Spring naar inhoud

- - - - -

RIP - Nieuw kitten 5 weken - blz. 9

• Log in om te reageren
190 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#61 Geplaatst 10 oktober 2010 - 17:38

trio zei:

Ja dat is zo meer uitleg kan nooit kwaad en mensen in een opvang gezin hebben waarschijnlijk ook meer ervaring om sneller in te grijpen maar ik zeg ook wel het loopt niet altijd zo af hé meestal gaat het wel goed.

Als het opvanggezin ervaring heeft wel, maar als je net begint dan kan ik me voorstellen dat deze horror meteen een eind maakt aan het opvangen van kansarme diertjes en daarom vind ik goede voorlichting een must.

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#62 Geplaatst 10 oktober 2010 - 17:41

Sihirci zei:

Als het opvanggezin ervaring heeft wel, maar als je net begint dan kan ik me voorstellen dat deze horror meteen een eind maakt aan het opvangen van kansarme diertjes en daarom vind ik goede voorlichting een must.

Helemaal mee eens !

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 10 oktober 2010 - 17:45

veerlevs zei:

Slecht nieuws! Sinds gisteren was het kitten nogal levenloos, diaree en braken. Gisteren zijn ze dan naar de DA van wacht gereden.
Vandaag een bezoekje gebracht en ligt aan het infuus met vocht en voedingssuplementen. De DA vermoedt parvo. Het kitten was door het asiel nog niet ingeent en toen ze het meenamen naar de eerste DA vond die het nog te jong om het in te enten. Wellicht heeft het diertje dit meegebracht van het asiel. Morgen weten ze het zeker.
Wat zijn zijn kansen op overleving als het parvo is?
Iemand ervaring daarmee?
Als het parvo is, gaan ze het asiel wel verwittigen, want er zaten nog wel wat kittens. Heb hen ook gezegd om tegen die mevr. toch maar te zeggen dat de DA verontwaardigd was omdat zij een kitten van 5 weken zomaar heeft meegegeven terwijl dit bij wet verboden is. Hopelijk doen ze het dan niet meer.
Onze dochter huilt de hele tijd. Het diertje was al enorm aanhankelijk geworden ondertussen. Ik duim dat hij het redt! :(

De overlevingskans bij kattenziekte is extreem klein als deze reeds is doorgebroken. Zeker bij zo'n klein kitten.
Het is ook extreem besmettelijk, dus zorg ervoor dat het kitten noch je dochter in aanraking komt met niet-gevaccineerde katten. Het is een virus dat 'plakt' aan kleren/schoenen/materialen en kan lang in huis aanwezig blijven.

edit: Vergeet ook niet dat kattenziekte érg snel kan gaan. Een kitten kan van schijnbaar gezond naar dood gaan in 24 en soms zelfs 12 uur.

Bewerkt door arifiene, 10 oktober 2010 - 17:47.

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#64 Geplaatst 10 oktober 2010 - 18:02

oh wat vreselijk!
Ik hoop echt zo hard dat het goed komt met het ukje!

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#65 Geplaatst 10 oktober 2010 - 18:08

ik lees nu pas hier het topic

k hoop zo hard mee dat het het overleefd!!!!!!!!!!! :geluk: :geluk: :hug: :hug:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#66 Geplaatst 10 oktober 2010 - 18:12

arifiene zei:

De overlevingskans bij kattenziekte is extreem klein als deze reeds is doorgebroken. Zeker bij zo'n klein kitten.
Het is ook extreem besmettelijk, dus zorg ervoor dat het kitten noch je dochter in aanraking komt met niet-gevaccineerde katten. Het is een virus dat 'plakt' aan kleren/schoenen/materialen en kan lang in huis aanwezig blijven.

edit: Vergeet ook niet dat kattenziekte érg snel kan gaan. Een kitten kan van schijnbaar gezond naar dood gaan in 24 en soms zelfs 12 uur.

20 tot 35 % overleefd kattenziekte en hoeft dan ook NOOIT meer tegen kattenziekte te worden gevaccineerd.

Dat het extreem snel kan gaan klopt, net als het grote besmettings gevaar bij NOOIT gevaccineerde katten. Mijn Shamira was in 1992 voor het laatst geënt en in 2004 kwamen Wacho en Xena... Uiteraard ben ik bang geweest maar gelukkig was die angst voor niets :d Shamira is november 2007 overleden ze is ruim achttien jaar geworden.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#67 Geplaatst 10 oktober 2010 - 18:24

Hoe vreselijk allemaal, we duimen volop dat het kittentje het redt. :hug: :hug: :hug:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#68 Geplaatst 10 oktober 2010 - 19:35

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#69 Geplaatst 10 oktober 2010 - 20:50

Sihirci zei:

20 tot 35 % overleefd kattenziekte en hoeft dan ook NOOIT meer tegen kattenziekte te worden gevaccineerd.

Dat het extreem snel kan gaan klopt, net als het grote besmettings gevaar bij NOOIT gevaccineerde katten. Mijn Shamira was in 1992 voor het laatst geënt en in 2004 kwamen Wacho en Xena... Uiteraard ben ik bang geweest maar gelukkig was die angst voor niets :d Shamira is november 2007 overleden ze is ruim achttien jaar geworden.

Bij kittens is de overlevingskans slechts 10%.
Dat klopt ook ongeveer met onze ervaringen. De meesten overleven het niet. Hoe jonger, hoe slechter. Hoe duidelijker de symptomen, hoe slechter. Hoe later, hoe slechter.

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#70 Geplaatst 10 oktober 2010 - 20:53

Ik lees het hier nu pas: mijn duimen draaien volop voor het kittentje :geluk: Sterkte :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#71 Geplaatst 10 oktober 2010 - 20:56

O jeetje ... ik hoop dat het kleintje dit overleefd, maar er is voor kittens een heel klein percentage dat het overleefd.
Veel sterkte voor jullie allen.

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#72 Geplaatst 10 oktober 2010 - 20:58

arm kleintje!

hopelijk komt hij erdoor! :hug:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#73 Geplaatst 10 oktober 2010 - 21:00

arifiene zei:

Bij kittens is de overlevingskans slechts 10%.
Dat klopt ook ongeveer met onze ervaringen. De meesten overleven het niet. Hoe jonger, hoe slechter. Hoe duidelijker de symptomen, hoe slechter. Hoe later, hoe slechter.

Hier denk ik anders over, hoe meer kittens bijeen hoe meer er overlijden, maar als kittens in een huishouden zijn zonder hoge infectiedruk zal het percentage overlevenden significant stijgen.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 10 oktober 2010 - 21:07

Sihirci zei:

Hier denk ik anders over, hoe meer kittens bijeen hoe meer er overlijden, maar als kittens in een huishouden zijn zonder hoge infectiedruk zal het percentage overlevenden significant stijgen.

Feit is dat kattenziekte veel eerder uitbreekt in grote populaties.
Kittens in een huishouden zonder hoge infectiedruk zijn dan ook veel minder voorkomend.
En dit kitten komt van een asiel, waar wél een hoge infectiedruk heerst.

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#75 Geplaatst 10 oktober 2010 - 21:17

Wat erg voor je dochter, hopelijk komt het kleintje erdoor!

Geplaatste afbeelding