Spring naar inhoud

- - - - -

Hier beginnen ze ook met rauw

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#31 Geplaatst 01 november 2010 - 13:22

In Carnibest zit inderdaad meestal rijst. Ook de reden waarom ik het niet geef. Tinlo en Haaksbarf zijn van de weinigen zonder rijst of groenten. Zie het topic KVV vergelijken van Ester ;)

Jammer dat de Kiezebrink niet vlot, amazone. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd...

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 03 november 2010 - 08:55

Vandaag hebben ze allanimal kwartel gekregen. Nou daar stonden ze ook van te kijken zo van wat is dit! gisteren werden de bakjes met tinlo natuurmix nog leeggelikt (ondanks dat ik het toch nog aan moest mengen met een klein theelepeltje bozita). Dus ik iets meer bozita erdoor heen gemengd maar na een half bakje hadden ze toch genoeg ervan.
Misschien moet ik nieuwe smaken maar van vooraf aan beginnen dus minder rauw en meer bozita? Of minder geven, ze krijgen toch een keer honger :d

groetjes
Simone

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 03 november 2010 - 14:31

AllAnimal hebben meerdere katten moeite mee: de darmen en maag zijn natuurlijk ook meevermalen en de veren/vacht.
Misschien geldt dat ook voor de kiezebrink mixen?
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 03 november 2010 - 18:11

Hey Esther,

Oh dat zou heel goed kunnen want op de kip variant van kiezebrink staat: nekken, maag, lever en nog iets. Die neem ik dus niet meer. Maar ja voor t zelfde geld lusten ze het wel.
Ik heb het vanavond gemengd met HB lam en toen hoorde ik ze smakken en de schaaltjes waren leeg. Daisy stond als laatste te eten terwijl zij meestal als eerste haar bakje laat staan. Dit wordt dus even de trend om de all animal en de kiezebrink op te maken. haaksbarf en carnivoer is geen probleem. Dan zal bibi en bandit ook wel mee gaan vallen.

Aan de vachten is het trouwens ook al te merken. Normaal met 2 katten ligt heel het huis vol maar nu praktisch niets, wat een verademing zeg!

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 05 november 2010 - 09:01

Vandaag de kiezebrink hazenmix geprobeerd en gelukkig deze valt wel in de smaak. Welliswaar nog steeds met een inimini beetje blikvoer erdoor maar de schaaltjes waren leeg en Yentl had een rood kinnetje hahaha de lekkerbek.

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 09 november 2010 - 09:03

Vandaag de kiezebrink konijnmix en de bibi natuurmix gevoerd, deze vielen ook in de smaak. De bakjes gingen op wat botjes schoonleeg. Bij Yentl en Bailey (nieuw sinds donderdag) hoef ik niet meer te mengen, die smikkelen het zo wel op. Bij Madam Daisy moet er echt nog wat blik doorheen, maar ach als ze het dan eet.

Deze week krijg ik zalmolie binnen zou heel goed zijn voor de vacht en ook voor bv moeilijke eters. Mag ik ze dit elke dag geven, zou nl ook een goede ondersteuning zijn ivm de omege 3 die erin zit? Voor daisy heb ik Catoil besteld tegen ouderdoms kwalen zoals hart en nierproblemen. Omdat de arts vorige keer toch de richting van beginnende nierproblemen op wees wil ik haar wel beschermen hiertegen, heb dan maar ook de renalzin besteld ter bescherming van haar nieren. Mogen de andere poezen dit ook hebben, het is een bescherming dus lijkt mij geen kwaad kunnen dan toch!?

groetjes
Simone

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 09 november 2010 - 20:25

De zalmolie zou ik niet teveel geven, van olie kunnen ze namelijk diarree krijgen. Ik denk wel dat je het dagelijks mag geven, maar dan in een kleine hoeveelheid.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 14 november 2010 - 11:28

Zo ik heb nu bijna alle smaken en merken die ik in huis heb gevoerd.

