Spring naar inhoud

- - - - -

castratie

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_mouchke_*
Guest_mouchke_*

#1 Geplaatst 01 mei 2009 - 19:32

hallo,

felix is een 4 jaar oude kat, en gecasteerd sinds hij 8 maanden oud was, maar hij blijft maar strippen (of hoe noemen jullie dit). Ik zie doodgraag mijn huisdieren, maar hou ook graag alles netjes, maar felix stript waar hij staat, zelfs binnen in de garage overal tegen. Nu mag hij niet meer binnen. Kan dat nog ooit gestopt worden?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 01 mei 2009 - 19:36

Eigenlijk had je hem al moeten laten castreren toen hij begon te sproeien met acht maanden. Dan had je hem waarschijnlijk nooit naar buiten moeten bannen. :(
De kans bestaat dat hij nu blijft sproeien, ook al laat je hem castreren, aangezien hij nu al 4 jaar lang sproeit. Maar ik zou het toch sowieso laten doen. Er is ook een kans dat het alsnog stopt met de castratie. Succes.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 01 mei 2009 - 19:42

In het berichtje van TS staat wel dat de kater reeds gecastreerd is van  zijn 8 maanden ;) . Ik weet niet of je dit gedrag nog kan afleren, daar kan ik je geen raad in geven.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 01 mei 2009 - 19:51

PeggyJ zei:

In het berichtje van TS staat wel dat de kater reeds gecastreerd is van  zijn 8 maanden ;) . Ik weet niet of je dit gedrag nog kan afleren, daar kan ik je geen raad in geven.

Oeps, verkeerd gelezen, sorry!
Maar dan is het denk ik moeilijk af te leren... Bij de fokster van onze coons loopt er ook zo'n kater (nooit dekkater geweest en tijdig gecastreerd) rond... hij is ondertussen bijna 10 jaar oud, maar sproeit al heel zn leven, en dat zal hij ook wss blijven doen. Hij mag wel binnen, maar 's nachts verblijft hij dan in de kattenkamer, waar het sproeien geduld wordt ;)

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 01 mei 2009 - 19:52

Bestaat er ook niet zoiets als kater broekjes, dacht dat ik daarover eens iets had gelezen ergens hier op het forum :-k
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 01 mei 2009 - 19:54

Dat bestaat ja, sommige catteries gebruiken het voor dekkaters die sproeien. Maar hoeveel succes zo'n broekje heeft, dat weet ik niet. Zelf geen ervaring mee.

Maar Mouchke, je stuurde me nog een bericht waarin je zegt dat het begonnen is sinds jullie er nog een kat bij hebben. Hoe lang hebben jullie Fritzke al?

Geplaatste afbeelding

Guest_Billy_*
Guest_Billy_*

#7 Geplaatst 01 mei 2009 - 19:59

En mss ook niet onbelangrijk:
Hoe hebben jullie tot hiertoe geprobeerd zijn gedrag te corrigeren?
Je kan bv eens het volgende proberen:
Koop zo'n trompetding met luchtdruk dat voetbalsupporters gebruiken, is echt niet duur. Je laat hem alleen binnen als je thuis bent EN tijd hebt om hem in het oog te houden. Telkens hij wil gaan sproeien toeter je met dat ding, maar probeer te zorgen dat hij niet ziet waar het geluid vandaan komt. Hij zal dan de schrik en het onaangename geluid aan het sproeien linken en dan kan het zijn dat hij het afleert. Telkens je niet op hem kan letten of weg bent zet je hem buiten zodat je hem echt in het oog kan houden. Het is dan heel belangrijk dat hij niet één keer 'ongestraft' kan sproeien. Als hij het een hele tijd op die manier goed doet kan je proberen op te bouwen zodat hij met de tijd terug 'veilig' binnenkan.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#8 Geplaatst 01 mei 2009 - 20:46

Werkt ook als je twee pottendeksels tegen mekaar laat gaan ofzo hoor ;)

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#9 Geplaatst 02 mei 2009 - 20:04

Probeer eens met een feliway stekker. Dit geeft bepaalde geuren zodat hij het niet meer nodig zal vinden om te sproeien.