Spring naar inhoud

- - - - -

RIP - Nieuw kitten 5 weken - blz. 9

• Log in om te reageren
190 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#76 Geplaatst 10 oktober 2010 - 21:31

Amaaaai vreselijk gewoon !!!
Ze moesten toch ook wel weten dat er parvo heerste in het asiel ? Waar is zo'n jong kitten anders besmet geraakt ? Ik vraag me af of het in het asiel geboren werd of er gedumpt werd...
Als dit om een dumpkitten ging is het nog erger, die verhuis je zeker niet zo jong !
Moest dit om toxoplasmose gaan zou het nog erger zijn ! Stel dat je iemand op bezoek krijgt die zwanger is net voor het losbarst ?
Ongevaccineerde kittens meegeven op die manier vind ik not done !!
En de dierenarts had daar groot gelijk in !!
Wat met de kosten ? Zijn die voor het asiel, is er garantie ?

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#77 Geplaatst 10 oktober 2010 - 21:33

arifiene zei:

Feit is dat kattenziekte veel eerder uitbreekt in grote populaties.
Kittens in een huishouden zonder hoge infectiedruk zijn dan ook veel minder voorkomend.
En dit kitten komt van een asiel, waar wél een hoge infectiedruk heerst.

Wacho en Xena kwamen van dierenbescherming/ambulance Midden Betuwe, zaten in een eensgezinswoning op zolder met tig andere kitjes die opvang nodig hadden, kwamen hier in een huishouden met 8 katten en een hond kregen kattenziekte die door de da niet werd onderkend en overleefden. Voor dit kitten duim ik en denk echt dat het een goede kans heeft.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#78 Geplaatst 10 oktober 2010 - 21:34

Ik lees dit nu ook pas Veerle :hug: , ik hoop dat hij het gaat halen, veel moed en sterkte, ook voor je dochter! :geluk:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#79 Geplaatst 10 oktober 2010 - 21:37

Ik blijf ervan uit gaan dat hij haalt en net als mijn Xeentje een mooi kattenleven zal krijgen. duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#80 Geplaatst 10 oktober 2010 - 22:02

Ik lees nu pas alles

Ik duim heel hard dat alles goed komt

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#81 Geplaatst 10 oktober 2010 - 22:06

feroesti zei:

Ze moesten toch ook wel weten dat er parvo heerste in het asiel ? Waar is zo'n jong kitten anders besmet geraakt ? Ik vraag me af of het in het asiel geboren werd of er gedumpt werd...
Als dit om een dumpkitten ging is het nog erger, die verhuis je zeker niet zo jong !
Moest dit om toxoplasmose gaan zou het nog erger zijn ! Stel dat je iemand op bezoek krijgt die zwanger is net voor het losbarst ?

toxoplasmose kun je alleen oplopen als je zonder voorzorg de kattenbak gaat verschonen (en dan moet je ook nog erg je best ervoor doen) dat is dus veel minder gevaarlijk dan gedacht wordt.

Kattenziekte is vreselijk. Ik hoop dat het kleintje er bovenop komt! Ik duim mee.....

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#82 Geplaatst 10 oktober 2010 - 22:51

feroesti zei:

Tuurlijk is dat not done. Op die leeftijd sowieso.
'Stabiele thuisomgeving etc', allemaal goed en wel, maar je ziet wat ervan komt. Die regels zijn er echt niet voor niets.

Sihirci zei:

Wacho en Xena kwamen van dierenbescherming/ambulance Midden Betuwe, zaten in een eensgezinswoning op zolder met tig andere kitjes die opvang nodig hadden, kwamen hier in een huishouden met 8 katten en een hond kregen kattenziekte die door de da niet werd onderkend en overleefden. Voor dit kitten duim ik en denk echt dat het een goede kans heeft.

Ja ok, goed, dat is dan 1 geval.
Helaas zien wij jaarlijks meerdere gevallen bij meerdere verenigingen die veel slechter aflopen.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#83 Geplaatst 10 oktober 2010 - 23:14

Ik hoop ook dat hij bij de overige 10% mag horen dan in dit geval :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#84 Geplaatst 10 oktober 2010 - 23:21

Spanishke zei:

Ik hoop ook dat hij bij de overige 10% mag horen dan in dit geval :geluk: :geluk: :geluk:

Inderdaad.
Arm klein ding.

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#85 Geplaatst 10 oktober 2010 - 23:23

Ik duim hier mee!! :hug:

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#86 Geplaatst 10 oktober 2010 - 23:23

:duim: :duim: :duim: ook hier draaien de duimen op volle toeren, ik hoop dat het kleintje het haalt  

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#87 Geplaatst 10 oktober 2010 - 23:26

Hier word er ook geduimd voor het kleintje.

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#88 Geplaatst 10 oktober 2010 - 23:31

we hadden al onze bedenkingen bij dat asiel. En nu dit ??? dit is om woest te worden !!! :evil:
en jullie hebben een zorgenkindje, dat aangezien jullie er zo goed zorg voor dragen en alles doen wat nodig is veel kans maakt om het te halen. we duimen echt mee !!!

toch zouden jullie klacht moeten indienen, dit kan toch echt niet !!! alles op rij gezet is dit ongehoord en totaal onverantwoord.

Hopelijk haalt jullie lieve schat het ! :rub:

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#89 Geplaatst 10 oktober 2010 - 23:33

idem dito!! We duimen voor het kleine hummeltje!!! :thumb:

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#90 Geplaatst 11 oktober 2010 - 00:51

:geluk: :geluk: :geluk:
Hier wordt ook hard geduimd voor het kleintje :hug:

Bewerkt door Marina, 11 oktober 2010 - 00:53.

Geplaatste afbeelding