Spring naar inhoud

- - - - -

Hier beginnen ze ook met rauw

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
nancytje
nancytje
  • 875 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 28 september 2010 - 10:31

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 29 september 2010 - 14:08

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 29 september 2010 - 23:33

Vandaag stond de tinlo konijn op t menu. Voor Yentl geen probleem maar Daisy vond deze wat minder, dus voor haar toch nog maar een heel klein beetje blikvoer erdoor gedaan en voila toen at ze t wel. niet zo graag als de kip en rund variant want ze at haar bakje niet leeg. Ze heeft trouwens geen andere keus want de brokjes staan er niet meer dus het is enkel rauw vlees wat de pot nog schaft. Morgen de makreel proberen. Ben benieuwd, vis is altijd wel favoriet

groetjes
Simone

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 03 oktober 2010 - 15:09

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 05 oktober 2010 - 16:04

Super allemaal! Fijn dat het best wel vlot gaat, sommige katten zijn echt veel lastiger als het om rauw gaat. Het klinkt heel positief i.e.g! Misschien leert Daisy de konijnenvariant wel waarderen als je het nog even blijft mengen met wat blikvoeding.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 05 oktober 2010 - 16:17

Hey Esther, dat blijf ik idd doen. Het is ook maar een inimini beetje wat er door gaat maar als dat al helpt vind ik dat prima. kip, eend en de natuurmix gaan er smikkelend in zonder blikvoer. Ik ga de konijn en de makreel mengen met de kip misschien dat dat ook al werkt. Krijgt ze toch verschillende smaken binnen.

Wat ik me nog afvroeg is wat je allemaal als verschillende soorten mag zien. ik lees dat het beter is om 4 soorten te voeren (ze krijgen nu al 5 soorten). Maar bv kip, eend, parelhoen, kwartel enzo valt onder de noemer gevogelte maar wordt dit nu wel of niet gezien als verschillende soorten? stel dat ik ze niet aan de konijnen karkassen krijg en wel aan de kippenekken. Kan ik ze dan verschillende soorten nekken geven naast hun kvv om extra te knabbelen?

groetjes
Simone

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 05 oktober 2010 - 16:25

Elke diersoort is één vleessoort. Dus kip, eend, parelhoen en kwartel zijn al 4 diersoorten. ;) Als mensen volledig zelf samenstellen zou ik echter wel proberen om bijvoorbeeld hart te geven van 2 diersoorten. Hoe meer variatie hoe beter. ;)
Je kunt naast een KVV prima nekken geven: alleen niet elke dag natuurlijk want dan kloppen de percentages niet meer. De enige echte geschikte nekken voor katten zijn eenden- en kippennekken.
Geplaatste afbeelding

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 29 oktober 2010 - 08:14

woensdag mijn bestelling van Lupa ontvangen. Super snel moet ik zeggen want heb maandag middag mijn bestelling doorgemaild en kreeg savonds een mail terug dat ze woensdag in de buurt waren. Heb nu meer merken liggen om te proberen wat ze graag eten en afwisseling in smaken. Heb o.a haaksbarf, carnivoer, bandit, bibi, Tinlo en kiezebrink liggen. Bij elkaar zo'n 30 kilo, vriezer ligt bomvol daar kan mijn eigen eten nu niet meer bij haahaha maar goed, het gaat erom dat de katjes lekker kunnen eten.

Voor nu heb ik Tinlo alle smaken gevoerd en de makreel hierva is het minst favoriet. De ene keer vinden ze het lekkerder dan de andere keer. Meestal meng ik die smaak met de kip variant.
De eend, kip en de natuur zijn hiervan het meest favoriet.

Gisteren heb ik de carnivoer lam/mix gevoerd. Ging er ook makkelijk in. Maar wat stinkt die zeg! gisteravond was die minder favoriet maar ging toch op. Ik vind de verpakking van dit merk niet echt je van het. Het dekseltje van het bakje was al ligt kapot. Een rol zoals Tinlo en haaksbarf vind ik denk ik het makkelijkst en hygieniest (hoe schrijf je dat?)

Vanochtend de haaksbarf paard mix gevoerd met het restje lam mix van carnivoer. De schaaltjes werden leeggelikt zo lekker vonden ze het. Morgen gaat het denk ik de zalm mix van kiezebrink proberen. Die zit dus in een zak en zal wat moeilijker te verdelen zijn aangezien het een kilo verpakking is die ik nog in 4en moet hakken.

groetjes
Simone

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 29 oktober 2010 - 15:17

Geweldig dat het zo goed gaat allemaal! :)
Geplaatste afbeelding

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 30 oktober 2010 - 16:59

Vandaag de zalmmix van kiezebrink geprobeerd. Niet echt een succes. de 2e keer dat ik ze de paardmix gaf was het ook al minder dan de 1e maaltijd. Raar hoor met Tinlo hebben ze dat niet. De zalmmix heb ik maar aangemengd met een blikje almo nature zalm en toen vonden ze het wel aantrekkelijk genoeg om ervan te eten. De schaaltjes waren niet leeg.

Morgen de fazantmix van kiezebrink zoals op de verpakking staat is het het hele beestje behalve de veren. Dus ook een complete voeding lijkt me. Ik ben benieuwd hoe deze smaak gaat bevallen.

Ik vind ze tot nu toe helemaal niet kieskeurig maar vis is niet favoriet. Tja dat mag he! ik eet ook niet alless even graag

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#26 Geplaatst 31 oktober 2010 - 10:19

Ik blijf het echt knap vinden dat ze toch zoveel lusten! Tja, een kat zal altijd wat kieskeuriger zijn dan een hond maar dat mag ook he :d

Ik zei nog al grappen tegen mijn vriend, dat we nu wel zeker zijn dat die worsten ook effectief verschillend zijn als dat op de verpakking staat... Ik zie het aan mijn kat, ze liegen niet ;)

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 31 oktober 2010 - 10:52

Vandaag fazantmix van kiezebrink gevoerd. Hmmmmm ook geen succes, moest het aanmengen met almonde nature kip voordat ze het wilde eten en toen ging het nog niet helemaal op. Maar ik had ze gisteren ook wat vaak eten gegeven dus misschien hadden ze geen honger genoeg. Of ze vinden kiezebrink gewoon niet zo lekker als bv de tinlo. Om dat uit te zoeken heb ik her voor vanavond en morgen kipmix van kiezebrink uitgehaald, kip vinden ze normaal heel erg lekker dus ben benieuwd. ze zullen het toch op moeten eten want heb er totaal zo'n 15 kilo van (verschillende smaken)

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 01 november 2010 - 08:09

Nou ik ben bang dat het toch aan de kiezebrink ligt. Zelfs de kipvariant wilde ze niet eten. Shit hoe ga ik dit nu weer aanpakken, half half met Tinlo mengen bv. Ik kan het proberen want om zoveel weg te gooien is ook zowat. Met een theelepel bozita erdoor wilde ze wel eten maar zeker de helft bleef liggen.

Zijn er hier meer mensen die kiezebrink geprobeerd hebben met of zonder succes?

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#29 Geplaatst 01 november 2010 - 09:01

Geweldig dat het al bij al zo vlotjes gaat. Ik geef hier carnibest maar ik lees hier over Tinlo, das eigenlijk te vergelijken met carnibest of wat moet ik me erbij voor stellen?

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 01 november 2010 - 11:47

Hoi Wendy,

Nee Tinlo is een puur product en CB dacht ik niet. Tinlo is gluten vrij en in sommige varianten van CB zit rijst. CB ga ik hier niet geven iig.

groetjes
Simone