss vandaag een Tinlo kip rol eruit gehaald. Na een paar uur heb ik de rol in schijven gesneden en weer terug in de vriezer gedaan. Het beetje dat ik voor vandaag gepland had heb ik net een heel klein beetje kokend water over gedaan omdat het nog erg koud was.

Voor de kleine heb ik een theelepel almo nature kip en een theelepel tinlo klaargezet. En voor de oudste een theelepel whiskas puur vis en een theelepel tinlo erdoor. Ik hield mijn hart vast want was bang dat daisy eraan zou ruiken en gelijk weg zou lopen, maar ze gingen gelijk smikkelen. En het leuke was dat ze allebei iets in hun schaaltje lieten liggen maar dat was niet het rauwe vlees hahaha. Oh ik ben zo blij dat de allereerste kennismaking met rauw een goed is gegaan.

Nadat ze klaar waren gingen ze beide zichzelf voldaan wassen. Wat ook nog uniek was is dat mijn oudste de kleine voor het eerst ging wassen. Ze zijn net 3 weken bij elkaar en ik had ze toevallig vanmiddag beide gewassen en gefohnt, ze zijn nu zoooooo zacht en lekker schoon.

Op naar morgen dan ga ik het nog even hetzelfde doen, waarschijnlijk heel de week nog ik wil niet overhaasten.

groetjes
Simone

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 26 september 2010 - 20:33

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#3 Geplaatst 27 september 2010 - 07:25

Succes met de voeding.

Ik moet er nog aan beginnen ... maar durf momenteel niet omdat één van mijn poezen wat last heeft van haar darmpjes.
Eerst effe uitzoeken wat er met haar gaande is en dan eens proberen.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 27 september 2010 - 07:30

:thumb: :thumb: :thumb:

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 27 september 2010 - 08:10

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 27 september 2010 - 08:13

:geluk: :geluk:

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 27 september 2010 - 10:41

thnx,

En vanochtend ging het er weer als zoete koek in. Ik vind het vooral van Daisy bijzonder omdat ze bijna nooit in een keer haar schaaltje leeg eet, of als het ze niet blieft nog niet eens wilt snuffelen en nu wel. En wat ze laat liggen is juist haar blikvoer maf hoor. Ik heb de kleine nog wat bijgegeven want die stond er zo bij van "is dit alles?" Die moet nog groeien dus mag eten waar hij trek in heeft.

groetjes
Simone

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 27 september 2010 - 16:14

Super zeg, dat het bij jou ook zo goed gaat, krijgen we nog fototjes te zien hihi..

Ik kan morgen mij haaks barf gaan halen , dus ben benieuwd of ze dat ook gaan lusten net als de cb..

Ik ken de tinlo helemaal niet, ga zo eens google..
Geplaatste afbeelding

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 27 september 2010 - 18:50

Foto en filmpje zijn aan het uploaden. Vanavond had ik iets te weinig en dat hebben ze me laten blijken ook zeg! Het schaaltje was leeg en ze bleven maar rond mijn benen lopen. Ik heb direct nog wat uit de vriezer gehaald en even snel via de defrost stand op mijn magnetron ontdooit. Dit keer kregen ze het bijna puur en het ging er weer in als zoete koek. Strax de filmpjes en morgen een ander smaakje.

groetjes
Simone

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 27 september 2010 - 19:11

Ow leuk, ik heb inmiddels ook een tinlo dealer gevonden en gebeld en hij beld me morgen terug..
Geplaatste afbeelding

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 27 september 2010 - 22:11

Ah je komt van rotterdam. Volgens mij zit het hoofdkantoor in berkel en rodenrijs. Dat is vlak bij.

Ik heb ze net nog maar wat gegeven want ze zijn aan t bedelen echt niet normaal. Ik had niet verwacht dat dit zo snel zou gaan. Maar ze zijn er kennelijk wild op.

Het uploaden van  mijn filmpjes loopt elke keer vast helaas. Morgen misschien

groetjes
Simone

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 27 september 2010 - 22:33

YouTube - P1020710.MOV

Het eerst filmpje kreeg ik echt niet geupload. Dit is het vervolg filmpje

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 28 september 2010 - 09:22

Vanochtend een nieuwe smaak, de natuurmix. toch nog maar een klein beetje blikvoer erdoor gedaan maar volgens mij is dat niet meer nodig. Ze kregen vandaag een groter portie ong. 60 gr per kat en na het douchen waren de schaaltjes leeg en zaten ze zichzelf lekker te wassen.

Mengen met blikvoer ga ik maar achterwege laten want het gaat zo goed. Ik ben benieuwd binnen hoeveel tijd ik wat kan merken aan de ontlasting en aan de vacht.

groetjes
Simone

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#14 Geplaatst 28 september 2010 - 09:39

Hihihi ... zie ze smullen.

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 28 september 2010 - 09:51

ja geweldig he!!! die kleine smikkeld altijd maar de oudste was altijd zo'n miezemuis maar nu blijkbaar niet meer.