Spring naar inhoud

- - - - -

Wassen van katten

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 30 september 2010 - 09:32

Ik heb hier in het topic perzen gelezen dat je je perzen regelmatig moet wassen. Ik heb al 12 jaar perzen en heb die toen enkel een keer gewassen met een vlooienshampoo heeeeeel vroeger, wist gewoon niet dat regelmatig moest. Dacht enkel dat dat nodig was als ze vies waren of vlooien hadden. Daisy haar vacht was altijd al zijdezacht en nooit vies van het voer ofzo.

Van het weekend heb ik het er eens op gewaagd om ze te wassen. Ze waren er geen fan van, er kwam een flink orkestgeluid uit :oops: . Maar jee zeg wat een resultaat, als ik dit eerder had geweten was ik hier al veel eerder mee begonnen. Daisy haar vacht was dik en zacht (wel zonder klitten hoor) maar met het gemak dat ik er nu met mijn kam doorheen kan is echt niet te geloven. Ik dacht dat haar vacht toch redelijk wit was (= blue pointje) maar toch is die nu veel lichter. Ze is veel mooier zo, of ze dat zelf ook vind geen idee want chagerijnig kijken is nog steeds haar favoriete gezichtsuitdrukking :d
Ook het kitten is onwijs mooi geworden, niet meer die vette plukjes maar een bos zijde wat hij nu draagt. Wow!

Ik heb er weer een maandelijkse bezigheid bij.

Alleen het kitten is zo'n smeerkees dat nu (na ongeveer 5 dagen) heel zijn kraag al weer vies en vettig is. Maar om hem nu om de 5 dagen te wassen. Ik las ook iets van poeders die je evt. tussendoor kunt gebruiken. Kan iemand mij vertellen welke het beste is en hoe je dat moet gebruiken?

groetjes
Simone

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 01 oktober 2010 - 23:58

niemand die droogpoeders gebruikt?

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 02 oktober 2010 - 00:12

ow, hier kan ik je niet bij helpen want mijn Toesje in bad steken is gekkenwerk ^^
Maar Jubikelcats heeft een heel topic rond de verzorging van perzen, ik zoek het even voor je ;)

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 02 oktober 2010 - 00:13

Hier kun je hem vinden ;)

Geplaatste afbeelding

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 02 oktober 2010 - 02:37

Ben met een opleiding kattentrimmen bezig en maandelijks wassen lijkt met toch wat te veel hoor
groetjes
Linda

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 03 oktober 2010 - 15:20

Ik heb eens droogpoeder angekocht voor Nette, maar ik heb het eigenlijk nog niet gebruikt :oops:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#7 Geplaatst 03 oktober 2010 - 17:37

Op show heb ik altijd een droogshampoo mee ... je weet maar nooit dat ze eens een ongelukje hebben in hun trnasportbox en er dan nog eens lekker ingaan zitten ... vooral met kittens kan je dat wel eens tegenkomen.

Verder was ik de katten hier ook ongeveer maandelijks ... oké eerlijk gebeurd het ook wel eens dat er een maandje van tussen glipt.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#8 Geplaatst 07 oktober 2010 - 06:05

De natte washandjes van Petplus zijn gemakkelijk.(Al verdraagt Snow zelfs dat niet O:) )

Fepke
Fepke
  • 25 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 15 oktober 2010 - 15:36

Heb het net gebruikt maar het is wel heel nat  he, maar ze is al op aan het drogen voor de verwarming

meijden1983
meijden1983
  • 199 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 21 oktober 2010 - 20:07

Zelf was ik mijn katten ook regelmatig en tussendoor gebruik ik droogpoeder van gimpet

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 21 oktober 2010 - 21:49

Ik was mijn katten eigenlijk enkel als het echt nodig is.
Zo heb ik wel steeds van die babywashandjes van Zwitsal in huis.

nancytje
nancytje
  • 875 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 31 oktober 2010 - 11:48

ik mas mijn kat eindelijk ook af en toe om de anderhalve maand. of zo

ze komt wel ni direct buiten , maar soms gebeurt het dat ze eens ontsnapt en dat was ik ze direct.
ik gebruik eindelijk gewoon babyshampoo.
weet niet of dat zo goed is , maar ik doe het vooral omdat ik het vies vindt dat ze in aarde of dergelijke geeft gelopen.
meestal ga ons nora om de anderhalve maand in bad en ze vindt dit wel leuk.
deze zomer geeft ze er zelf 2 maal in 1 maand in gezeten omdat ze toen een ongelukje gehad geeft en omdat het haar beurt terug was.
ze blinkt nog altijd als tevoren en volgens de da kan het niet zo een kwaad.
ze wast zich ook nog altijd zelf.
welke droogschampoo geschikt zijn weet ik ook niet .
volgens mij (kan verkeerd zijn ook) mag elke kat dus in bad als ze het zelf wel wilt