Spring naar inhoud

- - - - -

RIP - Nieuw kitten 5 weken - blz. 9

• Log in om te reageren
190 reacties op dit onderwerp
sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 03 oktober 2010 - 11:20

Ik ontwormde met cathminth . Ging die halen bij apotheek en kan je gemakkelijk zelf geven. Het was trouwens de DA die dit op die jonge leeftijd aanraadde

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 03 oktober 2010 - 11:20

3elfje zei:

bij aveve koop ik het!
Bedankt!  Ik mail het onmiddellijk door! :d

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 03 oktober 2010 - 11:24

Bij zoomart hebben ze die RC poedermelk ook

Bewerkt door sisi, 03 oktober 2010 - 11:24.

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 03 oktober 2010 - 12:34

Ik vind het niet onverantwoord van het asiel. De kleinste kittens zijn de grootste slachtoffers van ziektes in een asiel. Het is beter voor de kleine om in een stabiele en huiselijke omgeving te zitten dan in het asiel te verblijven. Waarom zou het asiel de kleintjes moeten houden tot 12 weken? Ze zijn toch al weg van bij de moeder.
In een asiel is het niet zo makkelijk om kittens bij te houden dan bij particulieren. Vaak zit het al vol genoeg.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 03 oktober 2010 - 12:36

Als het kitten geweekte korreltjes eet of zachte voeding, dan is het helemaal niet nodig om hem poedermelk te geven. Kleintjes kunnen vaak al beter eten dan men denkt.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#21 Geplaatst 03 oktober 2010 - 12:37

Joske zei:

Als het kitten geweekte korreltjes eet of zachte voeding, dan is het helemaal niet nodig om hem poedermelk te geven. Kleintjes kunnen vaak al beter eten dan men denkt.

Helemaal mee eens ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 03 oktober 2010 - 14:59

:geluk: :geluk: :geluk: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 03 oktober 2010 - 16:28

Sihirci zei:

Helemaal mee eens ;)
We hebben alleen maar schrik dat het niet voldoende eet... De vriend van mijn dochter ging vandaag toch maar naar de DA van wacht.  Ze willen dit kleintje echt een kans geven en doen wat ze moeten doen.
Ben ik heel blij om :heart: .
Seffens weet ik wat meer.  Kan het kwaad om die extra melk er bij te geven dan?
Bedankt voor jullie hulp :d

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#24 Geplaatst 03 oktober 2010 - 16:40

veerlevs zei:

We hebben alleen maar schrik dat het niet voldoende eet... De vriend van mijn dochter ging vandaag toch maar naar de DA van wacht.  Ze willen dit kleintje echt een kans geven en doen wat ze moeten doen.
Ben ik heel blij om :heart: .
Seffens weet ik wat meer.  Kan het kwaad om die extra melk er bij te geven dan?
Bedankt voor jullie hulp :d

Erbij zal geen kwaad kunnen, zolang het ukje ook voldoende andere voeding eet.

De kleine heeft een maagje ter grote van een vingertop, een theelepeltje voer per keer is dus al een hele hap voor zo'n kleintje en daarom zijn zoveel kleine hapjes per dag nodig. Als ze een keukenweegschaal hebben dan in het begin 2 maal per dag wegen om te zien of de kleine aankomt voor de eigen geruststelling.

Ben benieuwd wat de da van de hummel zal zeggen en wat het diertje weegt.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#25 Geplaatst 03 oktober 2010 - 16:58

:geluk: :geluk: :geluk:

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 03 oktober 2010 - 17:39

Sihirci zei:

Erbij zal geen kwaad kunnen, zolang het ukje ook voldoende andere voeding eet.

De kleine heeft een maagje ter grote van een vingertop, een theelepeltje voer per keer is dus al een hele hap voor zo'n kleintje en daarom zijn zoveel kleine hapjes per dag nodig. Als ze een keukenweegschaal hebben dan in het begin 2 maal per dag wegen om te zien of de kleine aankomt voor de eigen geruststelling.

Ben benieuwd wat de da van de hummel zal zeggen en wat het diertje weegt.

Sihirci,
Ze zijn toch maar vandaag al naar de DA geweest.  Het katje is 5 à 6 weken oud en heeft een goed gewicht (weet niet hoeveel).
Hij vond het ook geen slecht idee om nog wat bij te voederen met RC melkpoeder.
De vlooien waren weg maar hij was nog vergeven van de eitjes. De DA heeft ze er zo goed mogelijk al uitgekamd.  Hij is ook ontwormd nu, dus alles zit mee.  Hopelijk groeit hij nu goed en kunnen ze hem bijbrengen wat normaal mama-poes had moeten kunnen doen.
Merci nog eens

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#27 Geplaatst 03 oktober 2010 - 17:46

veerlevs zei:

Sihirci,
Ze zijn toch maar vandaag al naar de DA geweest.  Het katje is 5 à 6 weken oud en heeft een goed gewicht (weet niet hoeveel).
Hij vond het ook geen slecht idee om nog wat bij te voederen met RC melkpoeder.
De vlooien waren weg maar hij was nog vergeven van de eitjes. De DA heeft ze er zo goed mogelijk al uitgekamd.  Hij is ook ontwormd nu, dus alles zit mee.  Hopelijk groeit hij nu goed en kunnen ze hem bijbrengen wat normaal mama-poes had moeten kunnen doen.
Merci nog eens

Je hebt een fantastische dochter en schoonzoon :thumb:

Wat een geruststelling dat de kleine in orde is, een goed gewicht heeft en die ellendige springertjes weg zijn :d
Over twee weken nog eens ontwormen om nieuw uitgekomen eitjes ook weg te krijgen.

Fijn dat ik kon en mocht meedenken ;)

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 03 oktober 2010 - 17:48

:thumb: :thumb:

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 03 oktober 2010 - 19:53

Joske zei:

Ik vind het niet onverantwoord van het asiel. De kleinste kittens zijn de grootste slachtoffers van ziektes in een asiel. Het is beter voor de kleine om in een stabiele en huiselijke omgeving te zitten dan in het asiel te verblijven. Waarom zou het asiel de kleintjes moeten houden tot 12 weken? Ze zijn toch al weg van bij de moeder.
In een asiel is het niet zo makkelijk om kittens bij te houden dan bij particulieren. Vaak zit het al vol genoeg.
Vergeten we aub even niet dat dit bij wet verboden is, ook voor een asiel?
En dan zwijg ik nog over vlooien, is het zoveel moeite om de kleine te houden tot ze parasiet-vrij is?

Alweer eentje om op het lijstje van 'slechte asielen' te zetten.

Alvast goed dat het kleintje nu deftige verzorging krijgt!

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 03 oktober 2010 - 20:52

Als ik moest kiezen tussen een veel te jong kitten plaatsen in een stabiele huiselijke omgeving of hem in het asiel houden tot 12 weken omdat de wet dit eist, dan kies ik zeker voor het eerste. Asielen worden veel te snel als slecht asiel bestempeld.
Laten we niet vergeten dat de kittens al bij de moeder weg waren toen ze in het asiel terechtkwamen.