Hier even een opsomming van de resultaten

Tinlo
kip: valt zeer goed in de smaak
Eend: valt zeer goed in de smaak
natuur: valt zeer goed in de smaak
konijn: valt goed in de smaak
makreel: valt niet altijd in de smaak

Haaksbarf
lam/kip: valt goed in de smaak
paard/kip valt goed in de smaak
zalm nog niet geprobeerd

Carnivoer
lam: alleen als het net ontdooid is, daarna niet meer
paard: zelfde verhaal

Bandit
nierdieet: viel eenmalig in de smaak daarna niet meer (vind het stinken)
wildmix: ik vind het niet lekker ruiken en de katjes moeten het niet

Kiezebrink
kip: valt niet in de smaak vanwege de maag die erin zit
konijn: valt zeer goed in de smaak
hazemix: valt zeer goed in de smaak
fazantmix: vinden ze smerig
eend: valt zeer goed in de smaak
zalm: totaal geen succes

bibi
natuurmix: valt in de smaak
beefmix: valt in de smaak

Allanimal
kwartel: smerig bevonden en werd zelfs uitgekotst

Zalmolie is ook geen succes, ze houden hier dus niet zo erg van vis en de zalmolie ruikt wel heel sterk. Terwijl het zelfs moeilijke eters aan het eten zou zetten volgens de beschrijving. Nou hier dus niet. Jammer want het zou zo goed zijn voor ze.

Voortaan koop ik dus enkel nog Tinlo en haaksbarf. Iemand een idee of de paard en lam variant van Tinlo ook voor katten geschikt is? anders koop ik die voortaan want dan hoef ik niet perse online te bestellen. Er zit nl een Tinlo leverancier in mijn woonplaats.

groetjes
Simone

Bewerkt door amazone480, 14 november 2010 - 11:29.

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#39 Geplaatst 15 november 2010 - 11:02

Geen idee ivm de Tinlo paard en lam.

Maar wat een mooi lijstje!! Wat eten ze veel zeg! Hier is Haaksbarf konijn favoriet, misschien kan je dat nog eens bestellen. Rund/kip lust ze wel, maar minder. Puur kip eet ze ook heel graag. Zalm at ze pas de derde keer dat ik het zette. Misschien omdat het nu kouder wordt??
Tinlo komt 23 november. Ik ben benieuwd!

Echt leuk dat je dit zo hebt bijgehouden :)

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 15 november 2010 - 11:34

Ze lusten idd best veel, gelukkig. Maar aangezien aangeraden wordt om meerdere merken te voeren ben ik dus wat gaan proberen. Ook omdat ik wat verschillende smaken wil kunnen bieden.

Tinlo kan ik in mijn woonplaats bestellen en vinden ze het lekkerst en is voor mij dus ook het makkelijkst. Carnivoer kan ik ook via de dierenspeciaalzaal bestellen maar zoals je in mijn lijstje kunt zien is dat niet zo'n groot succes dus die ga ik zeker niet bestellen. Ik wil graag dat ze goed eten zonder te mokken.

Wat mij betreft ga ik het op Tinlo, Haaksbarf en Kiezebrink houden.

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#41 Geplaatst 15 november 2010 - 17:43

Ik probeer hier nu ook Tinlo uit omdat ik Haaksbarf misschien iets te beperkt vond. Ik vind het wel een schitterend product dus ik zou het fijn vinden mochten ze bijvoorbeeld een eendvariant oid maken. Maar Tinlo klinkt ook erg goed idd.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#42 Geplaatst 07 oktober 2011 - 19:20

Maya zei:

In Carnibest zit inderdaad meestal rijst. Ook de reden waarom ik het niet geef. Tinlo en Haaksbarf zijn van de weinigen zonder rijst of groenten. Zie het topic KVV vergelijken van Ester ;)

Jammer dat de Kiezebrink niet vlot, amazone. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd...

Hallo Maya

Carnibest heeft onlangs de eend-mix en de kalkoen -mix erbij.
Deze zijn zonder granen en rijst.
Ook de diabetes mix (kip) is zonder rijst en granen.
Mijn katten eten de 3 soorten zeer graag maar ga toch ook eens Tinlo proberen voor meer variatie.
Groeten
Rosetta
Geplaatste afbeelding