Spring naar inhoud

- - - - -

hoe goed ziet je kat?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 01 mei 2009 - 14:09

Ik ben hier nog eens. Sinds we Zitahebben maken we ons zorgen over Gabriel. Zita kijkt naar TV,de computer, een spiegel, speelgoed. Gabriel niet. Gabriel zetten we voor de spiegel: hij kijkt niet. Idem tv, computer, speelgoed, eten. Hij moet eigenlijk echt iets ruiken vooraleer hij erop reageert. Speelgoed: een takje in de tuin moet eerst heel goed bewegen vooraleer hij erop reageert. Is het te ver dan kijkt hij niet.
Hoe goed en wat zien jullie katten?
Maandag moet ik op controle bij de dierenarts voor zijn oormijt en ik ga dat toch even aankaarten.
Joloka

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 01 mei 2009 - 16:16

mijn twee kastaars zien maar al te best....

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#3 Geplaatst 01 mei 2009 - 17:20

Hier ziet kiki echt een minimier nog op afstand...... en dan een enorme duik op dat kleine beestje :LOL:

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#4 Geplaatst 01 mei 2009 - 17:22

Denk dat ze hier bij ons ook wel goed zien..maar dat laserlichtje waar de overige 3 poezels zo gek van zijn, ziet Chippie helemaal niet! Ik mag dat draaien en keren hoe ik het wil, hij ziet dat niet! Maar voor de rest denk ik wel dat hij alles ziet...

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 01 mei 2009 - 17:35

Ik heb 't idee dat katten niet goed zien van dichtbij. Als ik een stukje vlees in m'n hand of op de tafel voor ze houdt dan zie je ze echt zoeken en snuffelen. Ik heb nooit anders geweten eigenlijk.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 01 mei 2009 - 18:01

Iets dat kortbij stil ligt merken ze minder snel op dan iets heel kleins dat beweegt, bijv. een mug, fruitvliegje die voor de raam aan het vliegen is, daar kunnen ze echt kei lang op jagen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#7 Geplaatst 01 mei 2009 - 18:21

kiki zei:

Ik heb 't idee dat katten niet goed zien van dichtbij. Als ik een stukje vlees in m'n hand of op de tafel voor ze houdt dan zie je ze echt zoeken en snuffelen. Ik heb nooit anders geweten eigenlijk.

Hier van't zelfde. Een bedreigende bromvlieg op vijf meter afstand lukt wel. Maar hetgeen je onder z'n neus duwt...

Zwartje reageert trouwens ook minder op veel visuele prikkels. Maar dat is eigenlijk altijd al zo geweest.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#8 Geplaatst 05 mei 2009 - 11:11

Hier zien ze ook niet al te best. Het laserlichtje wel, maar dat moeten we ook bewegen. Als we het stil houden, duurt het lang voor ze het vinden.
Snoepjes die voor hun pootjes liggen zien ze niet, we moeten ze echt met de vinger aanwijzen. Bewegende beelden prima, dan komen ze in actie.
Estelle houdt wel van tv kijken, als het flitsende bewegingen of dieren zijn. De anderen hebben gewoon geen interesse. Een tijdschrift verslinden ze echter wel,.... :heart: , maar dan met hun tanden...

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 05 mei 2009 - 17:25

katten zien van dichtbij idd heel weinig, ze zijn van nature verziend.
als ze willen eten moeten ze inderdaad op hun neus afgaan, want zien kunnen ze het niet :)
toulouse hier ook hoor
als een spin heel stil onder haar neus blijft zitten is ze hem gewoon kwijt :ha

Geplaatste afbeelding