Spring naar inhoud

- - - - -

RIP - Nieuw kitten 5 weken - blz. 9

• Log in om te reageren
190 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#121 Geplaatst 12 oktober 2010 - 21:17

Een klein stapje in de goede richting :duim:
Hier wordt ook heftig geduimd!

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#122 Geplaatst 12 oktober 2010 - 21:33

Oef, das al beter nieuws :) Ik duim ook nog steeds mee!
Hoezo 37 euro per dag? Dagtarief voor het verzorgen van het kitten?
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#123 Geplaatst 12 oktober 2010 - 21:35

Joske zei:

Als asielen zich aan die wet zouden houden wil dat zeggen dat er heel veel jonge kittens ingeslapen zouden worden.
Asielen krijgen uiteindelijk alle schuld en alle blaam, terwijl op het drukste moment iedere dag dozen vol kittens aan de deur worden gedropt, en dan nog niet alle volwassen katten vergeten en de problematiek en werk met de zwerfkatten. En dan moeten zij maar alles volgens de wet doen en eisen wij een verzorging zoals wij onze katten verzorgen. Zo niet worden ze gecategoriseerd onder slecht asiel. Een asiel is geen thuissituatie.

Particuliere opvangen zijn geen asielen, die situaties kan je niet vergelijken.

Newsflash: In meer dan de helft van alle asielen worden kittens sowieso ingeslapen.

Ik eis dat de wet wordt nageleefd ja. Een asiel staat niet boven de wet.
Ik zeg helemaal niet dat asielen alle schuld krijgen. De particulieren zijn de schuldige. Maar dat wil niet zeggen dat asielen ineens hun laars moeten lappen aan vanalles en nog wat. Een niet-gevaccineerd of niet-ontvlooid kittens is een besmettingsrisico voor katten van adoptanten ook.

Geen plaats? Niet meer aannemen.
Ja, dan heb je risico dat ze ze dumpen. Maar dat risico heb je sowieso, want naar een asiel brengen kost geld, en mensen die dit niet willen betalen dumpen ze sowieso.
Aannemen en inslapen of aannemen en slecht behandelen is ook geen oplossing.

Nee, je kan het inderdaad niet vergelijken, want wij werken volgens mij en vele anderen stukken beter.

Soit, dit is een andere discussie.
Ik ben blij dat het kleintje een beetje vooruitgegaan is en dat het geen parvo is.

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#124 Geplaatst 12 oktober 2010 - 22:15

Oef, toch een klein beetje beter, hier duimen we ook met z'n allen

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#125 Geplaatst 12 oktober 2010 - 22:30

Joske zei:

Oef, das al beter nieuws :) Ik duim ook nog steeds mee!
Hoezo 37 euro per dag? Dagtarief voor het verzorgen van het kitten?

Dat is de prijs voor de kliniek per dag.  Wellicht komen er nog wel extra kosten bij :(

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#126 Geplaatst 12 oktober 2010 - 22:40

Joske zei:

Als asielen zich aan die wet zouden houden wil dat zeggen dat er heel veel jonge kittens ingeslapen zouden worden.
Asielen krijgen uiteindelijk alle schuld en alle blaam, terwijl op het drukste moment iedere dag dozen vol kittens aan de deur worden gedropt, en dan nog niet alle volwassen katten vergeten en de problematiek en werk met de zwerfkatten. En dan moeten zij maar alles volgens de wet doen en eisen wij een verzorging zoals wij onze katten verzorgen. Zo niet worden ze gecategoriseerd onder slecht asiel. Een asiel is geen thuissituatie.

Particuliere opvangen zijn geen asielen, die situaties kan je niet vergelijken.

persoonlijk vind ik ook dat asielen zich niet boven de wet mogen stellen. die wet is er niet voor niks. die is er om zowel de kat als de adoptant te beschermen.

en de harde realiteit is jammer genoeg zo dat er meer katten zijn dan dat er mensen zijn die een kat willen. Hoe daarmee wordt omgegaan maakt het verschil tussen een goed asiel en een slecht asiel. Veel particuliere asielen hebben de luxe om te weigeren, dat is iets wat veel stadsasielen niet hebben.

die hebben 2 keuzes: alles aannemen, het houden en dan maar wachten tot een ziekte alles decimaliseert of selecteren  wat nog plaatsbaar is. Hoe erg het ook is, maar voor een kat is het ook niet leuk om zijn leven lang in een asiel te zitten en hoe hard we het ook allemaal willen, we kunnen geen adoptanten bijtoveren. We zitten nu aan 46 gedode katten per dag, grotendeels omwille van plaatsgebrek. een slecht asiel is dus in mijn ogen een asiel dat wacht op ziekte uitbraken om de kattenverblijven maar eens leeg te maken. en dat gebeurt in meer dan één asiel in belgie.

ik heb een lezing gevolgd over no kill in de US en wat bleek: dat betekent vaak ook het inslapen van katten die niet plaatsbaar zijn. Wat niet plaatsbaar is zelfs een tijd in een asiel gedefinieerd geweest als een kat zijn die 3 maanden in het asiel zit en niet wordt geadopteerd. dat was voor mij ook een oogopener.

het is een hard feit: er zijn maar X katten die geplaatst kunnen worden en ze zijn 2X katten die geplaatst willen worden. Je kan een ziek kitten redden en een gezond kitten moeten laten inslapen omdat er geen plaats meer is.

Het is nogal makkelijk schieten op asielen die zulke zware beslissingen moeten nemen, terwijl de oorzaak bij de mensen zelf ligt: ze steriliseren niet. zolang dat niet op grote schaal gebeurt, moet men niet schieten op asielen die euthanaseren, dat zijn zeker niet altijd de slechte asielen.

vandaar dat ik dus echt wil dat die wet op verplichte sterilisatie erdoor komt. de enige diervriendelijke oplossing is gewoon dat kattenoverschot niet laten geboren worden. dat is veel beter dan het daarna te moeten laten inslapen in asielen.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#127 Geplaatst 12 oktober 2010 - 22:40

in ieder geval duim ik ook dat het kleintje vlug er weer bovenop komt.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#128 Geplaatst 12 oktober 2010 - 22:43

:thumb: :thumb: :geluk: :geluk:

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#129 Geplaatst 13 oktober 2010 - 08:35

wea zei:

in ieder geval duim ik ook dat het kleintje vlug er weer bovenop komt.

Dankjewel Wea!
Ik volg je betoog trouwens volledig... ocharme 46 katten per dag ... niet te geloven!

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#130 Geplaatst 13 oktober 2010 - 08:41

:geluk: :geluk:

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#131 Geplaatst 13 oktober 2010 - 08:56

goed nieuws in ieder geval dat het geen parvo is!

dat is toch beter en meer kans op goed herstel.
mag ik adviseren om een spuit benebac te bestellen om aan het kitten te geven als het thuis is om de darmbalans te herstellen.
en gemalen lamshartjes helpen daar ook goed mee.

in belgie heb je ook nog een vergelijkbaar middel heb ik vernomen ben de naam weer kwijt :)

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#132 Geplaatst 13 oktober 2010 - 08:58

Ik lees dit topic pas vandaag. Blij dat het een klein beetje beter gaat met het kleintje en hopelijk is het een stap in de goede richting! :)
Hier draaien de duimpjes en de pootjes mee!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#133 Geplaatst 13 oktober 2010 - 09:00

:geluk: :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#134 Geplaatst 13 oktober 2010 - 11:56

Afgelopen nacht is  Oscar blijkbaar toch gestorven!
Straks zal ik mijn dochter met veel liefde moeten opvangen!  Ze zal er kapot van zijn :(

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#135 Geplaatst 13 oktober 2010 - 11:59

ach nee toch.... :cry:

mijn allerdiepste medeleven. Ze heeft gedaan wat ze kon voor dit kitten want het is echt ongelooflijk moeilijk om zo'n kleintje erdoor te halen. Geef haar een dikke knuffel van me. :hug: :hug: :hug: